فرار گانگسترهای مسلح

  • کد خبر : 154951
  • 29 مرداد 1399 - 20:39
فرار گانگسترهای مسلح

به گزارش نیوز، سارقان مسلحی که قصد سرقت از یک طلافروشی در شهرری را داشتند، در اجرای نقشه‌‌شان ناکام ماندند. درواقع هوشیاری مرد طلافروش و حضور به موقع پلیس در محل حادثه، سه دزد ‌مسلح در باقرشهر را با دست خالی فراری داد. اقدام سریع افسر گشت کلانتری باقرشهر در برخورد با ‌سارقان و تجهیز مغازه طلافروشی به سیستم‌های حفاظتی باعث شد تا این مردان تبهکار نتوانند ‌قصدشان را عملی کنند و درنهایت مجبور شدند به سرعت با یک پژو نقره‌ای از صحنه متواری ‌شوند.

در این سرقت نافرجام چند تیرهوایی از سوی سارقان شلیک شد، اما به گفته سردار رحیمی، ‌رئیس پلیس پایتخت در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی نرسید و صاحب مغازه طلافروشی ‌هم به دلیل استفاده از سامانه‌های به روز حفاظتی و ایمنی موفق شد از سرقت اموالش جلوگیری ‌کند. براساس اعلام پلیس، تحقیقات درباره شناسایی هویت سارقان آغاز شده و به‌زودی هر سه سارق دستگیر می‌شوند‎.

حوالی ساعت ١٠ صبح روز سه‌شنبه اهالی بلوار امام خمینی(ره) باقرشهر با صحنه هولناکی مواجه ‌شدند. یک پژو نقره‌ای با سرعت زیاد وارد این خیابان شد و دقیقا مقابل یک مغازه طلافروشی توقف ‌کرد. بلافاصله دو مرد تنومند درحالی‌که با نقاب صورت‌هایشان را پوشانده بودند، از این خودرو پیدا ‌شدند. یکی از آنها با تبر بزرگی که در دست داشت به طرف مغازه طلافروشی رفت و نفر دوم هم ‌با اسلحه در خیابان به نحوی ایستاد که مانع نزدیک شدن کسی به مغازه شود.

او در همین حال ‌چند تیرهوایی هم شلیک کرد تا با ایجاد رعب و وحشت نقشه شوم‌شان را عملی کنند. اما همه چیز ‌مطابق نقشه آنها پیش نرفت. درواقع حضور گشت کلانتری ١٧۵ باقرشهر درست در زمان حضور ‌سارقان در این خیابان نقشه این سه سارق مسلح را به هم زد. آن طور که سردار حسین ‌رحیمی، فرمانده انتظامی پلیس تهران بزرگ می‌گوید، افسر گشت این کلانتری بلافاصله پس از ‌رویت سارقان مسلح به طرف آنها می‌رود. در همین حین مرد طلافروش که از صدای تیراندازی و ‌شلوغی خیابان متوجه خطر شده بود، با هوشیاری زنگ خطر را به صدا در می‌آورد و همزمان ‌ویترین مغازه را با استفاده از سامانه‌های حفاظتی جدید به گاوصندوق منتقل می‌کند. سارق تبر به ‌دست وقتی می‌بیند که عملا شانسی برای سرقت طلاها ندارد به سرعت به طرف پژو می‌رود، ‌سارق مسلح هم پس از شلیک چند تیر هوایی بلافاصله خودش را به آن خودرو می‌رساند و راننده هم که از قبل در خودرو منتظر و ‌آماده فرار بود، همراه با دو همدست دیگرش به سرعت از بلوار امام خمینی(ره) دور می‌شوند.

خودرو ‌گشت کلانتری در لاین مخالف بلوار قرار داشت و به همین دلیل هم امکان تعقیب سارقان مقدور ‌نبود اما افسر گشت کلانتری هم در فرصت اندکی، موفق می‌شود شماره پلاک خودرو را بردارد. در ‌واقع شماره شهربانی خودرو سارقان مهم‌ترین سرنخ این پرونده است که می‌تواند خیلی زود منجر ‌به شناسایی و دستگیری این سارقان مسلح شود. سردار رحیمی، رئیس پلیس تهران با اعلام این خبر، ‌گفت: «خوشبختانه در این حادثه سارقان ناموفق بودند، که جدا از ذکاوت و شجاعت افسر گشت ‌کلانتری، استفاده طلافروش از تجهیزات مناسب هم از دلایل مهم این سرقت نافرجام بود. ما بارها ‌از همه طلافروشی‌ها در سطح شهر تهران درخواست کردیم تا به سامانه‌های مهار، مه‌پاش و مخفی‌کننده‌های ویترین تجهیز شوند، چون ضریب امنیت بالایی ایجاد می‌کنند.»‌

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=154951

ثبت نظر

-