افزایش سرسام آور نهاده‌های کشاورزی

  • کد خبر : 173916
  • 14 شهریور 1399 - 4:44
افزایش سرسام آور نهاده‌های کشاورزی

به گزارش نیوز به نقل از فارس: علی کریمی‌فیروزجایی امروز در مازندران از سیاست افزایش غیرمنطقی کود شیمیایی و نهاده‌های کشاورزی انتقاد کرد و گفت: افزایش ۵۰۰درصدی قیمت کود شیمیایی هیچ  منطق اقتصادی و توجیه فنی ندارد.

وی افزود: افزایش غیرمنطقی نهاده‌های زراعی موجب بالارفتن  هزینه‌های تولید و نارضایتی شدید کشاورزان شده است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، سیاست دولت در قبال کشاورزان را ناعادلانه خواند و اضافه کرد: بهانه‌تراشی‌های مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش خودسرانه بهای نهاده‌های زراعی سیاست ضدتولید است.

دبیر هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید باید برای کاهش عوامل موثر در افزایش بهای تولید محصولات حیاتی و استراتژیک تلاش کرد و گرانی قیمت کود شیمیایی و سایر نهاده‌های زراعی غیرقابل قبول است.

کریمی با تاکید بر مسؤولیت وزارت جهاد کشاورزی در قبال افزایش غیرمنطقی نهاده‌های زراعی خواستار شفاف‌سازی مسؤولان این وزارت‌خانه در این ارتباط شد.

وی یادآور شد: حمایت از فعالان بخش کشاورزی سیاست راهبردی در عرصه حکمرانی است که دولت باید به آن پای‌بند باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به تاثیرات فزآینده سیاست‌های ناپایدار در کاهش میزان تولید محصولات استراتژیک یادآورشد: در صورت تداوم این سیاست‌ها کشاورزان با فعالیت کشت وزرع خداحافظی می‌کنند؛ چرا که تولید محصولات زراعی دیگر صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

نماینده مردم بابل زارعان سخت‌کوش را یاوران صمیمی دولت در عرصه تولید خواند و افزود:کشاورزان به‌عنوان موثرترین عوامل تامین زنجیره غذایی کشور باید تحت حمایت محوری دولت قرار گیرند.

وی در پایان گفت: کاهش انگیزه کشاورزان برای تولید محصولات زراعی و باغی استقلال و خودکفایی کشاورزی کشور را به مخاطره می‌افکند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=173916

ثبت نظر

-