تیر خلاص هنیه به برقراری ارتباط مجدد با اسرائیل

  • کد خبر : 176123
  • 16 شهریور 1399 - 1:11

به گزارش نیوز به نقل از نیوز:  از خبرگزاری “شهاب” فلسطین، هنیه در جمع علمای لبنان، افزود : عادی‌سازی با دشمن، تعدی آشکار به حقوق اصول ملی ماست و توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس، موجب سلطه دشمن صهیونیستی در منطقه خواهد شد.

وی افزود: قدس نه شرقی و نه غربی بلکه کاملا یک شهر اسلامی است و تمام این شهر در دایره خطر است و باید برای حمایت آن از طرح‌های صهیونیست‌ها تلاش کرد.

هنیه اظهار کرد: قدس یک امانت بر گردن ما و شماهاست و با تمام خطراتی که با آن روبرو شده است، اما این یهودیان هستند که در خطر هستند و طرح آنان هیچ آینده‌ای برای [پیاده‌ شدن] در خاک فلسطین ندارد.

رییس دفتر سیاسی حماس گفت: با دست‌های خالی اما با اراده و عزم و قدرت حق به مقابله با اشغالگران می‌رویم و بر باطل پیروز خواهیم شد.

هنیه ادامه داد: با تمام مشکلات و خطراتی که ساکنان بیت‌المقدس با آن روبرو بوده‌اند، اما شمار مسلمان در قدس در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: با ثابت‌قدمی و پایداری و عدم کوتاهی در خصوص قدس بر اشغالگر پیروز خواهیم شد.

اسماعیل هنیه امروز شنبه همچنین در دیدار با دبیرکل جماعت اسلامی لبنان اظهار داشت که خواسته ما از برادران عربمان این است که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را متوقف کنند و اجازه ندهند این رژیم تحت هیچ شرایطی در منطقه نفوذ کند.

هنیه گفت که هدف از معامله قرن نابودی مساله فلسطین است و تحت هیچ شرایطی این طرح قابل پذیرش نیست و نمی‌تواند راه حلی برای نزاع در فلسطین باشد.

این دیدار یک روز پس از نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در لبنان پایان یافت و آنان صدور بیانیه مشترک، از توافق برای تشکیل کمیته یکپارچه ملی برای هدایت مقاومت فراگیر مردمی در برابر اشغالگران خبر دادند.

هنیه روز چهارشنبه نیز با مقام‌های ارشد لبنان از جمله نبیه بری رییس مجلس و حسان دیاب نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور این کشور دیدار کرد.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس سه شنبه شب در راس هیاتی بلندپایه از این جنبش وارد بیروت شد.

این نخستین سفر اسماعیل هنیه به بیروت پس از ۲۷ سال است.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=176123

ثبت نظر

-