نکونام پس از آسیایی شدن فولاد: کار ما کمتر از قهرمانی نیست

  • کد خبر : 158478
  • 02 شهریور 1399 - 1:01
نکونام پس از آسیایی شدن فولاد: کار ما کمتر از قهرمانی نیست

نکونام پس از آسیایی شدن با فولاد: کار ما کمتر از قهرمانی نیست

به گزارش نیوز و به نقل از سایت باشگاه فولادخوزستان، جواد نکونام بعد از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل تراکتور تبریز و کسب سهمیه آسیایی در نشست خبری حضور یافت و صحبت‌های جالبی را درباره این بازی انجام داد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

از همه افرادی که زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم
تبریک می‌گویم این برد و آسیایی شدن را به استان و مردم زحمت کشیده خوزستان و به هواداران فولاد و کل مجموعه فولاد. مهندس آذری، مهندس محمدی، تمام کسانی که واقعا زحمت کشیدند و ما را حمایت کردند. به آن‌ها تبریک می‌گویم. امیدوارم کاری را که خوب شروع کردیم توانسته باشیم خوب به پایان رسانده باشیم.

بازیکنانی که دلشان با ما نبود را کنار گذاشتم
دوست دارم تشکر کنم از تمام بازیکنانی که تا آخرین روز با ما بودند. نه بازیکنانی که تیم را تنها گذاشتند. نه بازیکنانی که دوست داشتند هر کاری دلشان می‌خواهد بکنند و کسی به آن‌ها چیزی نگوید. من به خاطر باشگاه فولاد و حفظ ارزش‌ها و حرمت باشگاه فولاد خوزستان روی اصول باشگاه فولاد ماندم. شاید خیلی از جا‌ها ۱۴-۱۳ بازیکن داشت، اما بازیکنانی که دلشان با تیم نبود را کنار گذاشتم.

بازیکنی که تمرین نکند، نمی‌توانم بازی بدهم
هر کجا که باشم چنین کاری می‌کنم. بازیکن باید در خدمت تیم باشد نه این که بخواهد تیم را اذیت و خراب کند، تمرین نکند، من مربی‌ای نیستم که بازیکنی را بدون آنکه تمرین کند بازی بدهم. بازیکنانی که از تیم کنار گذاشته شدند بازیکنانی بودند که در تیم خلل ایجاد می‌کردند. با احترام به همه آن‌ها که دوستشان هم دارم، اما تیمم برای من مهم است.

با یک تیم تکه و پاره تراکتور را بردیم
من امروز یک تیم تکه و پاره داشتم. محمد آبشک را با عضله پاره بازی دادم. مقابل تراکتوری که ۵ بازیکن خارجی با قرارداد‌های میلیون دلاری اخراج کردند. سه بازیکن تیم ملی دارند، اما ما یک بر صفر این تیم را بردیم. موقعیت‌های گل زیاد داشتیم، درست است که دفاع کردیم، اما می‌دانستیم از بازی چه می‌خواهیم. به همین خاطر بازی را طوفانی شروع کردیم و به گل رسیدیم.

در کارم سختگیرم و با کسی شوخی ندارم
در ادامه بازی را کنترل کردیم، در مقاطعی از بازی شانس آوردیم، البته در برخی دقایق هم شانس با ما یار نبود وگرنه ۳-۲ گل می‌توانستیم بزنیم. آنچه که برای من خیلی مهم است باشگاه فولاد، کار حرفه‌ای که انجام می‌دهم، دیدگاهم به فوتبال و خواسته‌های فوتبالی که دارم، سختگیر هستم، در کارم شوخی ندارم، برای انجام کار حرفه‌ای و بزرگ به این شیوه نیاز داریم. خیلی خیلی خوشحالم و به کادر و بازیکنانم افتخار می‌کنم. کادرم ۱۵ ماه زحمت کشید، سومی فولاد قهرمانی ما در لیگ برتر است.

کار ما کمتر از قهرمانی نیست
شک نکنید من در این فوتبال هستم. تیمی که بازیکن میلیاردی ندارد از نظر من قهرمان لیگ برتر شده است. کاری که ما انجام دادیم کمتر از قهرمانی نیست. امیدوارم فولاد همیشه سربلند باشد، چه در آسیا و چه در لیگ برتر، خاطرات خوشی را در فولاد داشتم، شرایط خوبی داشتم، درست است یک سری از دوستان شیطنت‌هایی می‌کردند، دوست دارم اینجا باشند و مصاحبه کنند و من ببینمشان.

آن‌ها که شیطنت کردند را دوست دارم ببینم
افرادی که شیطنت می‌کردند را دوست دارم ببینم. روسیاهی به ذغال ماند، چون ما تلاش کردیم و زحمت کشیدیم. شبانه روز وقت گذاشتیم برای بزرگی نام باشگاه فولاد و هوادارانش. نتیجه‌اش هم با حمایت‌های مهندس محمدی و مهندس آذری و بچه‌های تیم دیدیم. پزشک، تدارکات، تمام مجموعه و تمام کسانی که الان در رختکن ما بودند نفراتی بودند که برای باشگاه فولاد زحمت کشیدند و مردم خوب کسانی را که به تیم خیانت کردند را شناختند و دوست داشتند این تیم از ابتدا نتیجه نگیرد، ولی این افراد دلشان برای مردم خوزستان نسوخته است.

