پدربزرگ‌های دنیای فوتبال؛ عشق پیری گر بجنبد…!

  • کد خبر : 1588
  • 20 بهمن 1398 - 20:34
پدربزرگ‌های دنیای فوتبال؛ عشق پیری گر بجنبد…!

به گزارش نیوز، چندی پیش بود که قدیمی‌ترین فوتبالیست جهان به فوتبال مصر اضافه شد. عزالدین بهادر ۷۴ ساله به باشگاهی در دسته سوم فوتبال مصر پیوست؛ قراردادی که البته هیچ جزئیاتی درباره ارزش و مدت زمان آن در دسترس نیست. در این مطلب به بازیکنانی خواهیم پرداخت که بدون نگاه به وضعیت سن و سال و البته بدنی‌شان در سنین بالا فوتبال بازی کردند تا نشان دهند که چه عشقی به این ورزش پرطرفدار داشته‌اند.

روژه میلا؛ ۴۲ سالگی

شاید برای کمتر کسی قابل باور بود که روژه میلا در سال ۱۹۹۰ هنگامی که با پیراهن کامرون در جام جهانی درخشید و ۴ گل به ثمر رساند، ۳۸ ساله بوده است‌. جالب این که او چهار سال بعد در سن ۴۲ سالگی با پیراهن کامرون و در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا شرکت کرد. با این وجود در آن زمان بسیاری معتقد بودند که میلا حتی بیشتر از ۴۲ سال سن دارد و در این باره نیز حواشی زیادی ایجاد شد.

پدربزرگ‌های دنیای فوتبال

جانلوئیجی بوفون؛ ۴۲ سالگی

چندی پیش اسطوره فوتبال ایتالیا و باشگاه یوونتوس ۴۲ ساله شد. جانلوئیجی بوفون افسانه‌ای کار خود را از سال ۱۹۹۵ و با باشگاه پارما آغاز کرد و حالا ۲۵ سال از حضور او در عرصه فوتبال می‌گذرد. او که در تابستان ۲۰۱۸ یوونتوس را به مقصد پاری‌سن‌ژرمن ترک کرد، امسال دوباره به بیانکونری بازگشت. بوفون هنوز هم در آمادگی فوق‌العاده‌ای به سر می‌برد و مائوریتسیو ساری، سرمربی یووه، در برخی بازی‌های این فصل سری‌آ از او درون دروازه استفاده کرده و این گلر ۴۲ ساله نیز نشان داده که هنوز هم توانایی‌های شگفت‌انگیزی دارد.

پدربزرگ‌های دنیای فوتبال

مارکو بالوتا؛ ۴۳ سالگی

وقتی که مارکو بالوتا در سال ۲۰۰۷ از دروازه لاتزیو حفاظت کرد، به پیرترین دروازه‌بان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. گذشته از این که او دروازه‌‌بان بسیار بزرگی بود اما در مقطعی به خاطر موهای خود که آنها را به رنگ آبی در آورده بود، مشهور شده بود.

پدربزرگ‌های دنیای فوتبال

ریوالدو، ۴۳ سالگی

احتمالاً ریوالدو را به خاطر کسب توپ طلا در سال ۱۹۹۹ یا بازی در جام جهانی ۲۰۰۲ در سن ۳۰ سالگی به یاد آورید اما شگفت‌انگیز خواهد بود اگر بدانید که اسطوره فوتبال برزیل تا سال ۲۰۱۵ نیز به فوتبال بازی کردن مشغول بود. ریوالدو اخیراً با پسر خود نیز هم بازی شده بود و در اواخر فوتبالش نیز در چند اقدام عجیب به به کشورهایی نظیر آنگولا و ازبکستان برای فوتبال بازی کردن کوچ کرده بود.

