«شجاع» برای مهار «وریا» دفاع چپ می‌شود!

  • کد خبر : 162137
  • 04 شهریور 1399 - 17:32
«شجاع» برای مهار «وریا» دفاع چپ می‌شود!

به گزارش نیوز، سمت راست استقلال در تاریخ فوتبال ایران همواره نقطه قوت این تیم بوده است. هنوز هم کم نیستند کسانی که زوج جواد زرینچه و مجید نامجومطلق در سمت راست استقلال و تیم ملی را بهترین زوج تاریخ فوتبال ایران می‌دانند. در حال حاضر نیز وریا غفوری با قدرت و قبراق سمت راست استقلال را قبضه کرده است. او در دیدار آخر استقلال برابر شاهین شهرداری بوشهر و در دقیقه ۴۸ گل تساوی تیمش را به زیبایی هر چه تمام‌تر به ثمر رساند.

بدون شک یکی از اصلی‌ترین دلایل درخشش استقلال فرهاد مجیدی در فصل جاری آمادگی بسیار بالایی است که وریا دارد. او مدام در حال حمله کردن و نفوذ است و با فرار‌های سریع و هوش بالای او استقلال زیاد در موقعیت گلزنی قرار می‌گیرد. وریا غفوری در سمت راست استقلال و چپ حریفان به صورت مرتب در حال رفت و برگشت است و نفس چاقی هم دارد. بالا رفتن سن و سال هم نتوانسته باعث افت کاپیتان آبی‌ها شود و به نظر می‌رسد در بهترین وضعیت بدنی و فوتبالی خود در سال‌های اخیر قرار داشته باشد.

آنالیزور‌های پرسپولیس هم فیلم بازی‌های اخیر استقلال را تماشا کرده و نکات لازم در خصوص نقاط ضعف و قوت حریف روز چهارشنبه را به یحیی گل‌محمدی یادآوری کرده‌اند. حالا یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های سرمربی پرسپولیس مهار وریا غفوری در دربی حذفی است. این در حالی است که محمد نادری در دیدار گذشته پرسپولیس برابر سایپا عملکرد بدی نداشت، اما این بازیکن هنوز در آمادگی آرمانی به سر نمی‌برد. او هفته‌ها به دلیل مصدومیت بازی نکرد و تمرینات مناسبی هم نداشت. طبیعی است محمد نادری نتواند مثل دوران اوج بازی کند و افت داشته باشد. بر همین اساس شنیدیم یحیی گل‌محمدی نمی‌خواهد به محمد نادری حداقل به عنوان مدافع چپ در دربی بازی دهد. در این جناح وریا غفوری بازی می‌کند که دوندگی، قدرت، سرعت و تکنیک بالایی دارد. بازیکنی که مأمور مهار یا یار مستقیم کاپیتان استقلال می‌شود باید انرژیک بوده و از قدرت و توان جسمی بالایی برخوردار باشد. گفته می‌شود سورپرایز یحیی گل‌محمدی در بازی مرحله نیمه نهایی جام حذفی برابر استقلال تهران، در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس است. دیروز شجاع خلیل زاده در سمت چپ خط دفاعی تست شد تا برای بازی روز چهارشنبه آماده باشد. خلیل زاده که پُست تخصصی اش دفاع میانی است در دو بازی پرسپولیس در فصل جاری در هفته‌های ۲۴ و ۲۵ لیگ نوزدهم برابر ماشین‌سازی تبریز و فولاد خوزستان به عنوان مدافع چپ به میدان رفت و عملکرد خوبی نیز از خود به نمایش گذاشت. جدال شجاع خلیل زاده و وریا غفوری در بازی دربی می‌تواند خالق صحنه‌های بدیع و جالبی باشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=162137

ثبت نظر

-