شرطی که شجاع را شاکی کرد: افزایش قرارداد به شرط تمدید

  • کد خبر : 182795
  • 20 شهریور 1399 - 19:40
شرطی که شجاع را شاکی کرد: افزایش قرارداد به شرط تمدید

به گزارش نیوز، پرسپولیسی‌‌ها بعد از جذب آرمان رمضانی، مهاجم بلندقامت فصل گذشته سایپا کار خود را در بازار نقل‌وانتقالات با خرید ۷ بازیکن لیگ برتری به پایان رساندند و البته هیچ بعید نیست که بعد از کسب مجوز‌های لازم از سازمان لیگ برای افزایش سهمیه جذب بازیکن لیگ برتری، بعد از بازگشت از رقابت‌‌های آسیایی بازیکن جدیدی را به خدمت بگیرند و این را می‌توان از نوع صحبت افشین پیروانی متوجه شد.

هرچند بازیکنان جدید سرخ‎پوش چندان باب میل هواداران پرسپولیس نیستند و برخی‌‌ آنها را به هندوانه دربسته‌ای تشبیه می‌کنند که مشخص نیست عملکرد موفقی با پیراهن سرخ داشته باشند یا نه، اما جدایی قطعی ۳ بازیکن از تیم فصل گذشته آنها را تا حدودی امیدوار می‌کند که با حفظ اسکلت اصلی تیم و اضافه شدن نفرات جدید، باز هم تیم محبوب‎‌شان را در قامت یک مدعی ببینند.

البته در این بین، پرسپولیسی‌‌ها یک دل‏نگرانی ویژه هم دارند و آن هم به اتفاقاتی که بعد از آسیا ممکن است، مربوط می‌شود که چند بازیکن فعلی تیم و حتی یحیی گل‎محمدی تهدید کرده‌اند که بعد از لیگ قهرمانان آسیا حاضر نیستند با این شرایط کارشان را در پرسپولیس ادامه دهند و این می‌تواند آغاز روز‌های سخت پرسپولیس باشد. یکی از نفراتی که بحث احتمال جدایی‌اش مطرح شده، شجاع خلیل‏زاده است که هرچند خودش تاکید کرده جایی نمی‌رود اما اعتراض‌هایش نشان می‌دهد که فعلا خبری از تعامل وی با باشگاه نیست و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. ماجرا هم البته به رقم پایین قرارداد او نسبت به سایر نفرات و البته خرید‌های جدید مربوط است.

قرارداد شجاع چند ساله است؟
طی روز‌های گذشته خلیل‎زاده چندین و چند مرتبه در باشگاه حاضر شد و با مدیران تیمش برای تعیین‎تکلیف درخصوص آینده فوتبالی‌اش به گفت‎وگو پرداخت اما هر مرتبه در گفت‎وگو با خبرنگاران همه‎چیز را طبیعی جلوه و به هواداران تیمش آرامش‎خاطر می‌داد که قطعا در پرسپولیس ماندنی است و نیازی نیست آنها نگران آینده این بازیکن در تیم‌شان باشند.

خلیل‎زاده بار‌ها با تاکید بر اینکه با پرسپولیس قرارداد داشته و جایی برای رفتن ندارد، از احتمال جدایی‌اش حرفی به میان نیاورد اما بالاخره دیروز نتوانست عصبانیت خود را کنترل کند و در مصاحبه‎ای انتقادی، از جدایی بعد از پایان لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد. اینکه آیا این بازیکن می‌تواند از پرسپولیس جدا شود و قراردادش با سرخ‌‌ها به چه شکل است، موضوعی است که برای هواداران سرخ از اهمیت بالایی برخوردار است. این بازیکن با پرسپولیس یک فصل دیگر قرارداد دارد اما بند‌هایی در قراردادش وجود دارد که باعث می‌شود او بتواند پرسپولیس را ترک کند. این بازیکن علاوه ‏بر ‌بندی که درخصوص پیشنهادهای خارجی و پرداخت مبلغی مشخص برای دریافت رضایتنامه دارد، می‌تواند با قوانین حاکم بر فوتبال و نوع دریافتی‌اش از پرسپولیس، درست مثل ترابی قراردادش را فسخ کند و بدون پرداخت مبلغی راهی تیم جدیدش شود.

