آیت الله مکارم شیرازی: خودم با ۱۰ نفر درس را شروع می کنم/ درس های حوزه حتی الامکان حضوری باشد

  • کد خبر : 175500
  • 15 شهریور 1399 - 16:02
آیت الله مکارم شیرازی: خودم با ۱۰ نفر درس را شروع می کنم/ درس های حوزه حتی الامکان حضوری باشد

به گزارش نیوز به نقل از شفقنا، آیت الله مکارم شیرازی در پیامی تصویری به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه در مدرسه دارالشفاء قم بیان کردند: حوزه علمیه سند افتخار ماست اگر حوزه علمیه نباشد، اسلام تدریجا محو می شود.

 او افزود: در حوزه علمیه سه موضوع را نباید فراموش کرد: اولا شرایط، شرایط سختی است، اگر حضوری امکان تشکیل است ولو با جمع اندک، تشکیل شود. من خودم تصمیم گرفتم با جمع ۱۰ نفر در منزل درس را شروع کنم.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: تا امکان دارد و شرایط بهداشتی اجازه می دهد، حوزه ها را حضوری تشکیل دهیم چون حضوری عالمی دارد که مجازی ندارد.

او اضافه کرد: از مدیریت حوزه و شورای عالی حوزه های علمیه تقاضا دارم تا امکان دارد، حوزه های علمیه حضوری باشد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه بیان کرد: نکته دوم اینکه اگر حوزه مجازی شد، حضور و غیاب را حفظ کنند نه اینکه آزاد باشد، یک روز یک نفر باشد و یک روز ۵ نفر باشد.

او مسائل اخلاقی را هم مورد توجه قرار داده و یادآور شد: مسائل اخلاقی در حوزه ها کمرنگ نشود. برادران سعی کنند روزانه یا هفته ای یک حدیث اخلاقی خوانده و شرح دهند تا مسائل اخلاقی کمرنگ نشود.

او گفت: حوزه علمیه به دوچیز شناخته می شود: علم و اخلاق یعنی همانطور که علم در حد اعلا باید باشد، تقوا و اخلاق هم باید در حد اعلا باشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=175500

ثبت نظر

-