سویا – اینتر‌‌؛ جام اول در روز آخر

  • کد خبر : 156506
  • 31 مرداد 1399 - 8:30
سویا – اینتر‌‌؛ جام اول در روز آخر

به گزارش نیوز، فینال لیگ اروپا، ساعت ۲۳:۳۰ جمعه شب، ورزشگاه راین‌انرژی شهر کلن. بسیاری از مربیان تراز اول فوتبال اروپا اعتقاد دارند لیگ اروپا، تورنمنت درجه ۲ قاره‌سبز است و با اکراه در آن شرکت می‌کنند اما به پایان ماجرا که می‌رسیم، می‌بینیم رفته‌رفته این تورنمنت ارزش بیشتری پیدا کرده و تیم‌ها در آخرین مراحل برای کسب این جام تمام تلاش‌شان را می‌کنند. در واقع خیلی از تیم‌هایی که در لیگ اروپا مانده‌اند، تیم‌های بزرگی هستند که عطش کسب یک جام در این فصل را دارند. برای سویا و اینتر هم همین اتفاق رخ داده و هر دو دلخوش به کسب این جام برای پایان فصل پرداستانِ ۲۰۲۰-۲۰۱۹ هستند. سویا که پرافتخارترین تیم لیگ اروپاست و اینتر هم سابقه قهرمانی دارد، البته بیش از ۲ دهه قبل.

سویا‌‌؛ ۶
در هر شرایطی و با هدایت هر مربی‌ای که فکر کنید، لیگ اروپا قلمروی سویاست، همان‌طور که سالیان اخیر از رئال‌مادرید با نام متخصص قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا یاد می‌شد. حالا با جولن لوپتگی هم آندلوسی‌ها فینالیست شده‌اند. تیمی که نتایجی عالی در دوران پساکرونا گرفته و اصلاً شکست نخورده، حالا آماده کسب ششمین قهرمانی‌اش در لیگ اروپاست. سویا به‌نوعی روحیه پیروزی‌طلبی دارد و از لحاظ روانی آماده شکست دادن هر حریفی هست. همان‌طور که در مرحله قبل با وجود اینکه توپ و میدان را در بیشتر زمان بازی به منچستریونایتد داده بودند اما از اندک فرصت‌های‌شان برای برنده شدن استفاده کردند. در مسیر فینال رقبای بزرگی مثل رم، ولورهمپتون و منچستریونایتد را از پیش‌رو برداشتند و با شایستگی اینجا هستند. شاید هیچ تیمی در اروپا به اندازه سویا از بازی کردن در لیگ اروپا استقبال نکند و لذت نبرد.

اینتر‌‌؛ بعد از ۲۲ سال
نراتزوری با آنتونیو کونته روزهای سختی را در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ پشت‌سر گذاشته اما فینالیست شدن در لیگ اروپا می‌تواند باعث شود تمامی آن کشمکش‌ها بین دُن‌آنتونیو، مدیران باشگاه و هواداران به دست فراموشی سپرده شود. اینتر هم در دوران پساکرونا وضعیت نسبتاً خوبی داشته و فقط یک مرتبه شکست خورده. در تمامی ۵ بازی مراحل حذفی لیگ اروپا پیروز شدند تا به فینال رسیدند. آیا اگر اینتر در لیگ قهرمانان اروپا به مرحله حذفی می‌رسید شانس فینالیست شدن داشت؟ خیلی سخت است تصور کنیم اینتر در آن تورنمنت به فینال می‌رسید اما حالا بعد از ۲۲ سال شانس دارند با کونته قهرمان شوند. اینتر ۱۰ سال است که به فینالی اروپایی نرسیده و این بهترین فرصت است که دوران جدیدی در تاریخ این باشگاه شروع شود. رقیب بزرگی دارند که قطعاً بهتر از آنها راه جام گرفتن در لیگ اروپا را بلد است.