خواسته‌‌های مهم خلیل‌زاده چیست؟
اینکه حضور بازیکنانی که هنوز با پرسپولیس قرارداد دارند در باشگاه به موارد مالی و بالا بردن رقم قراردادشان در فصل آتی مربوط می‌شود، موضوع خیلی عجیبی نیست و این روز‌ها از این‎دست اتفاقات را در ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس کم نمی‌بینیم. اما مبالغی که این بازیکنان برای حضوری دوباره در تیم درخواست می‌کنند، مهم است که آیا معقول و در توان باشگاه است یا نه.

طبق شنیده‌‌ها شجاع خلیل‎زاده در ابتدا از باشگاه خواسته که مطالبات او را که از ۲ فصل گذشته باقی مانده، تسویه کنند و این اولین شرط این مدافع برای ماندن در پرسپولیس است. بحث افزایش دستمزد با توجه به فضایی که در کشور حاکم است و تورمی که ایجاد شده، از دیگر خواسته‌‌های مدافع محبوب سرخ‌‌ها به شمار می‌رود. یکی از افراد نزدیک به باشگاه در این خصوص گفت: «شجاع مثل همه بازیکنان به باشگاه پیشنهاد افزایش دستمزد خود را ارائه داده تا با جلب رضایت مدیران تیم، فصل جدید را بدون دغدغه مالی آغاز کند. البته باید گفت که این بازیکن برخلاف شایعات و تصورات درخواست مالی خیلی سنگینی را ارائه نکرده و رقم درخواستی‌اش نسبت به مبالغی که این روز‌ها در بین فوتبالی‌‌ها ردوبدل می‌شود، بسیار هم معقول است.

مشکل چیست؟
با توجه به اینکه افراد داخل باشگاه هم معتقدند که پیشنهاد مالی شجاع برای ادامه همکاری چندان غیرمعقول و سنگین نیست، حالا این سوال پیش می‌آید که مشکل او با مدیران باشگاه پرسپولیس چیست و چه اختلافاتی این بازیکن را تا این اندازه عصبانی کرده که دست به مصاحبه توفانی علیه مدیران باشگاه ‌زده است. در این خصوص اخبار موثقی از باشگاه به «فرهیختگان» رسیده که مدیران پرسپولیسی مبلغ موردنظر خلیل‎زاده را پذیرفته‌اند و حاضر هستند که این مبلغ را برای فصل آتی به مدافع تیم‎شان بپردازند اما مدیران باشگاه برای پرداخت این پول شرایطی را درنظر گرفته‌اند که همین شرایط برای نهایی کردن قرارداد شجاع با پرسپولیسی‌‌ها مشکل ایجاد کرده است.

طبق شنیده‌‌ها مدیران باشگاه به خلیل‎زاده اعلام کرده‌اند درصورتی مبلغ جدید را به قرارداد او اضافه می‌کنند که حاضر شود قراردادش را یک فصل دیگر با سرخ‌‌ها تمدید کند و مقاومت شجاع باعث شده که امضای قرارداد جدید با پرسپولیس به تعویق بیفتد.

ظاهرا شجاع خلیل‎زاده تمایل دارد که برای فصل بیست‎ویکم در پایان فصل آتی تصمیم بگیرد و از طرف دیگر مدیران پرسپولیس که حالا با شرایط نقل‏وانتقالاتی آشنا هستند، معتقدند برای حفظ منافع باشگاه در ترانسفر احتمالی این بازیکن و راحت بودن خیال هواداران از بابت آینده تیم‎شان باید قرارداد بازیکنانی را که یک فصل دیگر قرارداد دارند، ۲ ساله کنند و همین موضوع بسیاری از بازیکنان قدیمی را رودرروی باشگاه قرار داده است!

قرارداد ۶ ساله از شوخی تا واقعیت!
خلیل‎زاده که خیلی‌‌ها او را یک پرسپولیسی تمام‎عیار می‌شناسند که حاضر نیست تحت هیچ شرایطی این تیم را ترک کند، با بالا رفتن سن و نزدیک شدن به سال‌‌های پایانی فوتبال شرایط برای این بازیکن هم تغییر کرده است و او بیشتر از تعصبش به پیراهن سرخ نگران شرایطی است که در پایان دوران فوتبالی‌اش انتظارش را می‌کشد.

