با اکالیپتوس رنگین کمانی، این پدیده زیبا بیشتر آشنا شوید

  • کد خبر : 1631
  • 13 مرداد 1400 - 12:55
با اکالیپتوس رنگین کمانی، این پدیده زیبا بیشتر آشنا شوید

نیوز: طبیعت همیشه ما را با زیبایی های جالب خود ما را غافلگیر می کند. اکالیپتوس رنگین کمانی، یکی از این پدیده های جالب در طبیعت است.یک منبع تغذیه اصلی برای کوالاهای کوچک و بامزه، همین درخت های اکالیپتوس است. این درختان با برگ های معطر درست همان چیزی هستند که یک کوالا علاقه دارد از آن ها تغذیه کند. نکته جالب تری که درباره این درختان وجود دارد این است که این درختان اکالیپتوس علاوه بر اینکه می توانند غذای لذیذی برای کوالاها باشند، توانایی رنگارنگ و زیبا بودن را نیز دارند.

یعنی می خواهم به شما بگویم که این مدل از اکالیپتوس را به دلیل رنگارنگ بودن جالب و تماشایی آن، به نام اکالیپتوس رنگین کمانی نیز می شناسند. این مدل از درخت اکالیپتوس هنگامی که پوست می اندازد بسیار دیدنی و جذاب می شود به گونه ای که انگار مداد رنگی بر روی آن کشیده و آن را تراشیده باشند. این صحنه استثنایی هرگز از ذهن بازدید کنندگان این درختان بیرون نخواهد رفت.

اکالیپتوس رنگین کمانی

از این درخت با اسامی مختلفی مانند صمغ میندانائو یا گاهی صمغ رنگین کمانی نیز یاد می شود. این اکالیپتوس رنگی رنگی از بلندترین و بزرگ ترین گونه درختان اکالیپتوس است و جالب است بدانید که تنها نوع از اکالیپتوس که در جنگل های بارانی توانایی زیستن دارد همین اکالیپتوس رنگین کمانی است. این مدل اکالیپتوس را تنها یکی از چهارگونه اکالیپتوس موجود در خارج استرالیا می دانند. در فیلیپین، پاپوا گینه نو و اندونزی نیز می توانید این مدل جذاب از اکالیپتوس را مشاهده کنید.

شاید برایتان غیرقابل باور باشد ولی این اکالیپتوس می تواند نزدیک به ۲۵۰ پا رشد کند و بلند شود. با این اوصاف این درخت را هم با پوست رنگین کمانی اش می شناسند و هم با ارتفاع بسیار بلندی که تا دل آسمان ها خواهد رفت.

>>>بیشتر بخوانید:

اکالیپتوس علاوه بر سرماخوردگی بیماری های زیادی را درمان می کند

اکالیپتوس رنگین کمانی

می شود به شکل دوره ای شاهد پوست اندازی لایه ای این درخت بود و دلیل این رنگارنگی هم همین است. ممکن است با دیدن این درخت رنگی رنگی این فکر به سرتان بزند که نکند این درخت از سرزمین عجایب آلیس آمده باشد. از اکالیپتوس رنگین کمانی معمولا به عنوان یک درخت تزئینی در اکثر باغ های جهان مانند هاوایی، لوئیزیانا، تگزاس و کالیفرنای جنوبی استفاده می شود. این مدل اکالیپتوس با چوب رنگارنگ خود می تواند از نظر تجاری هم بسیار ارزشمند و قیمتی باشد.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=1631

ثبت نظر

-