درمان موی خشک و وز با چند ماسک فوق العاده

  • کد خبر : 177153
  • 14 مرداد 1400 - 10:25
درمان موی خشک و وز با چند ماسک فوق العاده

به گزارش نیوز:  کمبود رطوبت دلیل اصلی وز شدن مو شماست. وقتی رطوبت مو کم است یا هوا رطوبت زیادی دارد، کوتیکول (لایه ی بیرونی مو) باز می شود تا رطوبت مورد نیاز خود را از هوا جذب کند. به همین دلیل است که هوای مرطوب اغلب این اوضاع را بدتر می کند.در ادامه مطلب درمورد درمان موی خشک و وز بیشتر بخوانید.

وز شدن مو به دلیل عدم مراقبت صحیح است. شما اگر یک روز از دست های خود مراقبت نکنید، پوست آن خشک و چروک می شود. اما چون هر لحظه در مقابل چشمتان است، برای آن کرم آبرسان و مرطوب کننده و نرم کننده تهیه می کنید. برای فکر می کنید موها به هیچ چیز نیاز ندارند. در حالی استفاده از ماسک مو برای موهای خشک و فر ضرورت دارد.

درمان موی خشک و وز
خشکی و وز شدن مو در نتیجه نرسیدن آب به موها اتفاق می افتد. موها دائماً احساس تشنگی می کنند. اگر این کار را انجام ندهید، کوتیکول های مو (قسمت بیرونی ساقه مو) از بین می رود. در نتیجه مو وز و خشک می شود و موها هم به موخوره مبتلا می شوند. پس باید با روش های به درمان زبری موی رنگ شده بپردازید.

>>>بیشتر بخوانید:

درمان طبیعی خشکی مو

روش های درمان موی خشک و آسیب دیده

برای درمان موهای وز شده می توانید از این ماسک های خانگی استفاده کنید:

استفاده از ماسک روغن بادام و تخم مرغ

یکی از بهترین راه ها برای درمان زبری موی رنگ شده استفاده این ماسک است. برای تهیه به صورت زیر عمل کنید:
یک چهار روغن بادام را با یک عدد تخم مرغ ترکیب کنید. مخلوط را آنقدر هم بزنید تا کف کند و رنگ آن یکدست شود. حالا آن را به ساقه و ریشه موها بزنید. اگر موهای پرپشت دارید، باید آن ها را تقسیم کنید تا این ماسک به همه قسمت های مو برسد.
بعد از ۴۰ دقیقه موها را با آب بشویید. از شامپوی بچه برای شستشوی مو بعد از ماسک استفاده کنید. این ماسک را هر سه روز یکبار قبل از حمام روی موها بگذارید.
درمان موی خشک و وز
روغن بادام یک نرم کننده طبیعی مو است. تخم مرغ هم به دلیل داشتن پروتئین زیاد باعث ترمیم بافت های آسیب دیده مو می شود.
یک ماسک مو برای موهای خشک و فر استفاده از ویتامین E و روغن نارگیل است. برای درست کردن این ماسک به صورت زیر عمل کنید.

ماسک روغن نارگیل و ویتامین E

یک ماسک مو برای موهای خشک و فر استفاده از ویتامین E و روغن نارگیل است. برای درست کردن این ماسک به صورت زیر عمل کنید.
با توجه به بلندی موهای خود روغن نارگیل را با یک یا دو عدد ویتامین E ترکیب کنید. این مواد را خوب هم بزنید و سپس روی موها و ریشه بزنید. موها و کف سر را به خوبی ماساژ دهید تا ماسک به همه قسمت های ریشه و ساقه مو برسد. بعد از ۴۰ دقیقه موها را بشویید.
این ماسک را برای هر ۳ روز یکبار تکرار کنید. ویتامین E با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و در نتیجه مانع از آسیب دیدن موها می شود. روغن نارگیل هم خاصیت نفوذپذیری بالایی دارد و به عمق موها نفوذ می کند. پس باعث نرمی موهای وز شده می شود.

استفاده از سس مایونز

شاید تعجب کنید که سس مایونز هم می تواند به درمان موهای وز شده کمک کنید. برای استفاده از این ماسک به صورت زیر عمل کنید:
این ماسک برای درمان زبری موی رنگ شده معجزه می کند. حالا سر را با یک پلاستیک یا کلاه حمام بپوشانید. بعد از ۴۰ دقیقه موها را بشویید. استفاده از این ماسک ۲ بار در هفته توصیه می شود.
این ماسک به طرز شگفت انگیزی به درخشندگی و استحکام موها کمک می کند. همچنین باعث نرمی و افزایش رطوبت موها می شود.
شاید تعجب کنید که سس مایونز هم می تواند به درمان موهای وز شده کمک کنید. برای استفاده از این ماسک به صورت زیر عمل کنید:
درمان موی خشک و وز
یک چهارم فنجان سس مایونز را با یک سوم روغن بادام تلخ و ۱ تا ۲ عدد تخم مرغ مخلوط کنید. اگر موهایتان بلند است ۲ عدد تخم مرغ اضافه کنید. حالا این خمیر را آنقدر هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

استفاده از ماسک موز برای درمان موهای وز شده

موز از آن دست میوه های مغذی است که باعث آبرسانی به موهای خشک و وزشده می شود. برای استفاده از این ماسک به صورت زیر عمل کنید:
۱ عدد موز رسیده را با ۲ قاشق چایخوری عسل و یک سوم فنجات روغن نارگیل یا روغن بادام تلخ ترکیب کنید. حالا این مواد را هم بزنید تا یکدست شوند. این ماسک را به مدت نیم ساعت روی موها بگذارید. سپس به حمام رفته و موها را با شامپو بشویید.
این ماسک را هفته ای یک بار استفاده کنید. به دلیل اینکه موز و عسل باعث نرمی مو می شود، بعد از شستشوی مو به تاثیر این ماسک پی می برید.

استفاده از لیمو و عسل

لیمو یک ماده آبرسان است و اگر با عسل ترکیب شود، تاثیر فوق العاده ای بر روی موها خواهد داشت. برای درمان موی خشک و آسیب دیده به صورت زیر عمل کنید:
۲ قاشق غذاخوری آب لیمو و ۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۱ فنجان آب ترکیب کنید. آن را خوب هم بزنید تا مواد صاف و یکدست شود. حالا آن را بر روی موهای تازه شسته شده بزنید و پوست سر و موها را خوب ماساژ دهید. به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس موها را با آب ولرم و شامپو بشویید.
این ماسک را در هفته دو بار استفاده کنید تا تاثیر آن را بر روی موهای خشک و وز شده خود ببینید.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=177153

ثبت نظر

-