حرف‌های سعادتمند، تراکتور را قهرمان کرد

  • کد خبر : 180511
  • 19 شهریور 1399 - 6:27
حرف‌های سعادتمند، تراکتور را قهرمان کرد

به گزارش نیوز، پیروز قربانی درباره اتفاقات اخیر و موضوعات مرتبط با تیم استقلال و فینال جام‌حذفی با ما همکلام شد که متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید.

بازی فینال را دیدید؟
بازی درست در دو نیمه اول و دوم به دو شکل متفاوت بود. البته تراکتور خیلی خوب در نیمه اول بازی را استارت زد و به نوعی استقلال را غافلگیر کرد. چیزی که معمولاً از خود استقلال می‌دیدیم این بار استقلال خودش به این حربه گرفتار شد و در همان نیمه اول سه بار دروازه اش را باز شده دید.

دلیلش چه بود؟
فکر می‌کنم بازی خوب اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی باعث شد که پرس استقلال شکسته شود. بقیه بازیکنان‌شان مانند مسعود شجاعی، ساسان انصاری و خود دژاگه هم خیلی دوندگی داشتند و کار را به خوبی در دست گرفتند.

و نیمه دوم؟
استقلال در نیمه دوم تغییراتی در نفراتش داد و وریا کمی آزادانه‌تر به جلو رفت. کاری که فکر می‌کنم از ابتدا باید انجام می‌شد. با آمدن ارسلان مطهری بار هجومی استقلال بیشتر شد و تیم توانست از زیر فشار خارج شود. گرچه تراکتور هم دیگر ۳ گلش را زده بود و خیلی دست به هجوم و حمله نمی‌زد و این باعث شد در عقب‌نشینی دو گل بخورند ولی به نوعی می‌توان گفت استقلال در فینال دیر از خواب بیدار شد.

درباره گل‌هایی که استقلال خورد حرفی نمی‌زنید؟
استقلال گل‌های بدی خورد و فکر می‌کنم از واژه زشت برایش استفاده کنیم، بهتر است. استقلال نباید این مدلی گل بخورد. نمی‌خواهم درباره افراد حرف بزنم، چون ممکن است برخی، دیگر در این تیم نباشند و برخی هم بمانند ولی باید دید چه فکری به حال این قبیل گل‌های خورده می‌کنند!

خیلی‌ها معتقد بودند اختلافات سعادتمند و فرهاد مجیدی موجب شد تمرکز تیم برهم بریزد؟
نه خیلی ولی بی‌تأثیر هم نبود. متأسفانه ما این مدلی هستیم که تا دربی را بردیم فکر می‌کنیم همه چیز تمام است و جام را به ما دادند. خود مدیرعامل را در تلویزیون دیدم که گفت ما راحت تراکتور را در فینال از پیش‌رو برمی‌داریم. من خودم اگر بازیکن تراکتور بودم با این حرف انگیزه‌ام دو برابر می‌شد تا به مدیر تیم رقیب ثابت کنم که بردن تراکتور به این راحتی‌ها هم نیست. اتفاقاً تراکتور جزو تیم‌های پرمهره است که بازیکنان باتجربه زیادی دارد.

یعنی حرف‌هایی که زده شد در این باخت تأثیر داشت؟
صددرصد! نباید هر حرفی را زد. این را می‌شد در تمرین بین بازیکنان خودی اعلام کرد ولی در تلویزیون باعث می‌شود حریف را جری کنید. بعد هم آن حرف‌های دیگری که مدیرعامل زد قطعاً با ناراحتی مجیدی باید همراه می‌شد و من این را طبیعی می‌دانم. باز هم مجیدی خیلی کاری نکرد.

فکر می‌کنید استراماچونی برگردد؟‌
نمی‌دانم ولی اتفاقات بعد از فینال این را مشخص کرد که هدف از سفر به ایتالیا فقط همین بوده و بس!

بیانیه باشگاه؟
بله! کسی که آن بیانیه را نوشته لابد خیال خودش را از طرف وزارت ورزش هم راحت کرده که در این مدت این همه گفتند دیگر مربی خارجی نیاورید.

در بازگشت تیم به تهران تعدادی هوادار به کاروان تیم حمله کردند. فکر می‌کنید این حمله برنامه‌ریزی شده بود؟
اگر من هم ببینم کسی به خانواده‌ام توهین می‌کند، واکنش نشان می‌دهم. این دیگر ربطی به بازیکن و هنرپیشه ندارد. یا شما روی خانواده‌ات حساس هستی یا نیستی! ضمن اینکه کلاً باید این فرهنگ غلط را از بین برد. چه معنی دارد هوادار به فرودگاه برود و برای بازیکن شاخ و شانه بکشد؟ اینکه نشد تعصب داشتن به تیم! بازیکنی که یک سال پر فشار و پر از مصدومیت را پشت‌سرگذاشته مستحق چنین رفتاری نیست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=180511

ثبت نظر

-