همه گیری کرونا دوباره در چین اتفاق می افتد؟

  • کد خبر : 156541
  • 31 مرداد 1399 - 9:17
همه گیری کرونا دوباره در چین اتفاق می افتد؟

کد خبر: ۱۶۱۵۳۵

تاریخ انتشار: جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ – ۰۸:۵۰

رئیس اپیدمیولوژیک مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین گفت: با پایان یافتن تابستان، بسیاری از مردم نگران برگشتن اپیدمی کووید ۱۹ در چین هستند، در حالی که همه گیری ویروس کرونا تحت کنترل است.

به گزارش نیوز، به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وو زونیو، رئیس اپیدمیولوژیک مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: با پایان یافتن تابستان، بسیاری از مردم نگران برگشتن اپیدمی COVID-19 در چین هنگام پاییز و زمستان هستند.

وی افزود: همه گیری شدید کرونا هنگام پاییز و زمستان در چین اتفاق نمی‌افتد؛ گرچه با پایان یافتن تابستان، بسیاری از مردم نگران برگشتن این اپیدمی در فصول خنک و سرد هستند.

رئیس اپیدمیولوژیک مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین ادامه داد: «ما اطمینان داریم که این بیماری همه گیر تحت کنترل خواهد بود».

وی گفت: بیماری همه گیر COVID-19 در چین به اندازه‌ای که در ووهان شدت یافته بود، شدید نخواهد بود.

این کارشناس به موارد وارداتی در شمال شرقی چین در آوریل و ماه مه و شیوع آن در پکن، دالیان و ارومچی منطقه خودمختار سین کیانگ اویگور در ژوئیه نیز اشاره کرد.

وو زونیو اظهار داشت: پس از گذشت بیش از۶ ماه تمرین، چین اکنون توانایی شناسایی شیوع بیماری در مراحل اولیه خود را دارد و آن را به موقع تحت کنترل قرار می‌دهد.

این کارشناس تأکید کرد برای کنترل همه گیری ویروس کرونا رعایت سه مورد لازم است:

۱٫ در صورت بروز علائم COVID-19، بیماران باید فوراً به بیمارستان بروند.

۲- مراکز خدمات درمانی و بیمارستان‌ها باید بتوانند بیماران مبتلا به کرونا را سریعاً تشخیص دهند.

۳٫ در صورت بروز اولین مورد، مقامات باید بتوانند منبع را شناسایی کرده و مقیاس اپیدمی بالقوه را تخمین بزنند.

رئیس اپیدمیولوژیک مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین گفت: گذشت زمان در این مدت ثابت کرده تا زمانی که بتوانیم شیوع بیماری را در وهله اول تشخیص دهیم، می‌توانیم آن را کنترل کنیم.

همچنین، جلوگیری از ورود کالاهای وارداتی به وظیفه اصلی چین برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا تبدیل شده است.

وو در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: جلوگیری از ورود ویروس به چین از طریق بیماران آلوده و غذاهای یخ زده آلوده مهم است.

وی همچنین به عموم مردم پیشنهاد کرد که اقدامات درمانی را در قبال پوشیدن ماسک، شستن مکرر دستها و مراجعه به بیمارستان در صورت بروز علائمی مانند تب و سردرد ادامه دهند.

زمانی که  نخستین مورد ابتلا به کووید-۱۹ در سال ۲۰۱۹ اعلام شد،  مقامات چین که به علت تأخیر در واکنش   مورد انتقاد گسترده قرار گرفته بودند، تدابیر شدیدی را اتخاذ کردند تا از موج دوم این بیماری جلوگیری کنند.

منبع: نیوز

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=156541

ثبت نظر

-