آمار جهانی شیوع کرونا چگونه است؟

  • کد خبر : 181733
  • 19 شهریور 1399 - 21:58
آمار جهانی شیوع کرونا  چگونه است؟

به گزارش نیوز، بنابر تازه‌ترین آمارها همچنین ۱۹ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۹۹۳ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

در میان هفت میلیون و چهار هزار و ۸۴۹ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۹۴۴ هزار و ۴۶۲ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۰ هزار و ۳۸۷ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۲۰ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۸۵۹  پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۹ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۹۹۳ نفر معادل ۹۶ درصد از موارد بهبود یافته و ۹۰۱ هزار و ۸۶۶ نفر معادل چهار درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۶.۵ میلیون مبتلا و نزدیک به ۲۰۰ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

براساس تازه‌ترین آمارها در حال حاضر در هند و برزیل نیز شمار مبتلایان به این بیماری از چهار میلیون نفر فراتر رفته و این دو کشور پس از آمریکا با آماری چشمگیر، به لحاظ موارد ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند.

همچنین در حال حاضر ایالات متحده، برزیل، هند، مکزیک و انگلیس، پنج کشور اول دنیا از نظر بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ هستند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا شش میلیون و ۵۱۴ هزار و ۲۳۱ مبتلا، ۱۹۴ هزار و ۳۲ قربانی

 ۲. هند چهار میلیون و ۳۷۰ هزار و ۱۲۸ مبتلا، ۷۳ هزار و ۹۲۳ قربانی

۳. برزیل چهار میلیون و ۱۶۵ هزار و ۱۲۴ مبتلا، ۱۲۷ هزار و ۵۱۷ قربانی

 ۴. روسیه یک میلیون و ۳۵ هزار و ۷۸۹ مبتلا، ۱۷ هزار و ۹۹۳ قربانی

 ۵. پرو ۶۹۶ هزار و ۱۹۰ مبتلا، ۳۰ هزار و ۱۲۳ قربانی

۶. کلمبیا ۶۷۹ هزار و ۵۱۳ مبتلا، ۲۱ هزار و ۸۱۷ قربانی

۷. مکزیک ۶۴۲ هزار و ۸۶۰ مبتلا، ۶۸ هزار و ۴۸۴ قربانی

۸. آفریقای جنوبی ۶۴۰ هزار و ۴۴۱ مبتلا، ۱۵ هزار و ۸۶ قربانی

۹. اسپانیا ۵۳۴ هزار و ۵۱۳ مبتلا، ۲۹ هزار و ۵۹۴ قربانی

۱۰.آرژانتین ۵۰۰ هزار و ۳۴ مبتلا، ۱۰ هزار و ۴۰۵ قربانی

پس از آن کشورهای شیلی با ۴۲۵ هزار و ۵۴۱ مبتلا، ایران با ۳۹۱ هزار و ۱۱۲ مبتلا، انگلیس با ۳۵۲ هزار و ۵۶۰ مبتلا، فرانسه با ۳۳۵ هزار و ۵۲۴ مبتلا، بنگلادش با ۳۲۹ هزار و ۲۵۱ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۲۲ هزار و ۲۳۷ مبتلا، پاکستان با ۲۹۹ هزار و ۶۵۹ مبتلا، ترکیه با ۲۸۳ هزار و ۲۷۰ مبتلا، ایتالیا با ۲۸۰ هزار و ۱۵۳ مبتلا، عراق با ۲۶۹ هزار و ۵۷۸ مبتلا، آلمان با ۲۵۴ هزار و ۹۵۶ مبتلا، فیلیپین با ۲۴۱ هزار و ۹۸۷ مبتلا، اندونزی با ۲۰۰ هزار و ۳۵ مبتلا، اوکراین با ۱۴۰ هزار و ۴۷۹ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۱۳۷ هزار و ۵۶۵ مبتلا، کانادا با ۱۳۳ هزار و ۷۸۴ مبتلا، بولیوی با ۱۲۲ هزار و ۳۰۸ مبتلا، قطر با ۱۲۰ هزار و ۵۷۹ مبتلا، اکوادور با ۱۱۰ هزار و ۷۵۷ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۶ هزار و ۴۹۸ مبتلا ، مصر با ۱۰۰ هزار و ۲۲۸ مبتلا و جمهوری دومینکن با ۱۰۰ هزار و ۱۳۱ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=181733

ثبت نظر

-