پدربزرگ‌های دنیای فوتبال

آندره‌آ پیروبون؛ ۴۵ سالگی

آندره‌آ پیروبون که از طرف هم‌تیمی‌هایش با نام مستعار «Nonno» (نوه مادربزرگ) شناخته می‌شد، پیرترین بازیکن تاریخ فوتبال ایتالیا است. این دروازه‌‌بان ایتالیایی از سال ۱۹۸۶ فعالیت خود را در فوتبال آغاز کرد و در سال ۲۰۱۵ نیز بالاخره تصمیم گرفت که کفش‌های خود را بیاویزد.

پدربزرگ‌های دنیای فوتبال

جان بوریج؛ ۴۶ سالگی

نکته عجیب و البته جالب درباره این دروازه‌بان این است که او برای ۲۹ باشگاه مختلف بازی کرد و به نوعی می‌توان گفت که وفاداری به یک تیم در دایره لغات او تعریف است. بوریج در سال ۱۹۹۵ و در سن ۴۳ سالگی برای منچسترسیتی بازی کرد و تا به همین لحظه نیز پیرترین بازیکن تاریخ لیگ برتر انگلیس به حساب می‌آید.

پدربزرگ‌های دنیای فوتبال

عصام الحضری؛ ۴۸ سالگی

در حالی که تمام نگاه‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به محمد صلاح و احتمال رسیدن یا نرسیدن او به این جام بود اما یک بازیکن ۴۵ ساله برای فوتبال مصر تاریخ‌ساز شد. عصام الحضری در سن ۴۵ سالگی و در آخرین بازی تیم ملی کشورش مقابل عربستان درون دروازه مصر قرار گرفت و اتفاقاً موفق شد یک ضربه پنالتی نیز مهار کند. هم اکنون او در سن ۴۸ سالگی نیز سنگربان یک تیم دسته دومی در فوتبال مصر است.

پدربزرگ‌های دنیای فوتبال

تدی شرینگام؛ ۴۹ سالگی

شرینگام تا سال ۲۰۱۵ و در سن ۴۵ سالگی نیز به عنوان مربی – بازیکن در فوتبال حضور داشت. با این وجود او پیرترین بازیکنی است که در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر موفق به گلزنی شده است. شرینگهام در سال ۲۰۰۷ و در حالی که ۴۰ روز ۲۶۸ روز سن داشت، موفق به گلزنی شد.

پدربزرگ‌های دنیای فوتبال

سوکراتیس، ۵۰ سالگی

از زرد و آبی برزیل گرفته تا زرد و آبی شهر گارفورت! نه شما اشتباه نمی‌خوانید؛ کاپیتان برزیل در جام جهانی ۱۹۸۲ تا همین سال ۲۰۰۴ نیز فوتبال بازی می‌کرد؛ اتفاقی که در نوع خود عجیب و حیرت‌انگیز به نظر می‌رسید. با این وجود این افسانه فوتبال برزیل کمتر در زمین مسابقه دیده می‌شد و تنها در اواخر حضور خود در ۱۲ دقیقه برای گارفورت به میدان رفت.

پدربزرگ‌های دنیای فوتبال

استنلی متئوس؛ ۵۰ سالگی

استنلی متئوس آنقدر خوب بود که به اولین بازیکنی تبدیل شد که موفق شده به خاطر خدماتش به فوتبال عنوان شوالیه را از آن خود کند. او در سن ۵۰ سالگی و هنگامی که در فرم خوبی به سر می‌برد، از فوتبال خداحافظی کرد.

پدربزرگ‌های دنیای فوتبال؛ عشق پیری گر بجنبد...!

کازیوشی میورا؛ ۵۲ سالگی

میورا باز هم قراردادش را با تیم یوکوهاما تمدید کرد و هنوز در سن ۵۲ سالگی نیز مشغول فوتبال بازی کردن است. شگفت‌آور است اگر بدانید که او کار خود را از سال ۱۹۸۲ آغاز کرد و در سال ۲۰۰۰ نیز از عرضه ملی خداحافظی کرد. نکته دیگر درباره میورا این که او وقتی ۵۰ سال و ۱۴ روزه بود، به پیرترین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در عرصه حرفه‌ای موفق به گلزنی شده است.

پدربزرگ‌های دنیای فوتبال

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=1588

ثبت نظر

-