شباهت قرارداد ویلموتس و قرارداد ترکمنچای از منظر قضایی

  • کد خبر : 154585
  • 29 مرداد 1399 - 15:00
شباهت قرارداد ویلموتس و قرارداد ترکمنچای از منظر قضایی
به گزارش نیوز،

حجت الاسلام درویشیان در جمع خبرنگاران و در خصوص اخباری مبنی بر صدور نامه ای خطاب به تاج رییس فدراسیون فوتبال از سوی سازمان بازرسی و دادسرا برای اعلام لیست اموالش و اینکه آیا قرار است اموال وی توقیف شود گفت: ما چنین نامه ای به تاج نداده ایم.

اخبار اجتماعی- وی افزود: شاید دادسرای چنین اقدامی کرده باشد زیرا اقدام ما صرفا بررسی این قرارداد بوده است که این اقدام هم به خوبی انجام شده است و ابعاد مختلف آن بررسی شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: ما به محض آنکه از این اتفاق مطلع شدیم موضوع را بررسی کردیم و مطلع شدیم این قرارداد اشکالات جدی داشته است.

حجت الاسلام درویشیان ادامه داد: به واقع می توان گفت این قرارداد از مصادیق قرارداد ترکمنچای بوده است برای مثال حتی این افراد مالیاتهایی که این فرد باید به واسطه اخذ درآمد پرداخت می کرده را هم برعهده گرفته اند و پول را هم از جایی قرض گرفته اند.

وی افزود: متاسفانه بررسی های ما نشان می دهد که این قرارداد بدون رعایت هیچ گونه تشریفات قانونی بسته شده است و مشکلات بزرگی برای کشور به همراه داشته است.

حجت الاسلام درویشیان درخصوص موضوع فروش نفت هم گفت: این موضوع هنوز در دستور کار مجلس قراردارد و بررسی ها ادامه دارد و هنوز به نتیجه ای هم نرسیده است که نیاز به ورود سازمان بازرسی داشته باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص موضوع بازگشت بیست میلیارد دلار ارز ناشی از صادرات هم گفت: ما براساس اطلاعات به دست آمده

گزارش همه افرادی که تعهدات ارزی شأن منقضی شده و ارز را بازنگردانده اند را به دادستانی کل کشور منعکس کردیم و دادستانی هم در حال بررسی موضوع است.

وی افزود : در خصوص واردات هم آنهایی که تعهداتی داشتند و واردات کردند که ده میلیارد یورو بوده است گزارشی به سازمان تعزیرات حکومتی داده ایم تا موضوع را بررسی کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=154585

ثبت نظر

-