اختصاصی| انتقاد از تعلل و کوتاهی دولت در کمک‌ به هیئت‌های عزاداری /دردسر تصمیم دیرهنگام ستاد مقابله با کرونا‌

  • کد خبر : 164817
  • 06 شهریور 1399 - 15:05
اختصاصی| انتقاد از تعلل و کوتاهی دولت در کمک‌ به هیئت‌های عزاداری /دردسر تصمیم دیرهنگام ستاد مقابله با کرونا‌
روح الله بهمنی، مداح اهل بیت در گفت‌وگو با خبرنگار نیوز درباره تمهیدات ماه محرم توسط هیئت‌های عزاداری و اقداماتی که جهت پیشگیری از کرونا باید انجام گیرد، اظهار داشت: همانطور که رهبر انقلاب، مسوولین و مراجع مختلف اعلام کرده‌اند، روزها نباید در ایام محرم تعطیل شود.
 
وی افزود: برگزاری هیئت‌های عزاداری در ماه محرم طبق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا در هیئت‌های مختلف مدنظر قرار گرفته و در صورتی‌که اهتمام در این راستا وجود داشته باشد انشاءالله مشکلی در انتقال و شیوع کرونا نخواهیم داشت.
 
این مداح اهل بیت با تاکید بر این که خوشبختانه با رعایت استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی در هیئت‌ها از ابتدای محرم تا کنون مشکلی در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا در هیچ شرکت هیئت‌ها به وجود نیامده است، گفت: ستاد مقابله با کرونا دو روز قبل محرم اعلام کرد که مراسم عزاداری به هیچ عنوان در فضاهای سربسته نباید برگزار شود در صورتی که روزهای قبل از آن اعلام کرده بود که اگر فضای حسینیه یا مسجد به صورتی باشد که ارتفاع زمین تا سقف ۶ متر باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلی در زمینه انتقال کرونا نخواهیم داشت و این تصمیم دیرهنگام ستاد ملی مقابله با کرونا سبب دردسر شد و برخی از هیئت‌ها که هزینه‌های سنگینی را انجام داده بودند و با مشکل مواجه شوند و نتوانند مراسم مذهبی در ماه محرم را برگزار کنند.
 
این مداح اهل بیت تصریح کرد: علیرغم وجود مشکلات به کوری چشم دشمنان نظام، انقلاب و ائمه اطهار مراسم عزاداری‌ها و روضه‌های حسینی در محرم باشکوه برگزار شده است.
 
 
وی خاطرنشان کرد: دولت کوچک‌ترین کمکی به هیئت‌ها نکرده و نه تنها توزیع ماسک و مواد ضد عفونی نداشته بلکه هیچ هزینه و همراهی برای در اختیار گذاشتن فضاهای باز برای هیئت‌ها انجام نداده است.
 
 
بهمنی گفت: حداقل باید دولت برای هیئت‌های شاخص تهران کمک‌های مالی و اعتباری را در ایام محرم در نظر می گرفت ولی تا امروز اقدامی صورت نگرفته است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=164817

ثبت نظر

-