گروه‌های ۲ و ۳ لیگ ملت‌های اروپا؛ از فینال جام‌جهانی‌ تا نبرد کپنهاگ

  • کد خبر : 179546
  • 18 شهریور 1399 - 12:07
گروه‌های ۲ و ۳ لیگ ملت‌های اروپا؛ از فینال جام‌جهانی‌ تا نبرد کپنهاگ

به گزارش نیوز، امشب هم ۴ دیدار جالب و پرهیجان دیگر از لیگ A ملت‌های اروپا برگزار خواهد شد. مهم‌ترین بازی ما را به یاد فینال جام جهانی‌ می‌اندازد، فینالی که پرگل و تماشایی بود. فرانسه به مصاف کرواسی خواهد رفت، در حالی که بلژیک، انگلیس و پرتغال هم امیدوارند امشب ۶ امتیازی شوند.

گروه ۲‌‌؛ رقابت بلژیک و انگلیس
انگلیسی‌ها مطمئن نبودند اما هرطور شد ۳ امتیاز را از ایسلند گرفتند. حالا سه‌شیر از بلژیک از لحاظ امتیازی عقب نیست. گرت ساوت‌گیت این روزها چندان از تیمش رضایت ندارد. کمی تغییر ایجاد کرده و در هر صورت انتظار هم نمی‌رود انگلیس تیم خوبی باشد که سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ دیدیم. سه‌شیر نمی‌خواهد پیش از نبرد سرنوشت‌ساز با بلژیک امتیازی از دست داده باشد. امشب در کپنهاگ مهمان دانمارک خواهند بود، رقیبی که بازی اولش را در خانه به بلژیک باخت. ۲۱ بازی، تنها ۴ برد، ۴ تساوی و ۱۳ شکست حاصل کار وایکینگ‌ها مقابل انگلیس بوده است. ۳۹ گل انگلیس زده و ۲۲ گل هم دانمارک به ثمر رسانده. آخرین بازی دو تیم سال ۲۰۱۴ برگزار شد که نبردی دوستانه بود. آخرین برد دانمارک هم به دیداری دوستانه برمی‌گردد که در سال ۲۰۰۵ برگزار شد و ۴ گل به سه‌شیر زدند.

دیگر بازی این گروه بین بلژیک و ایسلند برگزار می‌شود. نبردی در بروکسل که سابقه آن نشان می‌دهند چقدر یک‌طرفه بوده. ۱۱ نبرد شیاطین‌سرخ اروپا و مردان یخی فقط و فقط با برد بلژیک همراه شده. ۳۷ گل بلژیکی‌ها زده‌اند و تنها ۶ گل خورده‌اند. در دوره قبلی هم این دو تیم همگروه بودند و هر دو بازی را بلژیک با ۳ و ۲ گل برد. ایسلند هر ۵ بازی‌اش در لیگ اروپا را باخته و در جست‌وجوی حداقل یک امتیاز است. ایسلندی‌ها بعد از روزهای خوب یورو ۲۰۱۶ و اولین صعود به جام جهانی‌ در سال ۲۰۱۸ به تدریج افت کرده‌اند. از صعود به یورو ۲۰۲۰ هم بازماندند و در لیگ ملت‌ها هم بعید است به جایی برسند. برخلاف آنها بلژیک صدرنشین فیفاست و در حال حاضر یکی از قدرت‌های فوتبال جهان محسوب می‌شود. البته آنها هم در حسرت یک فینال و یک اتفاق برجسته هستند. شاید لیگ ملت‌ها وقت جای خوبی برای این اتفاق باشد. تیم روبرتو مارتینس در ۱۱ بازی اخیرش پیروز شده و احتمالش زیاد است که امشب به دوازدهمی هم برسد.

گروه ۳‌‌؛ فینال جام جهانی
دو سال و دو ماه پیش تیم‌هایی راهی فینال جام جهانی‌ ۲۰۱۸ شدند که کمتر کسی فکر می‌کرد در این بازی حاضر باشند. فرانسه و کرواسی در نبردی جذاب که ۶ گل داشت به مصاف هم رفتند و خروس‌ها قهرمان شدند. حالا دوباره در لیگ ملت‌های اروپا باید به مصاف هم بروند، در حالی که فرانسه با دیدیه دشان کیفیتش را حفظ کرده اما کرواسی با زلاتکو دالیچ مثل سابق نیست. در ۶ نبرد رسمی قبلی فرانسه ۴ برد داشته و ۲ بازی هم مساوی شده، در حالی که بلیزرها هیچ‌وقت این رقیب را نبرده‌اند. ۱۳ گل فرانسه زده و ۵ گل کرواسی. تیم دشان در سال گذشته فقط آن باخت عجیب در انتخابی یورو ۲۰۲۰ را مقابل ترکیه داشت و غیر از آن همواره نتایج خوبی گرفت. در بازی قبلی مقابل سوئد هم با اینکه دشان از تیمش راضی نبود، ولی ۳ امتیاز را گرفتند. کرواسی هم با صدرنشینی راهی یورو ۲۰۲۰ شد، با این حال بازی مهمی را مقابل پرتغال بدجور باخت. در دوره قبلی لیگ ملت‌ها در گروه‌شان قعرنشین شدند و این دوره را هم بد شروع کردند. البته هنوز فرصت برای جبران هست. شاید از همین امشب و دیدار در خاک فرانسه.

پرتغال باز هم نشان داد در اروپا نتایج خوبی می‌گیرد. قهرمان ۲ تورنمنت اخیر اروپایی با وجود اینکه کریستیانو رونالدو را در اختیار نداشت، ۴ گل به کرواسی زد. حالا صدرنشین هستند و شانس اول صعود به دور نهایی تورنمنتی که اولین قهرمان تاریخش بوده‌اند. ۱۸ مرتبه در تاریخ به مصاف سوئد رفته‌اند که ۷ بازی را باخته‌اند، ۵ برد کسب کرده‌اند و در ۶ بازی به تساوی رسیده‌اند. ۲۰ گل زده و ۲۹ گل خورده در پرونده پرتغال مقابل سوئد ثبت شده. آخرین نبردشان یک بازی دوستانه در سال ۲۰۱۷ بود که سوئد ۳ بر ۲ برد. نکته جالب اینکه قبل از آن برد، از سال ۱۹۸۴ و در ۹ دیدار متوالی پرتغال از آبی‌وزردها شکست نخورده بود. در مجموع می‌توان گفت وضعیت پرتغال قبل از این بازی بهتر از سوئد است. پرتغالی‌ها بعد از جام جهانی‌ ۲۰۱۸ فقط یک باخت مقابل اوکراین داشته‌اند. سوئد هم پس از ۸ بازی بدون شکست بودن، چند روز پیش به فرانسه باخت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=179546

ثبت نظر

-