منتظر مصاحبه آدم کوچولو‌ها هستم
تا زمانی که من در فولاد باشم که امروز فعلا آخرین روزم بوده است، تمام کار‌هایی که برای سربلندی باشگاه نیاز باشد انجام می‌دهم و انجام دادم. دعوا کردم، کمیته انضباطی رفتم، خودتان می‌دانید ما زودتر از این باید به آسیا می‌رفتیم. ۵ امتیاز از تیم ما را یواشکی برداشتند، نفهمیدیم چطور. ۵ امتیاز ما را برداشتند. ما دوم جدول بودیم، اما متأسفانه نگذاشتند و متأسفانه همه چیز به روز آخر کشیده شد. مطمئن باشید یک نفر همه ما را می‌بیند و کنترلمان می‌کند که چه کاری انجام می‌دهیم و امروز پاداشش را در دقیقه ۹۰ گرفتیم. خدا را صد هزار مرتبه شکر، منتظر مصاحبه آدم‌های کوچکی هستم که در فوتبال هیچ جایگاهی ندارند و نام فولاد را خراب کردند.

فوتبال برای من و امثال من است
این افراد کسانی هستند که باعث شدند فولاد نتواند در جایگاهی که همیشه باید در لیگ ایران داشته باشد را ندارد. سنگ اندازی کردند، اما امسال با کسی طرف شدند که خیلی سخت‌جان‌تر از اینهاست. چون من این کار را دوست دارم، فوتبال برای من و امثال من است. در این فوتبال باید امثال ما داخلش باشیم. معنایش این نیست که هر کاری بخواهم بکنم و هر کجا بخواهم باشم بلکه باید کار درست انجام دهیم. بعضی را کاشتیم که هر مربی سال آینده و سال‌های آینده بیاید اینجا خوب برداشت کند، با این تیم و این جوانان. تیمی که نیازی به صحبت ندارد.

کرونا گرفتیم، مصدوم دادیم، فقط اذیت مان کردند
بازیکنان ما کرونا گرفتند، مصدوم شدند، یکسری از بازیکنان تیم را اذیت کردند و گذاشتند و رفتند، یکسری هم در تیم اذیت کردند و من مجبور شدم کنارشان بگذارم. ایوب والی بهترین بازیکن ما بود که متأسفانه او را از دست دادیم. شرایط پاتوسی هم دیدید که چطور بود. هیچ وقت گلایه نکردم و آن را اعلام نکردم. انتظار تشکر داشتم، اما از من تشکر نشد. الان منتظرم که مصاحبه‌ها و صحبت‌ها را بشنوم. از تمام پیشکسوتانی که ما را حمایت کردند تشکر می‌کنم.

امیدوارم فولاد به دست بومی‌ها باشد
هم بازی‌ها و همدوره‌های خودم که فوتبال را خوب متوجه می‌شوند، آن‌ها خیلی خوب برای فولاد صحبت کردند. آن‌ها هیچ کدامشان با من خصومتی ندارند، آن‌ها فولاد را دوست دارند، باشگاه فولاد برایشان مهم است. امیدوارم باشگاه فولاد به گونه‌ای باشد که تیم دست بومی‌ها و پیشکسوتان فولاد باشد. صادقانه بگویم از هیأت فوتبال خوزستان در کار ما می‌گذاشتند، همین امروز یکی از مربیان ما به خاطر کاری که نماینده هیأت فولاد انجام داد اخراج شد. اینجا نمی‌خواهند فولاد موفق شود. این‌ها دارند به هواداران فولاد و مردم خوزستان ظلم می‌کنند.

نماینده هیات به تیم حریف توپ می‌داد تا ببازیم
کدام تیم را دیده‌اید که نماینده هیأت بیاید و توپ را برای تیم حریف بیندازد تا ما گل بخوریم، اما این‌ها این کار را کردند. این کارها، کار‌هایی نیست که مردم خوزستان آن را ندانند. باید بدانند و بشناسند. کسانی که آن اتفاقات را رقم زدند مردم باید جوابشان را بدهند.

خوزستان مردم مبارز و غیوری دارد
این‌ها دیگر نباید در باشگاه فولاد بیایند، به آن‌ها نباید اجازه داد که به باشگاه فولاد بیایند، چون به باشگاه ضربه می‌زنند و فولاد یک سال دیگر عقب می‌افتد. نفع آن‌ها در این است که هر سال تغییر و تحول باشد. باشگاه فولاد باشگاه بزرگی است، استان خوزستان، استان بزرگی است، مردم مبارز و غیوری دارد. امیدوارم این‌ها از مردم عزیزمان خجالت بکشند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=158478

ثبت نظر

-