علائم هک شدن گوشی هوشمند چیست؟

  • کد خبر : 160782
  • 03 شهریور 1399 - 17:17

به گزارش نیوز، بهتر است که تعدادی از علائم هک شدن گوشی را به خاطر سپرده و در صورت مواجه شدن با این شرایط بتوانیم از سرقت اطلاعات گوشی همان جلوگیری کنیم.

۱ – زود تمام شدن شارژ گوشی

اگر از موبایل خود استفاده زیادی نظیر بازی کردن به صورت مداوم را ندارید، می‌توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که گوشی تحت کنترل است. البته به یاد داشته باشید که دلایل زود تمام شدن شارژ گوشی متنوع است.

۲ – گرم شدن دائمی گوشی

گاهی گوشی بدون هیچ دلیلی بیش از حد گرم می‌شود. در صورتی که با موبایل خود بازی نمی‌کنید یا به طور مداوم با برنامه خاصی کار نکرده‌اید، احتمالا هدف جاسوسی قرار گرفته اید. دقت کنید که گرم شدن نسبی دستگاه بر اثر شارژ شدن طبیعی است.

۳ – ارسال و دریافت پیامک های خودکار و عجیب

ارسال و دریافت پیامک‌های عجیب هم می‌تواند یکی دیگر از نشانه‌های هک گوشی موبایل باشد. اگر گوشی شما به طور خودکار پیامکی به هر شماره‌ای ارسال می‌کند، مطمئن باشید که این روند بسیار مشکوک بوده و ناشی از عاملی مخرب خواهد بود و می‌تواند نشانه هک شدن گوشی باشد.

۴ – افزایش بی از حد مصرف اینترنت

اغلب ابزارهایی که برای هک کردن گوشی‌های موبایل و رد و بدل اطلاعات از آن‌ها استفاده می‌شود مبتنی بر اینترنت هستند. یعنی از شبکه اینترنت برای رد و بدل اطلاعات استفاده می‌کنند بنابراین طبیعتا زمانی که گوشی شما هک شود میزان مصرف حجم اینترنت آن هم افزایش پیدا خواهد کرد.

۵ – نصب خودکار اپلیکیشن‌های عجیب

نصب شدن اپلیکیشن یا برنامه‌های عجیب به صورت خودکار بر روی گوشی یکی از اصلی ترین نشانه‌هایی است که می‌تواند خبر از هک گوشی موبایل شما داشته باشد. اپلیکیشن ها در گوشی های موبایل نباید بدون اینکه کاربر تمایل به نصب آن ها داشته باشد، نصب شوند.

۶ – کم شدن خودکار شارژ سیم کارت

اگر اعتبار سیم کارت شما یا بهتر بگوییم شارژ آن به صورت خودکار کم می‌شود، ممکن است گوشی موبایلتان هک شده باشد و ارسال پیامک ها یا رد و بدل اطلاعات به شیوه های خاصی که هکر طراحی کرده منجر به بروز این مشکل شده باشد. بنابراین همیشه مسئله کم شدن خودکار شارژ سیم کارت را جدی بگیرید و توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=160782

ثبت نظر

-