پرواز هلیکوپتر امداد برای نجات ۲ کوهنورد در ارتفاعات شمال تهران و قله دماوند + جزئیات و تصاویر

  • کد خبر : 156993
  • 31 مرداد 1399 - 18:05
پرواز هلیکوپتر امداد برای نجات ۲ کوهنورد در ارتفاعات شمال تهران و قله دماوند + جزئیات و تصاویر

به گزارش نیوز، مهیار مقیمیان، مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران، در شمیرانات اظهار داشت: تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان تهران در روزهای پایانی هفته جهت تسریع در مأموریت‌های امدادی در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مستقر خواهند شد و این هفته دو مأموریت سخت امدادی را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

وی افزود: در پی اعلام حادثه در ارتفاعات توچال مبنی بر عارضه قلبی و کم شدن سطح هوشیاری فردی ۷۰ ساله در کمترین زمان تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران به همراه بالگرد به موقعیت حادثه اعزام شدند.

مقیمیان گفت: پس از رسیدن تیم اعزامی، نجاتگران اقدامات اولیه و پیش بیمارستانی را برای مصدوم انجام و پس از تثبیت فیزیکی مصدوم را به وسیله بالگرد به سازمان امداد و نجات منتقل کردند.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران اضافه کرد: پس از انتقال مصدوم توسط بالگرد، جهت تکمیل چرخه درمانی وی به وسیله تیم اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.

مقیمیان تصریح کرد: حادثه دوم مربوط به قله دماوند بود که با توجه به این که مصدوم در ارتفاء پنج هزار متری و در جبهه شمال شرقی قرار داشت، تیم واکنش سریع هلال احمر استان همراه با بالگرد به قله دماوند اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه کوهنورد خانم ۵۷ ساله به دلیل سقوط از ارتفاع با آسیب دیدگی شدیدی مواجه شده بود.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران عنوان کرد: با مهارت بالای خلبان و نیروهای تیم امداد هوایی بالگرد به صورت نیمه معلق در محل حاضر و پس از رسیدن تیم اعزامی مشخص شد این خانم از ناحیه لگن و دنده‌ها دچار آسیب‌دیدگی شدید شده است.

مقیمیان اضافه کرد: مصدوم توسط بالگرد به سازمان امداد و نجات اعزام و جهت اعزام به مرکز درمانی به اورژانس تحویل داده شد.

نجات کوهنورد ۵۰ ساله در ارتفاعات دارآباد

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران به حادثه دیگر در دارآباد نیز اشاره کرد و گفت: در پی تماس همراهان فرد مصدوم با مرکز کنترل و پشتیبانی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران مبنی بر سقوط یک نفر در ارتفاعات دارآباد بلافاصله یک تیم عملیاتی به همراه پزشک از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: نجاتگران تیم عملیاتی کوهستان هلال احمر شمیرانات پس از رسیدن به محل حادثه و نجات فرد که به دلیل سقوط از ارتفاع دچار آسیب‌دیدگی در پای راست شده بود با انجام اقدامات اولیه درمانی وتثبیت فیزیکی و عبور از مسیرهای سخت و دشوار فرد مصدوم به پایین کوه منتقل وتحویل عوامل اورژانس شد.

مقیمیان خاطرنشان کرد: کوهنوردان می‌توانند در صورت بروز حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند تا در کمترین زمان نجاتگران هلال احمر استان تهران جهت امدادرسانی اعزام شوند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=156993

ثبت نظر

-