تعزیه حضرت علی اکبر(ع) در پهنه رودکی +عکس

  • کد خبر : 165156
  • 06 شهریور 1399 - 20:45
تعزیه حضرت علی اکبر(ع) در پهنه رودکی +عکس

به گزارش ، شامگاه گذشته، چهارشنبه پنجم شهریور ماه، در ششمین شب از رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه»، مجلس «حضرت علی‌اکبر(ع)» مقابل تالار وحدت اجرا شد.

ببینید:

عکس/ تعزیه حضرت علی اکبر(ع)

«حضرت علی‌اکبر(ع)» هفتمین اجرای رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه» در شش شبِ گذشته بود که در دهه اول ماه محرم و پس از اذان مغرب و عشا، توسط «گروه  تعزیه سیدالشهدا(ع)» به سرپرستی احمد عزیزی در پهنه رودکی، مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود.  

در هفتمین شب از رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه»، امشب پنجشنبه ششم شهریورماه، مجلس «حضرت قاسم(ع)» اجرا خواهد شد.  

حضرت قاسم(ع) در واقعه عاشورا نوجوانی کم سن‌وسال بود اما وقتی به میدان رفت بر خلاف انتظار لشکریان دشمن، با شهامت و دلیرانه جنگید.

بیشتر بخوانید:

داستان زندگی تعزیه‌خوانی که پیتربروک را شگفت‌زده کرد

رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه» با حمایت و مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی، اداره‌کل هنرهای نمایشی و شهرداری منطقه ۱۱  تهران در جریان است و «گروه  تعزیه سیدالشهدا(ع)» در طول آن، طی ۱۰ شب، یکی از وقایع عاشورا شامل تعزیه‌های «شاهچراغ(ع)»، «وهب نصرانی»، «طفلان زینب‌(س)»، «حضرت مسلم‌(ع)»، «دو طفلان مسلم‌(ع)»، «حر ریاحی»، «حضرت علی‌اکبر(ع)»، «حضرت قاسم‌(ع)»، «حضرت ابوالفضل‌(ع)»، «شهادت امام حسین‌(ع)» و «بازار شام» را اجرا می کنند.

این اجراها در پهنه رودکی، خیابان استاد شهریار، مقابل تالار وحدت و با رعایت فاصله اجتماعی و  پروتکل‌های بهداشتی روی صحنه می‌رود.

برنامه «شبیه‌خوانی در پهنه» به صورت زنده هر شب از سایت اینترنتی نمایش‌نت به آدرس www.namayeshnet.com   پخش می‌شود.

*مراسم تعزیه در خانه هنرمندان ایران

به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع)؛ روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه مراسم تعزیه ساعت ۱۷:۳۰ در فضای باز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت امام حسین (ع)، با همکاری شهرداری منطقه شش تهران و خانه هنرمندان ایران، ۷ تا ۹ شهریور مراسم تعزیه در فضای باز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

گفتنی است اجرای تعزیه هیئت تعزیه‌داران متوسلین به قمر بنی‌هاشم (ع) به سرپرستی حاج سید اکبر هاشمی در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه به ترتیب ۷، ۸ و ۹ شهریور از ساعت ۱۷:۳۰ تا اذان مغرب در فضای باز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

شهادت حضرت ابوالفضل (ع)، شهادت امام حسین (ع)، بازار شام و گوشه‌ای از تعزیه وفات حضرت رقیه خاتون (س) اسامی مجالس تعزیه در فضای باز خانه هنرمندان ایران است.

لازم به ذکر است با توجه به پروتکل‌های وزارت بهداشت و حفظ سلامت مخاطبان این مراسم، ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی زدن ماسک برای کلیه مخاطبین الزامی است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=165156

ثبت نظر

-