بهبود کیفیت خواب با انواع خوراکی و نوشیدنی های موثر

  • کد خبر : 177832
  • 10 مهر 1400 - 10:45
بهبود کیفیت خواب با انواع خوراکی و نوشیدنی های موثر

به گزارش نیوز: بخواب رفتن و داشتن یک خواب راحت شبانه نیاز مهم بدن است به طور کلی به افراد توصیه می شود که در طول شب بین هفت تا ۹ ساعت خواب بدون وقفه داشته باشند با این حال بسیاری از افراد از میزان خواب کافی برخوردار نیستند.در ادامه این مطلب با نیوز همراه باشید و به برخی انواع خوراکی و نوشیدنی های موثر در بهبود کیفیت خواب آشنا شوید:

راهکارهای بسیاری برای بهبود خواب مطلوب وجود دارد که اعمال تغییراتی در رژیم غذایی از جمله آنهاست چرا که برخی از مواد غذایی و نوشیدنی‌ها در بهبود کیفیت خواب تاثیر دارند.

 بادام:

این خوراکی منبع غنی از انواع مواد مغذی به حساب می آید که مصرف ۲۸ گرم از آن بخشی از نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به فسفر، ویتامین B۲ و منگنز را تامین می کند. همچنین مصرف بادام با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن از قبیل دیابت نوع دو و بیماری قلبی همراه است و برای بهبود کیفیت خواب عالی است

بهبود کیفیت خواب

 

همچنین این باور وجود دارد که مصرف بادام می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند چرا که بادام و برخی دیگر از انواع خشکبار منبع هورمون ملاتونین هستند. ملاتونین ساعت درونی بدن را تنظیم کرده و به بدن سیگنال هایی ارسال می کند که برای خواب آماده شود.

گوشت بوقلمون:

بهبود کیفیت خواب با گوشت بوقلمون سرشار از پروتئین است که برای استحکام بخشیدن به ماهیچه ها و تنظیم اشتها حائز اهمیت است. این نوع از گوشت منبع نسبتا کمی از ویتامین ها و مواد معدنی از قبیل فسفر و ویتامین B۲ است. گوشت بوقلمون حاوی آمینواسید تریپتوفان است که تولید هورمون ملاتونین را افزایش می دهد.

 دمنوش بابونه:

دمنوش بابونه از نوشیدنی‌های شناخته شده است که خواص متعددی برای سلامتی دارد. این دمنوش به دلیل دارا بودن فلاون‌ها شناخته شده است. فلاون ها دسته ای از آنتی اکسیدان ها هستند و التهاب را که عامل بیماری های مزمن از قبیل سرطان و بیماری قلبی است کاهش می دهند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این نوشیدنی سیستم ایمنی را تقویت کرده، اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد و سلامت پوست را تقویت می کند.

بهبود کیفیت خواب

همچنین دمنوش بابونه حاوی آپیژنین است. این آنتی اکسیدان به گیرنده هایی در مغز چسبیده که احساس خواب را تقویت کرده و موجب بهبود کیفیت خواب می شوند.

>>>بیشتر بخوانید:

طرز تهیه چند غذای ساده برای خواب راحت تر

 کیوی:

بهبود کیفیت خواب با کیوی که حاوی میزان کالری پایین است و میوه بسیار مغذی به حساب می آید. ویتامینهای C و K از جمله مواد مغذی موجود در این خوراکی است. همچنین مصرف کیوی سیستم گوارشی را تقویت کرده، التهاب و میزان کلسترول را کاهش می دهد.

تحقیقاتی در مورد خواص این میوه برای بهبود خواب انجام گرفته که حاکی از مفید بودن مصرف این میوه پیش از خواب است. در مطالعه ای که روی ۲۴ بزرگسال برای یک دوره چهار هفته ای انجام گرفت از شرکت کنندگان درخواست شد یک ساعت قبل از خواب دو عدد کیوی مصرف کنند. در پایان مدت زمان مطالعه، شرکت کنندگانی که کیوی مصرف کرده بودند نسبت به افراد دیگر ۴۲ درصد سریعتر به خواب رفته اند.

آب آلبالو:

بهبود کیفیت خواب با آب آلبالو: این نوشیدنی حاوی میزان اندکی از برخی مواد مغذی از قبیل منیزیم و فسفر است و در عین حال منبع خوبی از پتاسیم به حساب می آید. این نوشیدنی به دلیل خواب آور بودن شناخته شده است و تاثیر آن در تسکین بی خوابی مورد مطالعه قرار گرفته است. تاثیر خواب آور بودن این نوشیدنی به دلیل دارا بودن میزان بالایی از ملاتونین است.

بهبود کیفیت خواب

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=177832

ثبت نظر

-