ترکیه اجازه دزدی دریایی یا راهزنی در دریاهای سیاه و مدیترانه را نمی‌دهد

  • کد خبر : 170137
  • 11 شهریور 1399 - 12:05
ترکیه اجازه دزدی دریایی یا راهزنی در دریاهای سیاه و مدیترانه را نمی‌دهد

 

ترکیه اقدام‌های غیرقانونی در منطقه مدیترانه و دریای اژه را تاب نمی‌آورد -  ایلنا

به گزارش نیوز، در ادامه تنشها در حوزه شرق دریای مدیترانه، «رجب طیب اردوغان » رئیس‌جمهور ترکیه، ( راهزنی در دریاهای سیاه )اتحادیه اروپا و یونان را به «دزدی دریایی» در مدیترانه متهم کرد.

اخبار بین الملل- به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» اردوغان شامگاه دوشنبه طی سخرانی در مراسمی حین سفر به استان «گیره‌سون»، گفت: «ترکیه [به کسی] اجازه دزدی دریایی یا راهزنی در دریاهای سیاه و مدیترانه را نمی‌دهد.»

توقیف نفتکش‌های انگلیس تنها راه مقابله با دزدان دریایی ملکه | صراط عشق

وی توضیح داد: «کسی نمی‌تواند ترکیه را، که وسیع‌ترین خط ساحلی با مدیترانه را دارد، به سواحل آنتالیا محدود کند. ما مصمم هستیم که حقوق دریایی شهروندان خود و همچنین مردم جمهوری ترکی قبرس شمالی دفاع کنیم».

بر این اساس، رئیس‌جمهور ترکیه با هشدار به یونان برای اعتماد نکردن به حمایت فرانسه در تنش‌ها با آنکارا، گفت: «کسانی که از حمایت کشورهای استعمارگر سابق از خود بی‌خود می‌شوند، باید تاریخ را دوباره مطالعه کنند».

روز گذشته بود که سخنگوی کمیسیون اروپا با درخواست از ترکیه برای اجتناب از هرگونه اقدام تنش‌زا در مدیترانه، گفت اگر گفت‌وگوها با ترکیه به نتیجه نرسد، تحریم این کشور را در نظر می‌گیرند.

پیش از آن، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه یونان نمی‌تواند محدوده آب‌های سرزمینی خود در دریای یونان را دو برابر کند، صراحتاََ گفت که این اقدام می‌تواند منجر به وقوع جنگ شود.

تنش‌ها در دریای مدیترانه از سال گذشته و به دلیل تلاش‌های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش‌های قدیمی منجر شده است.

بیشتر بدانید : قیمت پرفروش ترین گوشی های شیائومی در بازار + جدول

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=170137

ثبت نظر

-