اختصاصی/ کلید مهمی که از مرگ زودرس جلوگیری می‌کند

  • کد خبر : 182120
  • 20 شهریور 1399 - 8:29
اختصاصی/ کلید مهمی که از مرگ زودرس جلوگیری می‌کند
سرویس ترجمه نیوز، شاید مدتهاست کسانی که در راس مراقبت های بهداشتی کشور (آمریکا) قرار گرفته اند،‌در اشتباهند. 
 
سبک زندگی سالم و طول عمر
محققان دانشگاه هاروارد با استفاده از اطلاعات مطالعه بهداشت پرستاران(NHS) مطالعه گسترده ای در مورد تأثیر عادات سلامتی بر امید به زندگی افراد انجام دادند، بدین معنا که آنها اطلاعات زیادی از افراد را در طی مدت زمان طولانی در اختیار دارند. NHS شامل اطلاعات ۷۸ هزار زن از سال ۱۹۸۰ تا سال ۲۰۱۴ است. همچنین اطلاعات  ۴۰ هزار مرد نیز از سال ۱۹۸۶ تا سال ۲۰۱۴ در این بررسی حضور دارد. این بررسی شامل ۱۲۴ هزار شرکت کننده زن و مرد است که اطلاعات زنان ۳۴ سال و مردان ۲۸ سال تحت نظر بوده است. 
 
محققان در این تحقیق ، افراد را در مورد رژیم غذایی ، فعالیت بدنی ، وزن بدن ، استعمال دخانیات و مصرف الکل که از پرسشنامه های معتبر تأیید شده منظم جمع آوری شده بود ، بررسی کردند. 
 
سبک زندگی سالم چیست؟
در این زمینه ، ۵ حوزه مورد بررسی واقع شده است. این حوزه ها بیشترین تاثیر را بر بروز احتمالی مرگ زودرس دارند . این عادات سلامتی در ذیل آورده و تعریف شده اند:
 
۱. رژیم غذایی سالم که بر اساس  میزان دریافت غذاهای سالم مانند سبزیجات ، میوه ها ، آجیل ها ، غلات کامل ، چربی های سالم و اسیدهای چرب امگا ۳ و غذاهای ناسالم مانند گوشت های قرمز و فرآوری شده ، شیرین قند،‌نوشیدنی هایی با افزودنی و شیرینی مصنوعی و چربی های ترانس، محاسبه و رتبه بندی شده است. 
 
۲. سطح مناسبی از فعالیت بدنی که حداقل ۳۰ دقیقه در روز با فعالیت متوسط ​​تا شدید روزانه اندازه گیری و تخمین زده  می شود.
 
۳. وزن مناسب، این مورد در قالب شاخص توده بدنی طبیعی (BMI) تعریف شده  که مقدار مناسب آن بین ۱۸٫۵ تا ۲۴٫۹ است. 
 
۴. استعمال یا عدم‌استعمال سیگار.  هیچ مقدار مناسبی یا خوبی برای سیگار کشیدن وجود ندارد. گزینه «سالم» در اینجا به معنای سیگار نکشیدن است. 
 
۵. مصرف الکل.  یک نوشیدنی برای آنکه کمترین ضرر را به بدن وارد کند باید نهایتا حاوی حدود ۱۴ گرم الکل باشد.
 
محققان همچنین داده های مربوط به سن ، قومیت و استفاده از دارو و همچنین داده های مقایسه ای از نظرسنجی های ملی بررسی سلامت و تغذیه و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها را به صورت گسترده و آنلاین برای تحقیقات اپیدمیولوژیک بررسی کردند. همانطور که مشخص شده، عادات سالم تفاوت زیادی  در طول عمر افراد ایجاد می کند. بر اساس این تجزیه و تحلیل ، افرادی که معیارهای مطلوب هر پنج عادت را داشتند ، از زندگی به طور قابل توجهی طولانی تر نسبت به افرادی که هیچ عادت مناسبی نداشتند برخوردار بودند: ۱۴ سال برای زنان و ۱۲ سال برای مردان (اگر این عادت ها را در ۵۰ سالگی داشتند).
 
افرادی که هیچ یک از این عادت ها را نداشته و رعایت نکردند به احتمال خیلی زیاد به دلیل سرطان یا بیماری های قلبی عروقی می میرند. محققان مطالعه همچنین امید به زندگی را با توجه به تعداد افرادی که از این پنج عادت سالم استفاده می کنند، محاسبه کردند. فقط یک عادت سالم (و فرقی نمی کرد کدام یک) … فقط یکی از آنها … امید به زندگی را دو سال در مردان و زنان افزایش داده است. جای تعجب نیست که هرچه عادت های سالم تری در افراد وجود داشته باشد ، طول عمر آنها نیز بیشتر است.این یک نتیجه شگفت آور است.
 
یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ با استفاده از داده های مطالعه بهداشت و بازنشستگی نشان داد که افراد ۵۰ ساله و بالاتر که وزن طبیعی داشتند ، هرگز سیگار نکشیده بودند و به مقدار اندکی الکل  در طول زندگی خود مصرف می کردند به طور متوسط هفت سال بیشتر عمر می کنند. 
 
تجزیه و تحلیل  ۱۵ مطالعه بین المللی که شامل بیش از ۵۰۰ هزار شرکت کننده در سال ۲۰۱۲ بود ، نشان می دهد که بیش از نیمی از مرگ های زودرس به دلیل عوامل ناسالم سبک زندگی مانند رژیم غذایی نامناسب ، کم تحرکی ، چاقی ، مصرف بیش از حد الکل و سیگار کشیدن است و لیست تحقیقات حمایتی ادامه دارد.
 
مشکل بزرگ ما کجاست؟
همانطور که نویسندگان این مطالعه اشاره کرده اند ، ما در ایالات متحده تمایل داریم بجای پیشگیری از بیماری ها،‌ هزینه های زیادی را صرف تهیه داروهای فانتزی و سایر درمان ها کنیم. این یک مشکل بزرگ است. کارشناسان پیشنهاد کرده اند که بهترین راه برای کمک به افراد در ایجاد رژیم غذایی سالم و تغییر سبک زندگی در سطح وسیع جمعیتی ، از طریق تلاش های بهداشت عمومی و تغییر سیاست ها است. 
 
همانطور که توصیه به استفاده از کلاه کاستک برای ایمنی و پیشگیری از آسیب مغزی موتورسواران می شود، باید در سیستم پزشکی نیز از پیشگیری بهتر برای بهبود سلامت اجتماعی استفاده کرد و نه اینکه ، تنها درمان را ارتقا داد. البته پیشرفت های اندکی در زمینه چربی ها و دخانیات انجام شده است. 
 
این در حالی است که صنایع بزرگ موافقت چندانی با این مساله ندارند. هر چه ما دستورالعمل های لازمه برای برخورداری از زندگی سالم تر را داشته باشیم این صنایع قصد ندارند به همان اندازه تولید فست فودها، نوشابه ها و چیپس های خود را کاهش دهند. این شرکت های جهنمی درآمد خود را به قیمت نابودی زندگی انسان ها بدست می آورند.

مترجم: لیلا فرجی
سرویس ترجمه نیوز

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=182120

ثبت نظر

-