لیون – بایرن‌مونیخ‌‌؛ [غیر]قابل پیش‌بینی

  • کد خبر : 154200
  • 29 مرداد 1399 - 9:27
لیون – بایرن‌مونیخ‌‌؛ [غیر]قابل پیش‌بینی

 امشب، ساعت ۲۳:۳۰، ورزشگاه ژوزه آلوالاده شهر لیسبون پایتخت پرتغال. لیون – بایرن‌مونیخ‌‌؛ نبرد حساسی که در آن با دومین فینالیست لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ آشنا خواهیم شد. بایرنی‌ها عطش زیادی دارند بعد از ۷ سال یک مرتبه دیگر قهرمان اروپا نام بگیرند و قدرت‌شان هم نشان می‌دهد روی کاغذ شانس اول هستند اما لیون هم حریف سرسختی برای بزرگان اروپا نشان داده و می‌خواهد با حضور در فینال برای نخستین مرتبه تاریخ‌ساز شود. فوتبال قابل پیش‌بینی نیست اما بایرن به‌مراتب از لیون شانس بیشتری برای صعود به فینال خواهد داشت.

لیون‌‌؛ ترفند همیشگی
وقتی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا پایان یافت، قطعاً لیون یکی از کم‌شانس‌ترین تیم‌ها برای صعود از یک‌هشتم نهایی به‌شمار می‌رفت. حالا شاگردان رودی گارسیا با شکست تیم‌های بزرگ و پرستاره‌ای همچون یوونتوس و منچسترسیتی بین ۴ تیم برتر مسابقات هستند. اصلاً نمی‌توان شایستگی این تیم را زیرسؤال برد. تیمی که با ترفند دفاع بسته و ضدحمله به‌خوبی رقبایش را غافلگیر کرده، رقبایی که معمولاً همه تیم‌ها را به توپ می‌بندند. آیا این ترفندِ گارسیا در نبرد با بایرن‌مونیخ هم جواب خواهد داد؟ مرحله به مرحله تستِ لیونی‌ها سخت‌تر می‌شود. لیون عقب بازی می‌کند و بایرن جلو، در نتیجه اگر از یک‌سوم دفاعی خارج شوند خطرناک خواهند شد. منتظر یک بازی تاکتیکی و پرهیجان باشید.

بایرن‌مونیخ‌‌؛ مأموریت ۶
چند وقتی می‌شود که حساب‌های کاربری باشگاه بایرن‌مونیخ در شبکه‌های اجتماعی و هواداران‌شان از هشتگ «Mission Lis6on» استفاده می‌کنند. بایرنی‌ها با استفاده از این هشتگ نشان دادند باور زیادی به تیمی دارند که هانسی فلیک ساخته. تصورش سخت است تیمی که حالا همه رقبا، حتی بارسلونای قدرتمند را هم نابود می‌کند، ابتدای فصل وضعیتی بحرانی داشت و حتی سرمربی‌اش یعنی نیکو کواچ را هم اخراج کرد. حالا با اختلاف می‌توان بایرن را بهترین تیم فعلی اروپا دانست و به آنها حق می‌دهیم به دنبال مأموریت کسب ششمین جام باشند. تیم‌های اروپایی شبیه تیم‌های بوندس‌لیگایی نیستند که بتوانید آنها را راحت ببرید؟! این طعنه عجیب برخی به بایرن را شاگردان فلیک بدجور جواب دادند. آیا لیون هم به دام می‌افتد؟ دور از انتظار نیست.

آخرین جدال
نبرد مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ آخرین جدال لیون و بایرن بود. آن بازی را بایرن با هت‌تریک اولیچ ۳ بر صفر برد و به فینال رسید.

