اجرای طرح نذر سلامت در هیات های بزرگ

  • کد خبر : 161216
  • 04 شهریور 1399 - 0:16
اجرای طرح نذر سلامت در هیات های بزرگ

کد خبر: ۱۶۱۸۸۶

تاریخ انتشار: دوشنبه ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ – ۲۱:۵۲

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از اجرای «طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی هلال» با حضور جوانان در سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح از ۳۰ مردادتا ۱۱ شهریور سال جاری و به مدت ۱۳ روز در بیش از دو هزار هیات بزرگ کشور با حضور حدود ۱۱ هزار جوان عضو جمعیت هلال احمر در قالب تیم‌های پنج نفره اجرا می‌شود.

به گزارش نیوز، محمد گل‌فشان با اشاره به همراهی جمعیت هلال احمر با توجه به فرارسیدن ایام محرم اظهار داشت: یکی از اهداف والای جمعیت هلال احمر در راستای آشناسازی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان این مرز و بوم با منش انسان دوستانه حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان است.

وی افزود: با توجه به خدمات رسانی موفق به زائرین اربعین حسینی سال ۱۳۹۸ در داخل و کشور عراق، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در نظر دارد به منظور انسجام بخشی و اجرایی سازی پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات مذهبی ماه محرم سال ۱۳۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا نسبت به اجرای «طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی هلال» اقدام نماید.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: این طرح با هدف انسجام بخشی و اجرایی سازی پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات مذهبی ماه محرم و آشناسازی بیشتر جامعه با اهداف و برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود.

گل‌فشان اضافه کرد: ارائه توصیه‌های بهداشتی لازم به عزاداران در هر برنامه توسط عضو توانمند و آموزش دیده تیم، کنترل پوشش ماسک عزاداران و راهنمایی افراد بدون ماسک برای دریافت ماسک داخل هیات، راهنمایی عزادارن برای رعایت فاصله ۲ متری، ضدعفونی دست‌های عزاداران از جمله رویکردهای مهم این طرح است.

وی گفت: در این طرح همکاری در ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم قبل و بعد از هر برنامه، تب‌سنجی و غربالگری افراد دارای علائم بیماری چون سرفه، عطسه در ورودی هیات‌ها، همکاری در نشانه‌گذاری برای تعیین فواصل استقرار عزاداران از جمله اقداماتی است که توسط این اعضا انجام می‌شود.

سازمان جوانان هلال احمر، نهادی مردمی و تخصصی در امور جوانان است که با انجام مطالعات راهبردی در زمینه اصول، اهداف و ارزش‌های نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، برای ارائه خدمات آموزشی هدایتی و تربیتی جوانان را جذب، توانمند و در قالب تیم‌های ورزیده سازماندهی می‌کند تا بتوانند از طریق انجام فعالیت‌های خداپسندانه، بشردوستانه، امدادی، عام‌المنفعه و داوطلبانه با دیگران تعامل و امور خود و جامعه را به طور موثری اداره و هدایت کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=161216

ثبت نظر

-