بازارگردانان از شنبه به کمک بازار سرمایه می آیند

  • کد خبر : 173929
  • 14 شهریور 1399 - 5:36
به گزارش نیوز،

حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه نشستی که امروز که با حضور سهام داران عمده برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه شما گفتید امروز با حقوقی‌های بزرگ جلسه داشتید در حالی که بازار گردان‌ها را باید شرکت‌ها قراردادشان را تنظیم کنند، اظهار کرد: صندوق تثبیت یا همان حمایت بازار به عنوان صندوق توسعه در بازار حضور دارد و هم اکنون نقش نقد شوندگی خودش را ایفا می‌کند. در ادامه باید به این مسئله اشاره کرد که سرمایه داران عمده از آنجایی که در بورس پذیرفته شده‌اند و هم جز سهام داران عمده ناشر هستند، این گروه از افراد باید به ناشران سهم بدهند به علت آنکه خود ناشران سهمی ندارند.

اخبار اقتصادی- او افزود: هر کدام از این حقوقی‌ها چندین شرکت در زیر مجموع خود دارند به همین علت ما سعی کردیم با این گروه از افراد جلسه بگذاریم عمدتا جلسه‌ای که بورس تهران یا سازمان بورس دارد با خود ناشران برگزار می‌‌شود تا آنان بیایند و قرار داد‌های خود را با سبد گردانان تنظیم کنند.

رئیس بورس اوراق بهادار تهران گفت: تصمیماتی که ما در رابطه با بازارگردانان گرفته‌ایم به طور عملی می‌توان گفت که تاثیر مثبتی را بر بازار سرمایه   از روز شنبه  خواهد گذاشت و مبلغ نقدینگی باید به اندازه ای باشد که  به سبدگردانان کمک کند. 

او در پایان تصریح کرد: شرکت‌هایی که به تازگی به بازار بورس می‌آیند، صد در صد بحث بازار گردانی را با آن‌ها طی می‌کنیم تا بتوانند نقش اثر گذاری در بازار داشته باشند ما در حال حاضر شرکت‌های بازرگانی داریم که این شرکت‌ها بنا به ابعاد شرکت‌های سهامی مشخص و اهمیت سنجی می‌شوند و بر اساس همان در بازار مشارکت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=173929

ثبت نظر

-