استیلی: حمله به یحیی خجالت‌آور و زشت است! 

  • کد خبر : 165951
  • 07 شهریور 1399 - 16:50
استیلی: حمله به یحیی خجالت‌آور و زشت است! 

به گزارش “ورزش سه”، دربی ۹۳ پایتخت تمام شده ولی هنوز تبعات آن ادامه دارد. فرهاد مجیدی پس از این مسابقه به دلیل رفتار مدیران باشگاه استعفای خود را در فضای مجازی اعلام کرده و در سوی دیگر هنوز یحیی گل‌محمدی از آتش تند هواداران پرسپولیس رها نشده و ممکن است با ادامه فشارها یک تصمیم غیرمنتظره بگیرد و بی‌خیالی مدیران و انتقادات هواداران را به عنوان دلایلش برای استعفا مطرح کند.

حمید استیلی همبازی سابق گل‌محمدی در تیم ملی و همینطور باشگاه پرسپولیس اما این حجم از انتقاداتی که نسبت به عملکرد سرمربی پرسپولیس مطرح است را منطقی نمی‌داند و یکی از دلایل آن را انجام کم بازی میان دو تیم بزرگ پایتخت می‌داند. او معتقد است هوادارن پرسپولیس دیگر باید از انتقادات خود دست بکشند و به حمایت از گل‌محمدی بپردازند و در سوی دیگر مدیران باشگاه پرسپولیس را ملزم به عملکرد بهتر در قبال خواسته‌های سرمربی تیم کرده است. 

 

مصاحبه ما با حمید استیلی را در ادامه بخوانید.

 


به هواداران استقلال و پرسپولیس تبریک می‌گویم

حرف های استیلی در مورد دربی ۹۳ اینطور آغاز شد:« من برای تماشای بازی دربی به همراه رضا شاهرودی به ورزشگاه آزادی رفته بودم و بازی را از نزدیک دیدم. خیلی بازی زیبایی را دیدیم. اول باید به هواداران استقلال تبریک بگویم که تیمشان به فینال مسابقات رسیده است و بعد باید تبریک ویژه‌ای به هواداران پرسپولیس بگویم به خاطر حمایت فوق العاده‌ای که در چهار سال اخیر از تیمشان در روزهای پیروزی و همینطور باخت داشته اند.» 

 

این شکست مهم نیست و نباید شرایط تیم را عوض کند

او با اشاره به اتفاقات بازی ادامه داد:« پرسپولیس در این جام تا رده‌های پایانی رفت و چند دقیقه تا رسیدن به فینال فاصله داشت و شاید اگر در آن چند دقیقه بازیکنان تیم با تمرکز و دقت بیشتری بازی می‌کردند، حالا تمام چیزهایی که طی روزهای اخیر شنیده‌ایم و انتقاداتی که به گل‌محمدی می‌شود، جایش را به تحسین می‌داد. به نظرم اما شکست در این مسابقه اصلا موضوع خیلی مهمی نیست و نباید شرایط تیم را به طور کلی تحت تاثیر خودش قرار بدهد.» 

 

انجام دربی‌های متوالی باعث حساسیت‌زدایی افراطی می‌شود 

از استیلی پرسیدیم چطور شکست در دربی را بی اهمیت جلوه می‌دهد که او در واکنش به این سوال اینطور توضیح داد: « اتفاقا خیلی خوب است که دربی‌های زیاد و پرتعدادی برگزار شود و از این بازی حساسیت زدایی بشود تا کری‌خوانی‌ها هم حالت معقول‌تری به خودش بگیرد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شاهد بازی‌های زیادی باشیم؛ اینطوری بازی برای هواداران عادی‌تر می شود و فشار بازی‌‌ها کمتر خواهد شد.» 

