کشف ۲۴۳ کیلو تریاک در داراب

  • کد خبر : 184819
  • 22 شهریور 1399 - 18:53
کشف ۲۴۳ کیلو تریاک در داراب

تریاک چیست | علائم و عوارض اعتیاد به مصرف تریاک

به گزارش نیوز، سردار “یوسف ملک زاده”اظهار داشت: ( کشف ۲۴۳ کیلو تریاک در داراب ) مأموران انتظامی شهرستان داراب هنگام گشت زنی در محور فرعی حاجی آباد – داراب به یک دستگاه خودرو وانت نیسان مظنون شدند که راننده خودرو به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کرد.

وی ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز متهم که عرصه را برخود تنگ می دید، ضمن رها کردن خودرو با استفاده از موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از این خودرو، ۲۴۳ کیلوگرم تریاک کشف و تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

سردار ملک زاده تأکید کرد: مبارزه بی امان و مستمر با مواد مخدر و سوداگران مرگ در سطح استان فارس ادامه خواهد داشت.

درباره تریاک :

تریاک نوعی ماده مخدر پرمصرف است که امروزه بسیاری از افراد جامعه را به کام خود کشیده و باعث نابودی زندگی بسیاری از آن‌ها شده است. متأسفانه باورهای غلطی در مورد فواید استفاده از مواد مخدر و به‌خصوص مصرف تریاک وجود دارد. اما فراموش نکنید که علائم خوشایند مصرف، تنها مدت کوتاهی دوام می‌آورند و بعد از گذشت زمان کوتاهی جای خود را به وابستگی شدید و اعتیاد می‌دهند. از علائم اعتیاد به تریاک می‌توان به بی‌خوابی، بی‌اشتهایی، افسردگی، تعریق زیاد و… اشاره کرد. برای دریافت مشاوره آنلاین در کانال ترک اعتیاد حامی هنر زندگی عضو شوید.

تریاک از پرمصرف‌ترین مواد مخدر در ایران محسوب می‌شود که از گل گیاه خشخاش به دست می‌آید. حدود ده درصد از تریاک را مورفین تشکیل می‌دهد. مورفین یک نوع مسکن قوی برای کاهش درد است و این دلیلی است که خیلی از افراد از این ماده استفاده می‌کنند. مصرف طولانی مدت تریاک باعث ایجاد وابستگی و در نهایت اعتیاد می‌شود. از تریاک، مواد مخدر دیگری نیز به دست می‌آید که به آن‌ها مواد افیونی گفته می‌شود. از جمله این مواد می‌توان به شیره، هروئین، کراک و… اشاره کرد.

خبری دیگر 

افشای راز جاسازی ۴۹ کیلو تریاک داخل لوله های آب + عکس

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=184819

ثبت نظر

-