آخرین اخبار از سپاهان: خداحافظی با مسلمان وشایان

  • کد خبر : 163491
  • 05 شهریور 1399 - 17:50
آخرین اخبار از سپاهان: خداحافظی با مسلمان وشایان

به گزارش “ورزش سه”، سپاهان روزهای سختی را در هفته‌های پایانی لیگ نوزدهم سپری کرد. امیرقلعه‌نویی تحت فشار راهی بیمارستان شد و تیم هم در غیاب این مربی نتوانست نتایج خوبی بگیرد و در دو دیداری که قلعه نویی هم استعفا داده بود، کسب ۴ امتیاز توسط تیمی که تکسیرا هدایتش می‌کرد، نتوانست مجوزی برای ادامه حضور طلایی‌پوشان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باشد که پس از سه سال دوری به این مسابقات بازگشته بودند.


برای مدیران سپاهان اما وقتی برای تلف کردن وجود نداشت و آنها باید کمتر از ۲۰ روز دیگر تیمشان را راهی ۴ دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا کنند. پس سریع دست به کار شدند و سه چالشی که پیش رو داشتند را مورد بررسی قرار دادند. اولین مشکل هئیت مدیره باشگاه سپاهان انتخاب مدیرعامل بود که به بهترین نحو انجام شد و حالا قدم بعدی انتخاب سرمربی است تا با توجه به تفکراتش به جذب بازیکن اقدام کند. هر چند خرید دانیال اسماعیلی‌ یک پیشدستی برای از دست ندادن این بازیکن بود.


در این مطلب می‌خواهیم بازیکنان در دسترس سرمربی بعدی سپاهان را مورد بررسی قرار دهیم. یعنی آنهایی که قرار است در تیم بمانند و بازیکنانی که در لیست مازاد باشگاه قرار دارند و به پست هایی اشاره کنیم که طلایی‌پوشان در آن ضعف داشته‌‍‌اند.

 

در ادامه پست به پست شرایط تیم فوتبال سپاهان را بررسی کرده‌ایم.

 

دروازه‌بان؛ ادامه با شرایط قبلی


در این پست پیام نیازمند شاید اگر ویروس کرونا در دنیا شیوع پیدا نمی‌کرد و فرصت بیشتری برای نقل و انتقالات تابستانی در اختیار تیم‌های اروپایی قرار داشت، به یکی از این تیم‌ها ملحق می‌شد ولی شرایط برای این سنگربان ۲۵ ساله متفاوت شده و او احتمالا در لیگ بیستم هم با پیراهن سپاهان بازی خواهد کرد.


دو دروازه‌بان جوان دیگر تیم علی کی‌خسروی و شهاب عادلی هستند که می‌توانند پشتوانه خوبی برای تیم بسازند و در این پست سرمربی بعدی سپاهان مشکلی نداشته باشد.

 

 

دفاع میانی؛ بازگشت ستون‌های ابتدای فصل نوزدهم


در این پست سپاهان محمد طیبی، محمدرضا مهدی‌زاده و شایان مصلح را در اختیار دارد و در بازی آخر تکسیرا تیمش را با زوج طیبی و مصلح راهی میدان کرد. نکته خوش بینانه و امیدوارکننده اما برای سرمربی بعدی، بازگشت عزت پورقاز و گئورگی گولسیانی است که در نیم فصل اول لیگ نوزدهم، سد بسیار محکمی را مقابل نیازمند تشکیل داده بودند. این دو بازیکن پس از پشت سر گذاشتن مصدومیتی طولانی به میادین بازخواهند گشت و برای حضور در رقابت های آسیایی آماده می شوند. در سوی دیگر اما عملکرد ضعیف شایان مصلح، که با دادن سه پنالتی و همینطور یک گل به خودی، طی ۴ بازی آخر همراه شده، ممکن است علیرغم قراردادی که همچنان ادامه دارد، با خروج او از تیم همراه شود. با این وصف مهدی زاده، پورقاز، گولسیانی و طیبی چهار مدافع میانی سپاهان در بازی‌های لیگ بیستم خواهند بود.

