حمله پهبادی افشای نقش امارات در یک جنایت

  • کد خبر : 166151
  • 07 شهریور 1399 - 19:42

 

 

به گزارش نیوز، در گزارشی از سوی خبرگزاری بی‌بی‌سی جهانی نقش امارات در کشته شدن ۲۶ دانشجوی آکادمی نظامی در حمله پهپادی در لیبی افشا شده است.

حمله پهبادی

اخبار بین الملل– در این گزارش آمده است: «این حمله چهارم ژانویه (۱۴ دی) و زمانی روی داد که نیرو‌های خلیفه حفتر [فرمانده ارتش ملی لیبی] طرابلس را محاصر کرده بودند. اما او در این زمان حمله پهبادی را تکذیب کرده است.»

تفاوت پهباد و کوادکوپتر، مقایسه کواد کوپتر و پهباد - جهان آرسی | Jahan RC

براساس تحقیقات انجام گرفته از سوی این خبرگزاری، دانشجویان آکادمی نظامی با شلیک موشک هوا به زمین از نوع «Blue Arrow» از پهپاد «وینگ لونگ ۲» کشته شدند.در زمان حمله این پهپاد‌ها در پایگاهی هوایی با نام «الخادم» بودند که از سوی امارات تجهیز می‌شود.همچنین این خبرگزاری نوشته است امارات سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۵) ۱۵ پهپاد و ۳۵۰ موشک از این نوع خریداری کرده است. ترکش‌های باقی‌مانده در محوطه آکادمی که کشتار در آن روی داده کاملا با موشک‌های امارات منطبق است.

در این تحقیقات فاش شده است که تنها یک پهپاد در ماه ژانویه بر فراز طرابلس پرواز کرده که قادر به شلیک چنین ترکش‌هایی بوده که همان پهپاد «وینگ لونگ» است.سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) نیز سازمان ملل در بیانیه‌ای به نقض ممنوعیت تسلیحاتی لیبی از سوی امارات با ارسال پهپاد‌های وینگ لونگ هشدار داده بود.

پهباد ها:پرندهٔ هدایت‌پذیر از دور یا به‌اختصار: پَهپادکه به آن هواپیمای بدون سرنشین نیز می‌گویند، نوعی هواگرد هدایت‌پذیر از راه دور بی‌خلبان است.بیشترین سرمایه‌گذاری در جهان در زمینهٔ ساخت و تجهیز پهپادها را وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا انجام داده‌است؛ به‌طوری‌که بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ حدود سه میلیارد دلار هزینه برای طراحی و ساخت و تجهیز پهپادها هزینه کرده‌است. حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ باعث شد تا دولت آمریکا بودجهٔ بیشتری را به طراحی و ساخت و تجهیز پهپادها اختصاص دهد. بر اساس آخرین برآوردها ارزش این صنعت در سال ۲۰۲۰، بالغ بر ۱۲۷ میلیارد دلار خواهد شد.

خروجی

بیشتر بدانید: پمپئو: برجام هیچگاه نمی‌تواند موجب عادی رفتار کردن ایران شود

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=166151

ثبت نظر

-