رئال‌مادرید – بارسلونا؛ ال‌کلاسیکویی در لبه پرتگاه

  • کد خبر : 16046
  • 14 اسفند 1398 - 0:59
رئال‌مادرید – بارسلونا؛ ال‌کلاسیکویی در لبه پرتگاه

رئال‌مادرید – بارسلونا؛ ال‌کلاسیکویی در لبه پرتگاهبه گزارش نیوز، ورزشگاه سانتیاگو برنابئو؛ ساعت ۲۳:۳۰ و سوت آنتونیو متئو لاهوس. آغاز برای یک نبرد هیجان‌انگیز بین رئال‌مادرید و بارسلونا از هفته بیست‌وششم لالیگای اسپانیا که می‌تواند سرنوشت قهرمانی را تعیین کند. از همان ابتدای فصل رئال و بارسا شانه‌به‌شانه جلو آمده‌اند و هیچ تیمی هنوز پا پس نکشیده. رسانه‌های اسپانیایی این ال‌کلاسیکو را نبردی در لبه پرتگاه توصیف کرده‌اند.

رئال‌مادرید؛ بازگشت به ریل
یک بازی، یک اشتباه و تنها یک لحظه می‌تواند یک فصل تلاش تیم را به باد بدهد. برای اینکه قهرمان لالیگا شوید کمتر فرصتی برای اشتباه کردن خواهید داشت. رئالی‌ها که با هزار زحمت صدر جدول را از بارسلونا گرفته بودند، هفته پیش آن را در دیدار مقابل لوانته از دست دادند. در ادامه در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم به منچسترسیتی باختند، در حالی که تا دقایق پایانی بازی از حریف پیش بودند. نکته منفی برای تیم زیزو عدم تمرکز در دقایق پایانی و اشتباهات دفاعی است. هنوز مدت زیادی از وقتی که زیدان در کنفرانس‌های خبری‌اش مدام از خط دفاعی تیمش تعریف می‌کرد، نمی‌گذرد. البته حق داشت، چراکه تیمش دیگر مثل ابتدای فصل راحت گل نمی‌خورد و رکورد جدیدی ثبت کرده بود. همین الان هم آمار را ببینیم رئال کمترین گل خورده را دارد، اما گل‌هایی که خورده‌اند امتیاز‌های زیادی را از آن‌ها گرفته است. برای مثال ۲ گل خورده از لوانته و مایورکا مساوی بوده با ۲ شکست. از ضعف‌ها و مشکلات رئال که بگذریم، باید اشاره کنیم که کهکشانی‌ها هنوز چیزی را از دست نداده‌اند. فاصله‌شان با بارسلونا تنها ۲ امتیاز است و در ال‌کلاسیکوی برگشت هم میزبان خواهند بود. زیدان می‌داند در کورس قهرمانی که تک‌امتیاز‌ها اهمیت دارد، بازی رودررو هم حکم فینال را خواهد داشت. رئالی‌ها امشب باید حواس‌شان را جمع کنند تا داستان دو بازی قبلی تکرار نشود. زیدان می‌خواهد تیمی که از ریل قهرمانی خارج شده را دوباره به مسیر اصلی‌اش بازگرداند.

بارسلونا؛ محبوب شو کیکه!
ستاره‌های پرشماری داری که هر لحظه زهرشان را می‌ریزند، اما کمی هم خوش‌شانس هستند. بارسلونا هم این فصل مشکل کم نداشته ولی از پس آن‌ها برآمده. یک ماه و نیم است که دوران والورده به پایان رسیده و کیکه ستین به‌عنوان یک انتخاب عجیب روی نیمکت نوکمپ نشست. با وجود اینکه او در بارسا جا افتاده، هنوز هم بسیاری اعتقاد دارند قرار نیست فصل بعد مربی تیم باشد و باشگاه برای انتخاب ژاوی برنامه دارد. در هر صورت ستین بدون توجه به این حرف‌ها و شایعه‌هایی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود، تیمش را با کمبود‌ها پیش برده. لوئیس سوارس مصدوم شد و وقتی روی عثمان دمبله حساب کرد، او هم دوباره تبدیل شد به مشتری دائم اتاق کادر پزشکی باشگاه. حالا مهاجمی به خدمت گرفته به نام مارتین برِیت‌وِیت که از این خرید هم انتقاد می‌شود، اما ستین می‌داند چه زمانی از او استفاده کند. ۴ بازی اخیر بارسا دوباره روند خوبش را از سر گرفته و با برد‌های متوالی دوباره صدرنشین شده است. در واقع آب رفته به جوی برگشت و حالا روحیه‌شان از رقیب دیرینه بهتر است. ستین برای اولین مرتبه در چنین دیدار بزرگی روی نیمکت می‌نشیند، همان‌طور که چند روز پیش برای نخستین مرتبه در لیگ قهرمانان اروپا مربیگری کرد. ال‌کلاسیکو برای او از نظر شخصی هم اهمیت بسیاری دارد. او می‌خواهد محبوب هواداران شود و درصد ماندگاری‌اش در نوکمپ برای فصل بعد را افزایش دهد. شاید امشب همه‌چیز تغییر کند، هم برای بارسلونا و هم برای مربی کهنه‌کارشان.