 

 

دفاع راست؛ خروج محمد ایران پوریان و خرید دانیال


خرید دانیال اسماعیلی فر دست سرمربی بعدی سپاهان برای استفاده از سیستم‌ های مختلف باز خواهد کرد. این بازیکن که توانایی بازی در پست دفاع راست، هافبک راست و همینطور هافبک تدافعی را دارد، می‌تواند مهره بسیار مهمی برای سپاهان در لیگ بیستم و همینطور بازی های آسیایی باشد. سپاهان در این پست مرتضی منصوری را نیز در اختیار دارد و این بازیکن که یکی از خریدهای امیرقلعه‌نویی در ابتدای لیگ نوزدهم بود، ۲ سال دیگر با تیم قرارداد دارد. دیگر بازیکن سپاهان در این پست محمد ایران پوریان است که به نظر می‌رسد پس از دو سال حضور در اصفهان که با مصدومیت‌های متوالی همراه بوده، به ماجراجویی‌اش در این شهر خاتمه دهد.

 

دفاع چپ؛ ادامه مذاکرات برای حفظ آقایی


در این پست مهدی ترکمان، سعید آقایی وامید نورافکن در دسترس هستند. حتی در حال حاضر می‌توان شایان مصلح را نیز به این سیاهه اضافه کرد. با این حال اگر مصلح را بازیکنی بدانیم که از سپاهان جدا خواهد شد و امید نورافکن را نیز در پست هافبک تدافعی در نظر بگیریم، طلایی پوشان تنها در پست دفاع چپ از ادامه حضور مهدی ترکمان مطمئن هستند. سعید آقایی با پایان فصل قراردادش تمام شده و در حال مذاکره با مدیران سپاهان برای تمدید قرارداد است. اگر دو طرف در این مذاکرات در بعد مالی به توافق برسند، آقایی علیرغم پیشنهاداتی که از تهران دارد، در اصفهان خواهد ماند و چهارمین فصل حضورش در سپاهان را تجربه خواهد کرد و اگر نماند شاید معادلات خروج شایان مصلح از فهرست تیم تغییر کند یا امید نورافکن با خرید هافبک دفاعی جدید توسط سرمربی جدید در پست دفاع چپ بازی کند و به پست سابقش بازگردد.

 

 

 


هافبک تدافعی؛ با ابهامات زیاد


در این پست مهدی کیانی یکسال دیگر با سپاهان قرارداد دارد و باید دید سرمربی بعدی سپاهان چه دیدگاهی در مورد این بازیکن دارد و آیا این بازیکن سومین سال حضورش در اصفهان را در سپاهان تجربه می کند یا خیر. امید نورافکن‌ دیگر بازیکن سپاهانی‌ها در این پست به شمار می رود که به تازگی قراردادی سه ساله با این تیم به امضا رسانده و در تیم باقی خواهد ماند. علیرضا نقی زاده دیگر بازیکن پست هافبک دفاعی در ترکیب سپاهان است که فصل گذشته با پارگی رباط صلیبی به طور کلی از دسترس قلعه نویی خارج شد و به همین دلیل به نظر نمی رسد، مدیران سپاهان قصدی برای تمدید قرارداد با این بازیکن داشته باشند. در نهایت باید از رسول نویدکیا در این پست نام ببریم که البته به ۳۶ سالگی رسیده و شاید آخرین سال حضورش در سپاهان را تجربه کند.

 


در انتظار یک سورپزایز در پست هافبک دفاعی؟


پست هافبک تدافعی یکی از منطقه‌هایی به شمارمی رود که به نظر می رسد در سپاهان نیاز به تقویت دارد. علی کریمی بازیکن سابق سپاهان که با ورود امیرقلعه نویی از جمع طلایی پوشان جدا شد، یکی از اهداف نقل و انتقلاتی این تیم به شمار می‌رود که در صورت نهایی شدن می‌تواند یکی دیگر از خریدهای پر سر و صدای فصل را شکل بدهد. کریمی این روزها با استقلال از نظر مالی به مشکل خورده و همین مسئله می‌تواند او را به سوی اصفهان سوق دهد. خریدی که می‌تواند منجر به خروج حداقل یکی از بازیکنانی شود که نامشان را ذکر کردیم. در این پست از خرید امید ابراهیمی به عنوان یکی از اهداف تیم نام برده می شد که با تمدید قرارداد این بازیکن با الاهلی همه چیز منتفی شد؛ البته که مدیران باشگاه نیز قصدی برای بازگرداندن ابراهیمی نداشتند.