آخرین جدال
سویا و اینتر با وجود سابقه طولانی در رقابت‌های اروپایی، هیچ‌گاه در این مسابقات به مصاف هم نرفته‌اند.

آمار بازی
۵) سویا با ۵ قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ اروپا به شمار می‌رود. نکته جالب اینکه در یک دهه تمامی افتخارات آندلوسی‌ها ثبت شده. اولین قهرمانی آنها به سال ۲۰۰۶ و آخرین قهرمانی‌شان هم به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد.
۳) اینتر دومین تیم پرافتخار لیگ اروپا در کنار یوونتوس و لیورپول با ۳ قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی است. اینتر هم در طی ۷ سال ۴ مرتبه به فینال لیگ اروپا که پیش از این جام یوفا نام داشت رسید و ۳ مرتبه قهرمان شد. آخرین قهرمانی اینتر سال ۱۹۹۸ به دست آمد.
۶) سویا و اینتر هر دو در رقابت‌های اروپایی ۶ مرتبه قهرمان شده‌اند، با این تفاوت که سویا ۵ قهرمانی در لیگ اروپا و یک قهرمانی در سوپرجام اروپا دارد اما اینتر ۳ مرتبه در لیگ قهرمانان اروپا به جام رسیده و ۳ مرتبه در جام یوفای سابق یا همان لیگ اروپای فعلی قهرمان شده است.
۲) در مرحله یک‌هشتم نهایی سویا رقیبی ایتالیایی و اینتر رقیبی اسپانیایی داشتند که هر دو با ۲ گل پیروز شدند. سویا، رم را شکست داد و اینتر مقابل ختافه برنده شد.
۴۹) نراتزوری سابقه طولانی در رقابت با تیم‌های اسپانیایی داشته. در ۴۹ بازی، ۲۴ برد، ۹ تساوی و ۱۷ شکست برای آنها ثبت شده.
۲۵) سویا موفق شده در ۲۶ رقابت در مراحل حذفی لیگ اروپا، ۲۵ مرتبه رقبا را شکست دهد و حذف کند.
۱۹) آخرین باخت اینتر در لیگ اروپا به تیمی اسپانیایی به فوریه ۲۰۰۱ یعنی ۱۹ سال پیش برمی‌گردد که مقابل آلاوس شکست خوردند.
۵) سویا ۵ بازی آخرش در لیگ اروپا مقابل تیم‌های ایتالیایی (رم، لاتزیو و فیورنتینا) را برده. آخرین باخت آنها به دسامبر ۲۰۰۸ برمی‌گردد که از سامپدوریا باختند.
صفر) هیچ‌کدام از فینال‌های سویا مقابل تیمی از ایتالیا نبوده و اینتر هم در فینال‌هایی که حضور داشته با تیمی از اسپانیا روبه‌رو نشده است.
۲) در ۵ بازی مرحله حذفی، سویا و اینتر هر کدام فقط ۲ گل دریافت کرده‌اند.
۶) روملو لوکاکو که ۶ گله است شانس دارد با زدن ۲ گل با توجه به دقایق کمتر بازی نسبت به برونو فرناندس ۸ گله، آقای‌ گل شود. البته منیر الحدادی مهاجم سویا هم ۵ گله است و با هت‌تریک می‌تواند آقای‌ گل شود.

مصدومان و محرومان
سویا در ایده‌آل‌ترین شرایط و بدون مصدوم و محروم به فینال لیگ اروپا رسیده است. اینتر هم فقط از ماتیاس وسینو در این بازی حساس نمی‌تواند استفاده کند.

ترکیب احتمالی دو تیم
سویا: بونو، ناواس، کنده، کارلوس، رگیلون، بانِگا، فرناندو، جردن، سوسو، اوکامپوس و النصیری
اینتر: هاندانوویچ، گودین، دی‌فرای، باستونی، دِآمبروسیو، یانگ، بارلا، بروزوویچ، گالیاردینی، مارتینس و لوکاکو

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=156506

ثبت نظر

-