از فوتبال برتر تا برنامه فردوسی‌پور: مردم چه می‌گویند؟

  • کد خبر : 161991
  • 04 شهریور 1399 - 15:05
از فوتبال برتر تا برنامه فردوسی‌پور: مردم چه می‌گویند؟

نیوز/ آرتین زهرابی؛ مجری برنامه فوتبال برتر از اتفاقاتی که در فضای مجازی رخ داده و شرایط سخت کاری خود سخن گفته است. او در پاسخ به مهدی تاج که مقایسه‌ای میان بینندگان و طیف گسترده مخاطبان برنامه ۹۰ و فوتبال برتر انجام داده بود نیز آمارها را خنده‌دار توصیف کرد اما واقعا مسئله اصلی چیست که این مجری، واقعیت‌های را آن طور که هست نمی‌بیند؟

تشخیص اینکه چه برنامه‌ای در تمام سال‌های گذشته در تلویزیون محبوب‌ترین بود به قدری ساده است که هیچ نیازی به آمار و بررسی بیشتر ندارد. می‌شود به سادگی در خیابان‌های هر شهر و استانی قدم زد و سراغی از مردم گرفت و سوالی کوتاه در همین رابطه از آنها پرسید؛ می‌شود پاسخ آنها را شنید و پای درد دل‌شان نشست و از اتفاقات رخ داده در این زمینه هم گلایه‌های آنها را جویا شد.

بی‌تردید گستردگی برنامه ۹۰ و محبوبیت عادل فردوسی‌پور، چیزهایی نیستند که نیاز به سپر رسانه‌ای داشته باشند. فردوسی‌پور اگر باب میل مخاطبانش نبود، اولا برنامه‌اش این همه سال دوام نمی‌آورد و در ثانی، تمام آمارها و نظرسنجی‌ها را متعلق به خودش نمی‌کرد.

آنچه از آمار برنامه‌های پربیننده تلویزیون ارائه شده و فوتبال برتر در راس آن دیده نمی‌شود، نظرسنجی خود سازمان صدا و سیما است و دیگران دخل و تصرفی در آن نداشته‌اند که امروز جای گلایه داشته باشد؛ وقتی مخاطبان پخش زنده فوتبال دچار ریزش شده‌اند، برنامه فوتبال برتر که جای خود را دارد!

مجری برنامه فوتبال برتر در جایگاهی قرار دارد که بسیار محترم است و او هم مثل همه حق دارد به کارش ادامه بدهد اما آنچه از بازتاب فوق‌العاده برنامه‌اش می گوید، چیزی نیست که در جامعه مشاهده می‌شود. یعنی در بدترین حالت ممکن برنامه ۹۰ نه تنها از این برنامه‌ای که دوشنبه‌ها شب‌ها پخش می‌شود که به لحاظ جذب مخاطب، در بالاترین سطح ممکن بود و فوتبال برتر هرگز رقیبی برایش محسوب نمی‌شود.

آنچه این مجری می‌گوید در سطح یک قیاس کلی و مع‌الفارق با چند سریال تلویزیونی و چند برنامه معمولی دیگر قابل درک است اما سطح مقایسه فوتبال برتر هرگز به برنامه ۹۰ قد نمی‌دهد که در این برنامه بخواهیم وارد عمل شویم و دو برنامه را کنار هم بگذاریم. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=161991

ثبت نظر

-