گروه ۱ لیگ ملت‌های اروپا؛ از آمستردام تا مرحله نهایی

  • کد خبر : 178054
  • 17 شهریور 1399 - 10:37
گروه ۱ لیگ ملت‌های اروپا؛ از آمستردام تا مرحله نهایی

به گزارش نیوز، امشب، شب دوم از رقابت‌های گروه ۱، لیگ A ملت‌های اروپا خواهد بود. در آمستردام و در یکی از مهم‌ترین بازی‌های این رقابت‌ها، هلند به مصاف ایتالیا خواهد رفت. نبردی که شاید تعیین‌کننده تیم صدرنشین این گروه هم باشد. در دیگر دیدار این گروه هم بوسنی میزبان لهستان خواهد بود.

هلند – ایتالیا‌‌؛ جنگ آمستردام
۲۱ مسابقه، ۹ برد برای ایتالیا، ۹ تساوی و تنها ۳ برد برای هلند. ۲۸ گل برای ایتالیا و ۲۱ گل برای هلند. نبردهای آتزوری و لاله‌های نارنجی همیشه پرهیجان و جذاب بوده، مثل دیدار نیمه‌نهایی یورو ۲۰۰۰ که ایتالیا، هلندِ میزبان را برد و فینالیست شد. آخرین رویارویی این دو تیم قدرتمند قاره‌سبز به ۲ سال پیش برمی‌گردد که دیداری دوستانه بود و یک-یک مساوی تمام شد. بعد از ۱۲ سال در دیداری رسمی به‌مصاف هم خواهند رفت. شرایط ایتالیا و هلند در سالیان اخیر کمی شبیه به‌هم بوده. هر دو دورانی بحرانی را سپری کردند و به جام جهانی‌ ۲۰۱۸ نرسیدند. هلند که به یورو ۲۰۱۶ هم راه پیدا نکرد. با این حال با هدایت روبرتو مانچینی و رونالد کومان به آرامش رسیدند و دوباره تبدیل به تیم‌هایی خوب شدند. ولی هلند پس از اینکه کومان وسوسه شد برای هدایت بارسلونا به اسپانیا برود، این روزها در تکاپوی انتخاب سرمربی است. در بازی اول گروه، ایتالیا برخلاف انتظار نتوانست بوسنی را شکست دهد و برای کسب یک امتیاز هم دردسر کشید. در سمت مقابل هلند که سرمربی نداشت یکی دیگر از مدعیان صعود از گروه یعنی لهستان را با یک گل برد. هلندی‌ها که مزیت سفر نکردن در این چند روز را داشته‌اند، می‌توانند با شکست ایتالیا در صدر جدول جایگاه مطمئنی برای خودشان درست کنند. شاید با گذر از شرایط فعلی، هلندی‌ها بتوانند راحت‌تر به انتخاب یک مربی جدید فکر کنند. ایتالیا اما بیشتر نیاز به امتیازهای این بازی خارج‌از‌خانه دارد. در دوره قبلی هم همان هفته‌های ابتدایی با شکست از پرتغال کار خودشان را برای صعود سخت کردند.

بوسنی – لهستان‌‌؛ امیدوار بمان
نبردی برای سومین مرتبه در تاریخ. بوسنی تابه‌حال لهستان را نبرده، یک تساوی داشته و یک مرتبه از عقاب‌ها شکست خورده است. آخرین نبرد دو تیم هم دوستانه بوده که سال ۲۰۱۱ با برد یک بر صفر لهستان به پایان رسید. بوسنیایی‌ها لیگ ملت‌های اروپا را بهتر از چیزی که تصور می‌کردند، شروع کردند. تیمی که با صدرنشینی در دوره قبل لیگ B ملت‌های اروپا راهی لیگ A شده، در انتخابی یورو ۲۰۲۰ هر دو بازی‌اش را به ایتالیا باخته بود اما در لیگ ملت‌ها فلورانس را با یک امتیاز ترک کرد. تیم تحت هدایت دوشان بادِویچ سال ۲۰۱۹ نتایج خوبی نگرفت و عملکردشان در لیگ ملت‌ها می‌تواند سرآغاز دورانی باشد که در ادامه آن بتوانند دوباره به جام جهانی‌ برسند اما از لهستان که این روزها تیمی پر از ستاره مطرح در تیم‌های بزرگ اروپایی است انتظار می‌رفت مقابل هلند نتیجه بهتری بگیرد. هنوز فرصت جبران دارند و شکست دادن بوسنی می‌تواند شروع این جبران باشد. لهستان دوره قبلی لیگ ملت‌ها هم عملکرد خوبی نداشت و هیچ بردی کسب نکرد. اگر امشب برنده شوند اولین پیروزی‌شان در این تورنمنت خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=178054

ثبت نظر

-