بازار طلا در انتظار ساعت ۵ عصر

  • کد خبر : 173922
  • 14 شهریور 1399 - 5:06
بازار طلا در انتظار ساعت ۵ عصر

به گزارش نیوز، در روز پنج شنبه ۱۳ شهریور، اونس طلا با ۱۰ دلار کاهش قیمت در پایان کار بازار بورس کالای نیویورک، به قیمت ۱۹۳۰ دلار رسید.  در این روز قیمت اونس بین ۱۹۴۹ دلار و ۱۹۲۱ دلار، نوسانی ۲۸ دلاری داشت. تحلیل‌های فنی برای روز آینده  هم نامشخص و خنثی هستند.

توصیه‌های فنی

قیمت طلا و نقره در سه روز گذشته روندی نزولی داشتند. دلیل این روند ارتجاع دلار در اواسط هفته پس از رسیدن به پایین ترین حد خود  نسبت به دو سال گذشته، بیان می‌شود. همچنین،افت قیمت نفت خام که امروز به پایین ترین سطح چهار هفته اخیر سقوط کرد، یک محرک نزولی در خارج از بازار است که در مقابل حرکت صعودی قیمت فلزات گرانبها کار می کند. 

نمودار طلا

نمودار نقره

گزارش ادعاهای اولیه هفتگی بیکاری که امروز ساعت ۳ بعد‌از‌ظهر منتشر شدند ۸۸۱ هزار ادعای جدید را نشان داد که کمتر از انتظار ۹۵۰ هزاری بود. قیمت طلا و نقره ابتدا افزایش و سپس کاهشی دو برابر داشتند. 

محرک زرین طلا را به کدام سو پرتاب می‌کند؟

ادعا‌های اولیه بیکاری هفتگی اما با انتشار نرخ بیکاری ماه اوت که قرار است امروز جمعه منتشر شود متفاوت است.انتشار نرخ بیکاری ماه اوت آمریکا که پیش‌بینی می‌شود از ۱۰٫۲ درصد به ۹٫۸ درصد کاهش یابد از اهمیت بسیاری برخوردار است. ماه پیش، آخرین باری که این آمار منتشر شد قیمت طلا به شدت کاهش یافت و از رکود تاریخی ۲۰۷۰ دلار در نهایت به کانال ۱۸۸۰ رسید.

در دنیای غیر کرونایی آمار بیکاری پایین تر خبر مثبتی برای طلا محسوب می‌شود، اما در جهان کنونی که کرونا عامل اصلی آمار بالایبیکاری و افزایش شاخص قیمت ها است کاهش این آمار سیگنالی است به بازگشت اقتصاد به روز‌های قبل از شیوع کرونا.

حال باید دید آیا آماری که امروز قرار است منتشر شوند مانند ماه گذشته بهتر از پیش‌بینی ها خواهد بود یا خیر؟البته تنهت دلیل کاهش قیمت اونس ماه گذشته پایین آمدن نرخ بیکاری نبود بلکه پایین آمدن نرخ بیکاری فراتر از پیش‌بینی شده اولیه بود. به ‌عبارتی دیگر اگر امروز آمار منتشرشده، بهتر از ۹٫۸ درصد پیش‌بینی شده اعلام شود ممکن است سرسر بازی مداوم اونس بین ۱۹۰۰ و ۲۰۰۰ دلار به پایانی ناگهانی برسد و اونس را موقتاً به کانال ۱۸۰۰ ببرد. این آمار ساعت هشت و نیم صبح به وقت نیویورک و ۵ عصر به وقت تهران منتشر می شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=173922

ثبت نظر

-