انتقال یک عضو کمیسیون آموزش به کمیسیون فرهنگی

  • کد خبر : 177159
  • 16 شهریور 1399 - 17:48
انتقال یک عضو کمیسیون آموزش به کمیسیون فرهنگی
به گزارش نیوز،

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز یکشنبه ۱۶ شهریور این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه این کمیسیون مصوب شد که به درخواست کمیسیون فرهنگی مجلس یک عضو از کمیسیون آموزش به این کمیسیون فرهنگی منتقل شود و برهمین اساس محمدمهدی فروردین نماینده فیروزآباد از کمیسیون آموزش به کمیسیون فرهنگی منتقل شد.

اخبار سیاسی– سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: همچنین در این نشست درباره لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مصوبه‌ای داشتیم که بر همین اساس به این سازمان اجازه داده شد تا بتواند کمک‌های مالی را دریافت کند. چرا که این لایحه در مجلس پیشین تصویب شده بود و بایستی برای جذب کمک‌های مالی مجوز لازم را دریافت می‌کرد.

وی افزود: موضوع بعدی که در نشست این کمیسیون در مورد آن بحث شد مربوط به لایحه الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بود که به دلیل مغایرت با قوانین دیگر این موضوع از دستور کار خارج شد.

فلاحی اظهار داشت: تعدادی از اعضای این کمیسیون درباره آموزش حضوری در دانشگاه‌ها و مدارس دغدغه‌های خود را مطرح کردند. ضمن اینکه در این نشست نامه‌ای به رئیس جمهور درباره سیم‌کارت کنترل شده رایگان به دانش‌آموزان که آسیب‌های فرهنگی نداشته باشد ارسال شد. ضمن اینکه از رئیس جمهور خواستیم اینترنت رایگان به دانش‌آموزان عطا کند.

وی گفت: برای افزایش سن متقاضیان دانشگاه فرهنگیان بحث شد که مقرر شد این سن از سوی این دانشگاه افزایش یافته تا داوطلبانی که چند سالی در این زمینه مشکل دارند بتوانند جذب این دانشگاه شوند و برهمین اساس کمیسیون آموزش از این دانشگاه درخواست افزایش سن خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=177159

ثبت نظر

-