اکبری: هم در ۸۶ و هم ۹۲ کیلو کشتی می‌گیرم

  • کد خبر : 157161
  • 31 مرداد 1399 - 22:12
اکبری: هم در ۸۶ و هم ۹۲ کیلو کشتی می‌گیرم

نیوز/ مهدی شیروانی؛ عزت‌اله اکبری نایب‌قهرمان جهان، به‌رغم حضور در عرصه مربیگری می‌خواهد در لیگ‌برتر کشتی بگیرد. آزادکار پرتوان جویباری که انتظار می‌رفت بتواند سال‌ها صاحب دوبنده تیم‌ملی باشد، اما با مصدومیت و دوری‌های ناخواسته از میادین، خیلی زود به جرگه مربیان پیوست. او که این روز‌ها بیشتر با دختر ۹ ماهه‌اش ماهورا خانم سروکله می‌زند و روزگار شیرینی را تجربه می‌کند، درپاسخ به سوالات نیوز گفت:

* امیدوارم هرچه زودتر ریشه این ویروس منحوس کرونا کنده شود تا خیال ورزشکاران و کشتی‌گیران راحت شود و بتوانند بدون‌نگرانی به‌ورزش ادامه بدهند.
* متاسفانه این ویروس به‌شکلی است که هیچ‌کس نمی‌داند اصلا مبتلا هست یانه؟! می‌گویند حتی آن‌هایی که مبتلا شده‌اند متوجه نمی‌شوند و بعداز ۱۴ روز تازه معلوم می‌شود. همین موضوع همه را نگران و مضطرب می‌کند.
* تنها منبع درآمد اکثر کشتی‌گیران حضور در لیگ است. همه امیدشان به برگزاری لیگ و کسب درآمد از این رقابتهاست. من هم مثل بقیه کشتی‌گیران مجبورم در لیگ کشتی بگیرم، تا شاید بتوانم کمی از مشکلات اقتصادی زندگی را برطرف کنم.
* ۵ – ۴ سال است می‌خواهند مرا استخدام کنند. اما هیچ‌کس کاری انجام نمی‌دهد! قبلاً قرار بود در اداره‌گاز استخدام شوم که قبول نکردند. بعد گفتند در اداره‌کل ورزش‌استان استخدام می‌کنند، آن‌هم هنوز انجام نشده، من زن و بچه دارم، با این هزینه‌های سرسام‌آور هیچ منبع‌درآمدی ندارم، مجبورم درلیگ کشتی بگیرم تا بلکه با درآمد آن، اندکی از مشکلات اقتصادی خانواده‌ام را برطرف کنم.
* آن‌هایی که مخالف برگزاری لیگ هستند، از مشکلات و نیاز‌های کشتی‌گیران خبر ندارند. اگر می‌دانستند به‌این راحتی سنگ جلوی پای زندگی قهرمانان نمی‌انداختند. مثلاً من خودم با درآمد لیگ، حداقل می‌توانم نیاز‌های معمولی ۶ – ۵ ماه زندگی خانواده‌ام را تامین کنم.
* یک باشگاه شخصی به نام مدافعان‌حرم در لارین جویبار دارم که کرونا همین باشگاه را نیز تعطیل کرد. دراین ایام با رعایت مقررات و پروتکل‌های بهداشتی و پزشکی، با بعضی از شاگردانم درهمین باشگاه تمریناتم را انجام دادم تا خیلی از شرایط آمادگی دور نشوم.
* خوشبختانه مصدومیت ندارم و ازنظر شرایط آمادگی وضعیت خوبی دارم. از نظر وزنی حدود ۹۰ کیلو هستم، بنا به تشخیص، نیاز تیم و ارنج سرمربی تیم‌مان قرار است در ۸۶ و ۹۲ کیلو کشتی بگیرم.
* با اعلام انصراف سایپاخزر، همه تیم با قرارداد جدید به نام تیم هیات کشتی قائمشهر در لیگ شرکت می‌کنیم. فقط امیدوارم هرچه زودتر تکلیف برگزاری این رقابت‌ها را روشن کنند تا دیگر نگرانی نداشته باشیم.
* متاسفانه الان شرایط به شکلی شده که هم باید استرس و نگرانی مبتلا شدن به بیماری کرونا را داشته باشیم، هم استرس برگزار شدن یا نشدن مسابقات لیگ را داشته باشیم، هم استرس رویارویی با حریفان و کشتی گرفتن را داشته باشیم، هم استرس وزن کم کردن و .. را داشته باشیم.
* شنیده‌ام انشاءالله تا اوایل مهرماه مسابقات لیگ شروع می‌شود. خداکند هرچه زودتر این ویروس منحوس کرونا از بین برود تا بیشترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های کشتی‌گیران ازبین برود. در قدم‌اول درلیگ‌کشتی بگیرند، برای حضور در تیم‌ملی و پیکارهای‌جهانی و المپیک هم به روحیه مضاعف و نتایج غرورانگیزی برسند.
* فکر می‌کنم، چون حاجی‌عسگری خودش قهرمان بوده، دردو مشکلات قهرمانان را خیلی بهتر ازبقیه متوجه می‌شود. او خودش درد کشیده و با نیاز‌های قهرمانان به‌خوبی آشناست. حالا که رییس‌هیات‌کشتی‌مازندران شده، فکر کنم بهتر از بقیه می‌تواند برای کمک به کشتی‌گیران و قهرمانان تلاش کند و تصمیم بگیرد.
* قرار بود به‌گفته وزیر ورزش، جوایز کسب‌مدال در مسابقات‌آسیایی داخل‌سالن ۲۰۱۷ را سکه بدهند ولی به‌جای سکه پنج میلیون تومانی، مبلغ نقدی به ازای هر سکه یک میلیون و ۸۰۰ هزارتومان دادند! امیدوارم دیگر اینگونه رفتار نکنند تا قهرمانان بتوانند با اعتماد به‌حرف و قول مسئولان، انگیزه بیشتری برای کسب افتخار داشته باشند.
* با حاجی‌حسین نقیبی، همت مسلمی و سعید نیستانی مربیان جویباری همکاری و رابطه خوبی دارم. با سعید نیستانی بیشتر کار می‌کنیم و شاگردان‌مان را به باشگاه‌های یکدیگر برده و مسابقه‌های دوستانه و تدارکاتی برگزار می‌کنیم. شاگردان خوب و مستعدی دارم. برادران فیروزپور که در نوجوانان به مدال‌های نقره و برنز رسیدند، بعد از کسب مدال رفتند پیش حاج محمود اسماعیل‌پور و دیگر به باشگاه ما نیامدند. درهمین ایام کرونا خودم با شاگردانم محمدحسین اشرفی و حسین اصغرپور جوانان ۷۹ و ۹۷ کیلو تمرین کردم. همین بچه‌ها قرار است در لیگ امسال برای پاس‌تهران کشتی بگیرند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=157161

ثبت نظر

-