آمار بازی
۵) بایرن‌مونیخ تنها تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپاست که فینالیست و قهرمان شده. باواریایی‌ها ۵ قهرمانی دارند که آخرین آنها به سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد.
۱۰) لیون پس از ۱۰ سال به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده. نکته جالب اینکه فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ هم با بایرن در این مرحله مصاف دادند و از فینالیست شدن، محروم شدند.
۸) بایرن و لیون ۸ مرتبه در رقابت‌های اروپایی به مصاف هم رفته‌اند. تیم آلمانی برنده ۴ بازی بوده و ۲ بازی را تیم فرانسوی برده. ۲ بازی هم مساوی شده است. در این ۸ بازی، بایرن ۱۱ گل زده و سهم لیون ۹ گل بوده است.
۳۹) آمار گلزنی بایرن‌مونیخ در لیگ قهرمانان اروپای این فصل شگفت‌انگیز است. باواریایی‌ها ۳۹ گل در ۹ بازی زده‌اند و همین حالا از لحاظ میانگین با ۳۳/۴ گل در هر بازی بهترین آمار تاریخ را ثبت کرده‌اند. بایرنی‌ها این شانس را دارند که رکورد ۴۵ گل زده بارسلونا در فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ را بشکنند.
۸) بایرن‌مونیخ به بهترین برد مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید و ۸ بر ۲ بارسلونا را شکست داد. نکته جالب اینکه بهترین برد مرحله نیمه‌نهایی هم یک سر آن بایرن بوده، یکی وقتی ۴ گل به بارسلونا زدند و یکی وقتی که ۴ گل از رئال‌مادرید خوردند.
۴) لیون در حالی بین ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفته که از ۹ بازی‌اش در فصل جاری فقط ۴ بازی را برده است.
۴) لیون در ۴ بازی آخرش مقابل تیم‌های آلمانی که هر دو تحت هدایت یولیان ناگلزمن (لایپزیش و هوفنهایم) بوده‌اند، شکست نخورده است. آخرین باخت‌شان مقابل تیمی آلمانی به شکست مقابل شالکه در نوامبر ۲۰۱۰ برمی‌گردد.
۱۸) باواریایی‌ها ۳۳ مرتبه به مصاف رقبای فرانسوی رفته‌اند که حاصل کارشان ۱۸ برد، ۵ تساوی و ۱۰ شکست بوده است.
صفر) بایرن‌مونیخ تنها تیم لیگ قهرمانان اروپاست که هنوز هم شکست نخورده. از طرفی باواریایی‌ها تساوی هم نداشته‌اند و هر ۹ بازی‌شان را برده‌اند.
۱۴) روبرت لواندوفسکی تا پایان مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان ۱۴ گل زده و بعید است بازیکنی جز او آقای‌گل شود. لِوا اگر ۴ گل دیگر بزند رکورد بهترین آمار گلزنی در لیگ قهرمانان در یک فصل که کریستیانو رونالدو در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ با پیراهن رئال‌مادرید ثبت کرد را خواهد شکست.
۶) ممفیس دپای بهترین گلزن لیون با ۶ گل است. قبل از مرحله یک‌چهارم نهایی و وقتی موسی دمبله ۲ گل زد، لیون به غیر از دپای هیچ بازیکنی نداشت که بیش از یک گل به ثمر رسانده باشد.
۵) روبرت لواندوفسکی و حسام عوار از بایرن و لیون با ۵ پاس‌گل در صدر جدول برترین گلسازان این فصل لیگ قهرمانان اروپا تا پایان مرحله یک‌چهارم نهایی قرار دارند.

مصدومان و محرومان
یوسف کونه همچنان مصدوم است ولی احتمال دارد با بهبود یافتن در ترکیب لیون در بازی نیمه‌نهایی هم به میدان برود. بنژامن پاوار ستاره فرانسوی خط دفاعی بایرن‌مونیخ هم تنها مصدوم این تیم خواهد بود که در صورت فینالیست شدن باواریایی‌ها به آن بازی هم نخواهد رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیون: لوپس، دنایر، مارسلو، مارسال، دوبوا، کورنه، کوکره، گیمارائش، عوار، اکامبی و دپای
بایرن‌مونیخ: نویر، کیمیش، بواتنگ، آلابا، دیویس، گورتسکا، تیاگو، گنبری، مولر، پریشیچ و لواندوفسکی

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=154200

ثبت نظر

-