آمریکا منتظر عجیب ترین اتفاق هواشناسی تاریخ !!!

  • کد خبر : 178927
  • 18 شهریور 1399 - 0:17
آمریکا منتظر عجیب ترین اتفاق هواشناسی تاریخ !!!

 

 

نیوز : ساعت‌شمار ایالات متحده آمریکا برای اتفاقی تاریخی، روشن شد؛ عجیب ترین اتفاق هواشناسی مردم آمریکا را ذر سال ۲۰۲۰ غافلگیر خواهد کرد. این اتفاق برای هیچ کس باور کردنی نیست.

مناطق وسیعی در چند ایالت مرکزی آمریکا با کاهش ناگهانی دما تا ۴۰ درجه سانتیگراد در کمتر از ۲۴ ساعت از تابستانی گرم و سوزان، وارد زمستانی سرد و برفی می‌شوند! اواخر هفته منتظر خبر بارش برف سنگین تابستانی در مناطق وسیعی از آمریکا باشید.

 

آمریکا منتظر عجیب ترین اتفاق هواشناسی تاریخ !!!

عجیب ترین اتفاق هواشناسی

 ارتفاع برف در شهر دنور که امروز تا ۳۶ درجه سانتیگراد خواهد رسید، به بیش از ۲۰ سانتی‌متر خواهد رسید! یعنی مردمی که امروز در دمای ۳۶ درجه، زیر کولر زندگی می‌کنند از سه‌شنبه در دمای منفی ۵ درجه و برف و کولاک شدید، مانند یک فیلم سینمایی، در یک هفته گرمای سوزان تابستان و برف و کولا‌ک زمستان را تجربه خواهند کرد! –

 

آمریکا منتظر عجیب ترین اتفاق هواشناسی تاریخ !!!

مشابه این اتفاق قبلا هم در آمریکا اتفاق افتاده است:

عجیب ترین اتفاق هواشناسی در سال ۱۸۴۶

۱۷۰ سال پیش در سال ۱۸۴۶، گروه کاوشگر «دانر» در ارتفاعات کوهستانی سی‌یرا در شمال کالیفرنیا گرفتار کولاک شدید می‌شود. افراد این گروه ۸۷ نفری که برای نقشه‌برداری و کشف مناطق مختلف کالیفرنیا به ارتفاعات مورد نظر عازم شده بودند، تمام زمستان آن سال را در پشت برفی که بادهای پر سرعت آن را روی هم تلنبار کرده بود و در نقاطی ارتفاعش به ۱۰ متر رسیده بود، گیر افتادند و وقتی بهار شد، تنها ۴۷ نفر از آنها به شهر بازگشتند. بازماندگان اعتراف کردند که برای زنده ماندن مجبور شده بودند که گوشت همسفرانشان را بخورند.

آمریکا منتظر عجیب ترین اتفاق هواشناسی تاریخ !!!

عجیب ترین اتفاق هواشناسی در سال ۱۸۸۸

در سال ۱۸۸۸ در نواحی مرکزی آمریکا و در ایالت‌هایی چون مونتانا، داکوتا، وایومینگ، نبراسکا، کانزاس، تگزاس و نیو مکزیکو، بوران و کولاک باعث شد دمای هوا در مدت زمانی کمتر از ۱۸ ساعت ۶۰ درجه فارنهایت سردتر شود. حدود ۲۰۰ دانش آموز که در راه بازگشت به خانه گیر کرده بودند بر اثر یخ‌زدگی مردند. در همان سال، برف با ارتفاع ۲ متر نیویورک را پوشاند. در آن سال، کولاک که با تندبادی به سرعت ۱۰۰  کیلومتر در ساعت همراه شده بود «بوران ۸۸» لقب گرفت. برف به قدری بالا آمده بود که طبقه اول ساختمان‌ها را پوشاند و مردم نتوانستند حتی در خانه‌هایشان را باز کنند.

بوران ۸۸ جان ۴۰۰ نفر را گرفت. اکنون هم تکنولوژی که مدعی حل مشکلات است، در مقابل قدرت طبیعت و عظمت پروردگار غافلگیر شده و به زانو افتاده است. در سال ۱۹۲۲ هم، واشنگتن دی سی، برف ۷۲ سانتی‌متری را تجربه کرد و در نتیجه سقوط سقف یک سالن تئاتر در این شهر، ۱۰۰ نفر کشته شدند.

آمریکا منتظر عجیب ترین اتفاق هواشناسی تاریخ !!!
کولاک ۱۹۲۲

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=178927

ثبت نظر

-