 

کری‌خوانی‌های دربی گاهی خطرناک می‌شود 

او سپس با اشاره به هواداران اضافه کرد: « در همین بازی هم نبود تماشاگران به نظرم کمک کرد تا تیم ها در شرایط کم فشار تری بازی کنند. البته که دربی با تماشاگر یک فضای دیگر و خاص خودش را دارد ولی خب در ایران به خاطر کری‌خوانی هواداران که گاهی شکل خیلی جدی و خطرناکی به خود می‌گیرد. فکر می کنم در طول سال این دو تیم اگر در سوپرجام، جام حذفی یا حتی بازی های دوستانه با هم بازی کنند، دربی بازی امن‌تری را از چیزی که فعلا هست و تاثیراتی که در اینده تیم و مربیان می گذارد، شاهد خواهیم بود و به همین دلیل هم مربیان خیلی محتاط بازی می کنند.» 

 

نباید به گل‌محمدی حمله کنیم

سوال بعدی از حمید استیلی در مورد انتقادات پرشماری بود که از یحیی گل‌محمدی پس از شکست در دربی مطرح شده است. او در واکنش به این سوال گفت: « اتفاقا برای خود من هم این حجم از انتقاد عجیب است. پرسپولیس تا دقیقه ۹۲ تیم پیروز میدان بوده است، ولی به هر حال به خاطر غفلت و اشتباه فردی یکی دو بازیکن به تساوی رسیده و در ضربات پنالتی باخته که شانس در تعیین برنده آن خیلی موثر است. باخت نه در دربی و نه در هیچ مسابقه دیگری خوب نیست و هیچ مربی ای هم دوست ندارد تیمش بازنده باشد، ولی به نظرم این مسئله با شکلی که اتفاق افتاده خیلی حاد نیست، که بخواهیم با وجود کار خیلی خوبی که سرمربی پرسپولیس در تیم انجام داده و رضایت طرفداران را جلب کرده، به گل‌محمدی حمله کنیم.» اینطور نباید باشد که به واسطه یک بازی و شکست در ضربات پنالتی اهمیت و زحمات کادر فنی را زیر سوال ببریم و همه چیز را تمام شده بدانیم.


شاید پیروزی پر گل برابر سایپا پرسپولیس را فریب داد 

سوال بعدی این بود که با تمام این توضیحات اما ترکیب اولیه پرسپولیس دچار مشکل بود و دو سه تعویض تیم برای حل شدن این اشکال سوزانده شد. استیلی برای پاسخ به این سوال عنوان کرد: « باید ببینیم یحیی چه اندیشه‌ای داشته است. به هر حال هر مربی‌ای در چینش نفراتش ممکن است اشتباهاتی داشته باشد یا بازی از نظر تاکتیکی آنطور که او فکر می کرده یا مطابق میلش بوده، پیش نرفته. به هر حال فوتبال همین است. پرسپولیس با همین ترکیب مقابل سایپا سه گل زده بود؛ تیمی که پس از شروع دوباره بازی های لیگ شکست نخورده بود و به سختی گل می خورد. شاید این مسئله کادر فنی پرسپولیس را فریب داده است. به هر حال این شکست اتفاق افتاده و شاید اگر موضوع مصدومیت نادری نبود، شرایط خیلی بهتر پیش می‌رفت و شاید اصلا کار به وقت‌های اضافی کشیده نمی‌شد.» 

 

این شکست، باخت عجیبی نبود 

در تعویض ها و انتخاب نفرات و ضربات پنالتی هم به یحیی گل محمدی وجود دارد. سرمربی سابق تیم المپیک ایران بیان کرد: « خب همانطور که گفتم در ضربات پنالتی شانس خیلی مهم است. ضمن اینکه روی پنالتی احمد نوراللهی آقای حسینی از خط فاصله گرفت و ضربه باید تکرار می‌شد. این موضوع در داوری بسیار مهم است ولی خب به آن زیاد توجه نمی‌شود. مهم نیست و ما باید این موضوع را بپذیریم که استقلال در ضربات پنالتی پرسپولیس را شکست داده است و این شکست یک شکست نرمال و طبیعی بود. بین دو تیم که قدرت‌های اول کشور هستند، شکست در ضربات پنالتی یک شکست نرمال است و نباید اینقدر علت یابی شود. بردن یا باختن در ضربات پنالتی این همه هیایو و جار و جنجال ندارد و حتی اگر سرمربی در ایده‌های اولیه بازی‌اش اشتباه کرده باشد و در بازی هم به زعم خیلی‌ها تصمیمات درستی نگرفته باشد، اما این مسئله به نسبت عملکردی که گل‌محمدی در پرسپولیس داشته، چیز مهمی نیست و قابل حمایت است و نباید کاری کرد که باعث دلسردی یحیی از حضور در پرسپولیس بشویم.» 

