مزایده ۱۲ فروند هواپیمای از رده خارج شده ایران ایر با قیمت محرمانه

  • کد خبر : 184499
  • 22 شهریور 1399 - 14:17
مزایده ۱۲ فروند هواپیمای از رده خارج شده ایران ایر با قیمت محرمانه
به گزارش نیوز،

حسین جهانی مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ۱۲ فروند هواپیمای کاملاً از رده خارج شده شرکت هواپیمایی ایران ایر به مزایده گذاشته شده است گفت: امکان استفاده از این هواپیماها دیگر وجود نداشت و سال های طولانی در آشیانه ایران ایر خوابیده بودند، بنابراین با پیگیری های کارشناسی شده این ۱۲ فروند هواپیما به مزایده گذاشته شدند.

اخبار اقتصادی- او ادامه داد: امکان به مزایده گذاشتن هواپیماهایی که در بخش عملیاتی و یا پروازی هستند، وجود ندارد و من صحبت و یا شایعات مطرح شده در این زمینه را کاملاً رد می کنم.

جهانی با تاکید بر اینکه مزایده، قوانین مربوط به خود را دارد، اظهار کرد: این قوانین اجازه می دهد تا با استفاده از مجوزهایی که گرفته شده هواپیماها به مزایده گذاشته شود.

مدیر کل روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایر با اشاره به اینکه مزایده این هواپیماها بحث دیروز و یا امروز نیست اظهار کرد: شش ماه به صورت کامل کار کارشناسی برای قیمت گذاری این هواپیماها انجام شده است و بعد از بررسی های بسیار زیاد و انجام کارهای مختلف، آگهی مزایده این هواپیماها در روزنامه ها منتشر شده است.

جهانی توضیح داد: برای مزایده یک قیمت پایه مشخص می شود و کسانی که می‌خواهند بیایند و شرکت کنند با ارائه یک قیمت پایه در این مزایده شرکت می کنند.

او با اشاره به اینکه متاسفانه شایعاتی پیرامون این موضوع منتشر شده بود که قیمت این هواپیماها ۱۰۰ میلیون تومان است گفت : قوانین مزایده مشخص است و قیمت ها به صورت کاملا محرمانه در روز بازگشایی پاکات مشخص می‌شوند.

جهانی تصریح کرد: به طور مثال قیمت پایه ۲ میلیون دلار است و ممکن است شرکت کنندگان قیمت هایی پایین تر از قیمت کارشناسی شده مانند یک میلیون  و ۷۰۰ هزار دلار تعیین کرده باشند اما هنوز تا روز بازگشایی پاکت‌ها به هیچ عنوان نمی‌توان قیمت این هواپیماها را مشخص کرد.

او توضیح داد: بنابراین این شایعه که قیمت هواپیما‌ها ۱۰۰ میلیون تومان است را به صورت کامل رد می‌کنم چون امکان اعلام قیمت ها تا روز بازگشایی پاکت ها وجود ندارد.

جهانی یادآور شد : این هواپیماها از رده خارج شده و سال‌ها در پارکینگ ایران ایر خوابیده بودند.

او اظهار کرد: در پی درخواست علاقمندان صنعت هواپیمایی ، با دستور کاپیتان برخور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل “هما” با هدف حفظ و صیانت از تاریخ هوانوردی ایران، هواپیمای بویینگ B747SP با رجیستر EP-IAA به شرط جانمایی از سوی نمایشگاه هوایی، در اختیار این نمایشگاه قرار گرفت.

جهانی در پایان تصریح کرد: مزایده و بازگشایی پاکت‌ها تا چند روز آینده انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=184499

ثبت نظر

-