 

 

 

هافبک تهاجمی؛ خداحافظی با مسلمان


سروش رفیعی و محمد کریمی دو بازیکن طلایی پوشان در این پست به شمار می روند. سروش رفیعی با قراردادی یک و نیم ساله به سپاهان پیوست و با این تیم در لیگ بیستم نیز ادامه خواهد داد و محمد کریمی جوان هم به تازگی قراردادی سه ساله امضا کرده که حداقل سومین سال حضورش در سپاهان را تضمین خواهد کرد. مسلمان را اما باید یکی از خروجی ها قطعی سپاهان به شمار آورد، مگر اینکه مربی جدید اعتقاد ویژه ای به او داشته باشد. هافبک میانی سابق سرخپوشان پایتخت، طی یک و نیم ساله گذشته بدترین دوران حرفه‌ای خود را سپری کرده و در صورت خروج این بازیکن شاید خرید یک بازیکن دیگر در این پست یکی از اهدف سپاهان در پنجره تابستانی باشد.

 

 

وینگرهای چپ و راست؛ محبی می‌ماند، دهقانی برمی‌‌گردد


محمد محبی، رضا میرزایی و محمدرضا حسینی سه بازیکن سپاهان در این دو پست به شمار می روند. محبی بندی در قراردادش دارد که با توجه به همان بند در سپاهان ماندنی شد و به نظر نمی‌رسد حداقل تا پایان لیگ بیستم پروسه حضور در فوتبال اروپا برای این جوان ۲۱ ساله بوشهری با توجه به تلاشی که مدیران باشگاه برای حفظ او دارند، نهایی شود. در این پست همچنین رضا دهقانی پس از یک فصل حضور در نساجی مازندران و کسب تجربه به ترکیب تیم بازخواهد گشت. البته او یک پیشنهاد از لیگ پرتغال دارد و باید دید نظر محمدرضا ساکت مدیرعامل جدید تیم در مورد او و آینده‌اش چیست. اگر دهقانی در سپاهان ماندنی شود، با توجه به حضور ۴ بازیکن موثر یعنی حسینی، میرزایی، محبی و دهقانی به نظر نمی‌رسد شاهد خرید بازیکن جدیدی باشیم. ضمن اینکه دانیال اسماعیلی‌فر هم توانایی بازی در پست وینگر راست را دارد که دست سرمربی سپاهان را بازتر می‌کند.

 

 

مهاجم هدف؛ استنلی می‌ماند، خروج سجاد در گرو خرید مهاجم جدید


استنلی کی‌روش با توجه به قانون جدید فوتبال ایران تنها می‌تواند با تیم فعلی‌اش یعنی سپاهان تمدید قرارداد کند و همین موضوع شاید در مبلغ مالی قرارداد جدید او تاثیرگذار باشد. او به احتمال فراوان در جمع طلایی‌پوشان ماندنی خواهد شد، مگر اینکه پیشنهاد مالی جذاب‎‌تری از تیم‌های دیگری خارج از ایران دریافت کند. سپاهان در این پست محسن الغسانی عمانی را نیز در اختیار دارد و او به حضورش در این تیم ادامه خواهد داد. ابهامی که در این پست وجود دارد، در مورد آینده سجاد شهباززاده است که نمی‌توان به طور قطع در مورد آینده او صحبت کرد. احتمالا خرید در پست مهاجمِ هدف یکی از اهداف نقل و انتقالاتی محمدرضا ساکت و سرمربی آینده طلایی پوشان خواهد بود. در روزهای گذشته از حضور دلفی در محافل فوتبالی حرف به میان آمده؛ بازیکنی که قراردادش را با شالروآ فسخ کرد ولی از اصفهان خبر می‌رسد که مدیران باشگاه علاقه ای برای جذب او ندارند.


همه چیز در سپاهان منتظر انتخاب سرمربی


حالا با انتخاب محمدرضا ساکت، مهم ترین اقدام برای این چهره انتخاب سرمربی بعدی تیم خواهد بود. سپاهانی‌ها که زمان زیادی تا شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ندارند، باید به زودی در این مورد به جمع بندی برسند. در حال حاضر تکسیرا که به پرتغال سفر کرده، روز آینده به ایران بازخواهد گشت و تمرینات تیم را از روز شنبه زیر نظرخواهد گرفت تا تصمیم نهایی درباره این موضوع مهم گرفته شود. اگر مدیران سپاهان در روزهای ابتدایی هفته آینده برای انتخاب سرمربی به جمع بندی نرسند، به احتمال فراوان میگوئل تکسیرای پرتغالی تیم را مانند دو دیدار پایانی لیگ نوزدهم برابر شهرخودرو و پیکان، در بازی های آسیایی نیز هدایت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=163491

ثبت نظر

-