 

بخش بی‌رحمانه فوتبال بیشتر نصیب مربیان می‌شود

شما دربی‌های متفاوتی را تجربه کرده‌اید و یک دربی بسیار سخت را نیز در فینال جام حذفی به عنوان بازیکن با پیروزی ۲ بر ۱ پشت سر گذاشتد و یک شکست سه بر صفر در جام حذفی هم به عنوان مربی در کارنامه شما وجود دارد. استیلی برای پاسخ به این سوال به اتفاقات دیداری که به عنوان سرمربی مغلوب استقلال شد اشاره کرد و ضمن حمایت از گل‌محمدی حرف هایش را ادامه داد:« خوب شد که پرسیدید. اگر آن بازی ما با استقلال در جام حذفی را دوباره مرور کنید، ما در طول ۹۰ دقیقه تیم بهتری بودیم و باید برنده بازی می‌شدیم، اما قوای جسمانی تیم ما بعد از گلی که استقلال روی نبوغ آقای جباری به ثمر رساند، تحلیل رفت و از نظر روحی افت کردیم و استقلال هم پرستاره بود و نتوانستیم بازگردیم و شکست سنگینی را متحمل شدیم. با وجود اینکه هنوز معتقدم در طول ۹۰ دقیقه می‌توانستیم به دور بعدی جام حذفی صعود کنیم و در دقایق پایانی بازی چند فرصت خیلی خوب داشتیم. اما هیچ کس این اتفاقات و مسائل کیفی را یادش نمی آید و همه آن نتیجه سه بر صفر و گل شریفات را به خاطر می‌ آورند و این بخش بی رحمانه فوتبال است که بیشتر نصیب مربیان می‌شود.» 

 

دیگر انتقادات از یحیی گل محمدی کافی است

او سپس با اشاره به گل محمدی و انتظاراتی که از مدیران باشگاه دارد، اضافه کرد و حرف‌هایش را خاتمه داد:« من نگرانم برای یحیی گل‌محمدی هم همین اتفاق رخ دهد. هر چند این بازی با آن بازی فرق داشت و پرسپولیس اگر یک مقدار در انتهای بازی دقت می کرد، می توانست در طول ۹۰ دقیقه پیروز زمین باشد. به همین دلیل من یحیی را شایسته حمایت می‌دانم و معتقدم انتقاداتی که از او طی یکی دو روز گذشته انجام شده، دیگر کافی است و دیگر باید تیم را باید آماده حضور در رقابت های آسیایی کرد. این حجم از انتقادات خجالت آور  و بی شرمانه است. یحیی مربی توانمندی است و حتی در دوره ای که من مدیرفنی تیم امید بودم، قصد داشتم او را به تیم ملی امید بیاورم و کارهای نهایی هم برای این انتقال انجام شده بود و اگر او این مسئولیت را در آن مقطع می‌پذیرفت، ما می‌توانستیم به با او به المپیک صعود کنیم. به نظرم  پرسپولیس با یحیی همچنان بهترین تیم و کیفی ترین تیم ایران است و بهتر است هواداران هم دیگر به فکر حمایت از تیم باشند و مدیران باشگاه هم خیلی زود به فکر برآورده کردن نیازهایی باشند که یحیی گل‌محمدی از‌ آنها خواسته ولی انجام نشده و به نوعی تمرکز سرمربی تیم را برهم زده است. بی شک پرسپولیس با یحیی و با حمایت مدیران و هواداران می‌تواند پنجمین قهرمانی پیاپی را به دست بیاورد ولی اگر این انتقادات ادامه پیدا کند، معلوم نیست چه بلایی سر تیم خواهد آمد.»

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=165951

ثبت نظر

-