آخرین جدال
ال‌کلاسیکوی رفت دسامبر گذشته پس از داستان‌های مختلف در نوکمپ برگزار شد. دیداری که پس از مدت‌ها در آن گل ندیدیم و مثل همیشه پرهیجان نبود.

آمار بازی
۲۷۶) از سال ۱۹۱۶ تاریخ ال‌کلاسیکو آغاز شده است. در این ۱۰۴ سال، ۲۷۶ بازی برگزار شده که سهم رئالی‌ها ۹۹ برد و سهم بارسایی‌ها ۱۱۵ برد بوده، ۶۲ بازی هم مساوی شده است.
۱۷۹) در تاریخ لالیگا هم ۱۷۹ مرتبه ال‌کلاسیکو برگزار شده و تعداد برد‌های دو تیم در عدد ۷۲ برابر است. ۳۶ بازی هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته.
۳۳) دیدار رفت بارسلونا و رئال‌مادرید در حالی با تساوی بدون‌گل به پایان رسید که پیش از آن ۳۳ بازی متوالی گل داشت. آخرین بازی که بدون‌گل شده بود به سال ۲۰۰۲ برمی‌گشت.
۷) بارسلونا در ۷ بازی لالیگایی اخیر به رئال‌مادرید نباخته است. آخرین برد رئال‌مادرید ماه آوریل سال ۲۰۱۶ در نوکمپ به ثبت رسید.
۶) ۶ سال است در سانتیاگو برنابئو، رئال‌مادرید جدالی لالیگایی را مقابل بارسلونا نبرده. آن بازی را کهکشانی‌ها ۳ بر یک بردند که رونالدو، په‌په و نیمار از گلزنان آن دیدار دیگر در ترکیب دو تیم حضور ندارند.
۵۲) رئال‌مادرید ۵۲ مرتبه در ال‌کلاسیکو‌های لالیگایی که در خانه‌اش برگزار شده پیروز بوده. بارسا ۲۲ بازی را در برنابئو برده.
یک) در ۱۰ ال‌کلاسیکوی اخیر در لالیگا، رئال‌مادرید فقط همان یک بازی سال ۲۰۱۶ را برده است.
۶۲) بارسلونا با وجود مشکلات و مصدومیت‌ها در خط حمله، با ۶۲ گل زده بهترین آمار را در لالیگا داشته است.
۱۷) رئال‌مادرید هم که اخیراً دوباره در دفاع متزلزل نشان داده، ۱۷ گل در لالیگا خورده و بهترین آمار را ثبت کرده.
صفر) کهکشانی‌ها این فصل ۱۲ مرتبه در برنابئو به میدان رفته‌اند و شکست نخورده‌اند. ۸ برد و ۴ تساوی حاصل کارشان بوده. باخت مقابل سیتی در لیگ قهرمانان هم نخستین شکست اروپایی‌شان بود.
۴) بارسای صدرنشین خارج‌از‌خانه عملکرد ضعیفی داشته و حتی ختافه بالاتر از آن‌ها قرار گرفته. کاتالان‌ها ۴ مرتبه بیرون از نوکمپ شکست خورده‌اند.
۲۶) لیونل مسی با ۲۶ گل زده بهترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو است. او در ۴ ال‌کلاسیکوی آخر گلزنی نکرده و آخرین گلش به دسامبر ۲۰۱۷ برمی‌گردد.
۱۵) کاپیتان بارسلونا موفق شده در سانتیاگو برنابئو ۱۵ مرتبه دروازه رئال‌مادرید را باز کند.
۹) کریم بن‌زما بین بازیکنان حال حاضر رئال‌مادرید بهترین گلزن در ال‌کلاسیکو بوده. او ۹ مرتبه به بارسا گل زده است.

مصدومان و محرومان
به بدشانسی ادن آزار دیگر همه اشراف داریم. ستاره بلژیکی در کنار مارکو آسنسیو بازیکن‌هایی هستند که قطعاً برای رئال‌مادرید در ال‌کلاسیکو بازی نخواهند کرد. رودریگو هم به دلیل حرکت عجیب و بچگانه در دیدار تیم رئال‌کاستیا، محروم شده است. بارسلونا هم مصدوم بزرگ کم ندارد. لوئیس سوارس، عثمان دمبله، جوردی آلبا و سرژی روبرتو به این نبرد حساس نخواهند رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌ مادرید: کورتوآ، کارواخال، واران، راموس، مارسلو، مودریچ، کاسمیرو، کروس، بیل، وینیسیوس و بن‌زما
بارسلونا: تراشتگن، سمدو، پیکه، اومتیتی، فیرپو، راکیتیچ، بوسکتس، دی‌یونگ، ویدال، گریزمن و مسی

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=16046

ثبت نظر

-