منظور از صندوق‌های سرمایه گذاری چیست؟

  • کد خبر : 158742
  • 02 شهریور 1399 - 8:41
منظور از صندوق‌های سرمایه گذاری چیست؟
به گزارش نیوز،

صندوق سرمایه گذاری، مجموعه‌ای از سهام، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار است که می‌توان آن را به صورت شرکتی در نظر گرفت که افراد مختلف، پول‌های خود را روی هم می‌گذارند و در سبدی از اوراق بهادار سرمایه گذاری می‌کنند.

اخبار اقتصادی- به عبارت دیگر صندوق‌های سرمایه گذاری ابزار‌های مالی هستند که منابع مالی حاصل از انتشار گواهی سرمایه‌گذاری را در موضوع فعالیت مصوب خود سرمایه‌گذاری می‌کند و مالکان آن به نسبت سرمایه‌گذاری خود، در سود و زیان صندوق شریک می‌شوند.

صندوق سرمایه گذاری بر اساس نوع ممکن است وجوه جمع آوری شده را در انواع اوراق بهادار با درآمد ثابت، سهام و حق تقدم سهام، پروژه ساختمانی، طلا و ارز که مشخصات آن‌ها در امید نامه صندوق ذکر شده سرمایه گذاری کنند.

صندوق‌های سرمایه گذاری می‌توانند در بورس نیز معامله شوند که به آن ETF گفته می‌شود.

بر اساس قوانین سازمان بورس، صندوق‌های سرمایه گذاری باید سبدی متنوع از دارایی‌های نقدی و اوراق بهادار را تشکیل دهند.

بخشی از این دارایی‌ها شامل دارایی‌های با درآمد ثابت همچون سپرده‌های بانکی و اوراق مشارکت هستند که ریسک سرمایه گذاری را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهند. به تشکیل این سبد از دارایی‌ها در اصطلاح، متنوع سازی دارایی‌ها گفته می‌شود.

سرمایه‌گذار با پرداخت مبلغی مشخص می‌تواند چنین سبدی را خریداری کند و خطرات سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=158742

ثبت نظر

-