ماجرای خودکشی جمعی ۴۰۹ آمریکایی + عکس

  • کد خبر : 163204
  • 05 شهریور 1399 - 13:50
ماجرای خودکشی جمعی ۴۰۹ آمریکایی + عکس

نیوز جیم جونز رهبر یک فرقه مذهبی بود که با افکار پوچ و عقب افتاده خود جان مردم را به بازی گرفت. جیمز جونز مردی از ایالت ایندیانا با دادن وعده برابری «سیاه» و «سفید» عده‌ای از مردم را به دنبال خود کشید.

 

جیم جونز رهبر یک فرقه مذهبی بود که با افکار پوچ و عقب افتاده خود جان مردم را به بازی گرفت.

او وعده سرزمین موعود را داد و با سخنرانی در کلیسای خودش (موسوم به معبد مردم) و همین طور در کالیفرنیا تعداد زیادی از مردم را دور خود جمع کرد.
ماجرای خودکشی جمعی ۴۰۹ آمریکایی
مجله تهران مصور در سال ۱۳۵۷ تصویری از خودکشی دسته جمعی ۴۰۹ آمریکایی منتشر کرد.
این تصویر در سال ۱۳۵۷ در مجله تهران مصور منتشر شده است.
جونز در سخنرانی‌های بعدی خود قدم‌های فراتری برداشت و عنوان کرد امریکا دیگر جای ماندن ما نیست و ما باید به سرزمین موعودی مهاجرت کنیم و در نتیجه یک روز همه را به دور خود جمع کرد و فرمان مهاجرت به گویانا کشوری کوچک در امریکای جنوبی را داد.
او آن سرزمین را “جونز تاون” نام نهاد. هنوز یک سال از برپایی شهر نگذشته بود که گزارشاتی از “جونز تاون” به امریکا رسید که در آن نشان می‌داد کسانی که قصد خروج از شهر را دارند علاوه بر این که اجازه این کار را دریافت نمی‌کنند بلکه شکنجه هم می‌شوند و در ادامه این گزارشات بستگان کسانی که به گوانا رفته بودند دست به دامن مقامات سیاسی امریکا شدند. بعد از این تقاضا‌های دسته جمعی دولت امریکا یک سناتور به نام “رایان” به همراه تعدادی از خبرنگاران را به “جونز تاون” فرستاد.
جیم جونز رهبر یک فرقه مذهبی بود که با افکار پوچ و عقب افتاده خود جان مردم را به بازی گرفت. جیمز جونز مردی از ایالت ایندیانا با دادن وعده برابری «سیاه» و «سفید» عده‌ای از مردم را به دنبال خود کشید.
بعد از ورود بی سر و صدای رایان و همراهانش به این شهر عده ا‌ی نزد رایان رفتند تا مقدمات فرارشان را فراهم کند که این خبر به گوش جونز رسید و بلافاصله دستور قتل آن‌ها را داد (رایان، خبرنگاران و مراجعه کنندگان به سناتور). ۳۰ دقیقه بعد این کشته شدن ها، جونز مردم را جمع کرد و گفت: «اول کودکان و بعد خودتان سیانور بخورید تا با هم بمیریم». یک الی دو ساعت بعد از شهر رویا‌های جونز ۴۰۹ جنازه باقی مانده بود.
منبع: خبرنیوز
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=163204

ثبت نظر

-