جانواریو: حسرت شکست پرسپولیس در دلم ماند

  • کد خبر : 163519
  • 05 شهریور 1399 - 18:08
جانواریو: حسرت شکست پرسپولیس در دلم ماند

به گزارش نیوز، فابیو جانواریو بازیکنی که در فصول هشتم و نهم در تیم استقلال توپ زد در گفتگو با نیوز درباره دیدار حساس امروز استقلال و پرسپولیس در جام‌حذفی و خاطرات ۴ دربی که در آن‌ها حضور داشت، حرف زد.

دربی داریم! خبر داری؟
بله! از لطف دوستان ایرانی به‌ویژه فوتبالی که دارم همیشه قبل از دربی از این بازی خبردار می‌شوم. جالب است که این بار دو تیم در دیدار حساس نیمه‌نهایی جام حذفی به مصاف هم می‌روند.

چرا حساس؟
چون همیشه دربی‌ها در لیگ است ولی این بار در جام‌حذفی و بازی هم تک‌حذفی است و یک تیم باید برنده شود. متأسفانه من هرگز نتوانستم با استقلال روبه‌روی پرسپولیس برنده شوم و از این بابت حسرت بزرگی در دلم مانده است.

اولین دربی‌ات را به یاد داری؟
واو…! بله که یادم هست! من از فولاد به استقلال آمدم و روزی که داشتم با باشگاه قرارداد می‌بستم بیشتر از هر چیز ذوق بازی در دربی را داشتم، چون در فولاد که بودم (۲ فصل) همیشه می‌دیدم که حتی بازیکنان خود ما هم به نتایج آن بازی حساس بودند و مردم نگاه ویژه‌ای به دربی داشتند. برای همین دربی اولم را خوب یادم است.

نتیجه‌اش یک-یک شد؟
بله! ما اول به پرسپولیس گل زدیم (دربی شصت و پنجم). من از اول در ترکیب بودم و تا دقیقه آخر هم بازی کردم. آرش برهانی دقیقه آخر نیمه اول گل زد و با برد به نیمه رفتیم ولی در نیمه دوم، پرسپولیس که آن زمان علی کریمی را داشت با گل همان بازیکن بازی را به تساوی کشاند. من آن روز خیلی لذت بردم و یاد مسابقات بزرگ فوتبال در برزیل افتاده بودم.

۳ دربی دیگر هم بازی کردی؟
بله! در دو تای دیگر هم مساوی یک-یک داشتیم و یک بار هم باختیم. همان روزی که کریم باقری با یک شوت غیرقابل مهار غافلگیرمان کرد. ولی دربی که مجتبی جباری گل زد را خیلی دوست داشتم.

دربی دومت؟‌
نمی‌دانم چندمین دربی بود! ولی ما از پرسپولیس عقب بودیم و جباری در دقیقه ۹۰ بازی گل مساوی را زد و خیلی خوشحال بودیم که پیش طرفداران تیم خجالت‌زده نشدیم.

تو با فرهاد مجیدی هم در دربی بودی؟
بله! فکر می‌کنم ۲ دربی کنار هم بازی کردیم. دربی اول‌مان که همان یک-یک با گل جباری بود من در نیمه دوم با فرهاد تعویض شدم یعنی او به جای من بازی کرد و نشد کنارش باشم. گل مجتبی را هم از روی نیمکت دیدم. ولی در دو دربی بعدی از اول با هم به زمین رفتیم. آخرین دربی من که بعدش از استقلال جدا شدم همان بود که باختیم و این مرا خیلی ناراحت کرد که نتوانستم در استقلال طعم پیروزی در دربی را حس کنم.

الان وضعیت تیم سابقت را چطور می‌بینی؟
خب خیلی در جریان اتفاقات این فصل فوتبال شما نیستم، چون هم اینکه کرونا آمد و هم اینکه مشغول کار‌ها و بیزنس خودم هستم. ولی می‌دانم بعد از خروج سرمربی ایتالیایی، فرهاد آمد و باید جرأتش را تحسین کرد. او نتایج خوبی هم گرفت و تیم را با دردسر‌های زیاد نایب‌قهرمان کرد و سهمیه هم گرفت. الان هم فکر می‌کنم بتواند استقلال را قهرمان جام‌حذفی کند.

شخصیتش را چقدر می‌شناسی؟
خیلی در کارهایش جدی بود. وقتی تمرین می‌کرد مثل این بود که برای دانشگاه و یکی از درس‌های مهمی که باید نمره می‌گرفت تمریناتش را انجام می‌داد. این رفتارش را دوست داشتم و خیلی دنبال شوخی و تفریح و این کار‌ها در حین تمرین نبود. محکم تمرین می‌کرد و در زمین هم خیلی خیلی دوست داشت گل بزند و تیمش برنده زمین را ترک کند. به هر حال الان هم برایش آرزوی موفقیت می‌کنم و از صمیم قلب امیدوارم که بتواند دربی را ببرد و تیمش را در فینال قهرمان کند. به او می‌گویم که بجنگد و برنده شود.

می‌دانی تیمش بهترین گلزن فصل را دارد و بیشترین گل را هم زد؟
طبیعی است. با روحیاتی که از فرهاد سراغ دارم تیمش هجومی است و این کار پرسپولیس را هم سخت می‌کند. البته پرسپولیس هم تیم فوق العاده‌ای است که ۴ فصل پیاپی قهرمان شده و نباید انگیزه اش را کم دانست. کاش کرونا نبود و می‌توانستم به ایران بیایم و دربی را از نزدیک ببینم تا تیم دوستم را تشویق کنم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=163519

ثبت نظر

-