این بازیکن ۳۱ ساله معتقد است که در این سن و سال باید نیم‏نگاهی هم به مسائل مالی داشته باشد و هواداران باید به او حق بدهند که به فکر آینده خودش و خانواده‌اش باشد. این موضوع باعث شده او پیشنهادهای خارجی‌اش را بیشتر رصد کند اما بند جدایی با پرداخت ۴۰۰ هزار دلار برای این بازیکن دردسرآفرین شده تا او با توجه به پیشنهادهای خارجی‌اش که از لحاظ مالی خیلی چرب و نرم نیست، برای حضور در فوتبال خارج از کشور دچار تردید شود. این بازیکن در پاسخ به پیشنهاد باشگاه برای تمدید یک ساله قرارداد، موضوعی را مطرح کرده که کمی عجیب به نظر می‌رسد. خلیل‎زاده که نمی‌خواهد درخصوص آینده‌اش ریسک کند به باشگاه اعلام کرده که اگر می‌خواهند رضایت دوطرفه باشد و خلیل‎زاده هم بدون هیچ حرف و حدیثی با پرسپولیس قرارداد امضا کند، قرارداد او را ۶ سال دیگر تمدید کنند تا او هم بدون دغدغه کارش را در تیم ادامه بدهد. این موضوع در شرایطی که او ۶ سال دیگر ۳۷ ساله می‌شود، کمی عجیب است و مقاومت مدیران پرسپولیس هم غیرمنطقی نیست.

شجاع: اگر مرا نمی‌خواهید، بگویید!
شجاع خلیل‌زاده، مدافع میانی پرسپولیس مدعی است باشگاه هیچ پاسخی به درخواست وی نداشته است و بر این اساس وعده داده برای احترام به هواداران تا پایان لیگ قهرمانان آسیا در این تیم حضور خواهد داشت و بعد از آن درصورت تداوم شرایط مجبور به جدایی خواهد شد. وی در مصاحبه‌ای درباره این موضوع می‌گوید: «با قرارداد در طبقات باشگاه می‌چرخم و کسی جواب نمی‌دهد. کجای دنیا بازیکن منت باشگاه را برای تمدید می‌کشد؟ منتی باشد باید منت هوادار را بکشم که روی سرم جا دارند و به همین خاطر سه بار رفتم باشگاه. اما نباید منت مدیری را بکشم و جوابی هم نشنوم! چنین چیزی را در کل دنیا ندیده‎ام، ما هم حتما باید مثل خیلی از بازیکنان بعضی کار‌ها را انجام بدهیم. دوست دارم بمانم و دوباره‌ام می‌گویم دوست دارم بمانم و قول می‌دهم در بازی‌‌های آسیایی با جان و دل بازی کنم. بعدا از من ناراحت نشوند، من ۴ روز رفتم باشگاه. سه سال است کمترین قرارداد را بدون هیچ منتی می‌گیرم چون عاشق پرسپولیس هستم و این ثابت شده است. هر فوتبالیستی پول می‌گیرد نوش جانش، اما من کمتر از همه پول گرفتم. من پیشنهاد دارم و اگر من را نمی‌خواهید، خب بگویید!» وی افزود: «می‌گویند قرارداد داری اما در قراردادم بند جدایی هست، قرارداد من را درست کنید. همه بازیکنان پرسپولیس با نداری‌‌ها ساختند اما بازیکن خارجی می‌آید راحت پولش را می‌گیرد. ما حتی پول خودمان را نمی‌توانیم بگیریم و وقتی می‌خواهیم تمدید کنیم هم نمی‌کنند. یک پست گذاشتم و گفتم که می‌خواهم به عشق هواداران و تیمی که دوست دارم، بمانم و از همان‎موقع رفتار‌ها تغییر کرد و دیگر کسی از من نپرسید. اگر من را نمی‌خواهید، بگویید. چون خودم می‌خواهم بمانم، باید با من این‎طور رفتار شود؟ من بازی آسیایی را می‌روم و برای بعد از آن قول به هواداران نمی‌دهم. فکر می‌کنم از علاقه من سوءاستفاده می‌کنند و بعد از بازی آسیایی احتمال جدا شدن من هست. از هواداران عذرخواهی می‌کنم، حلالم کنید.»

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=182795

ثبت نظر

-