اختصاصی| ضرورت استفاده هیئت‌های حسینی از تونل ضدعفونی/ مدارس کشور تبدیل به حسینیه شود

  • کد خبر : 153241
  • 28 مرداد 1399 - 13:24
اختصاصی| ضرورت استفاده هیئت‌های حسینی از تونل ضدعفونی/ مدارس کشور تبدیل به حسینیه شود

کد خبر: ۱۶۱۲۵۱

تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۰:۵۷

مداح اهل بیت با اشاره به ضرورت استفاده هیئت‌های حسینی از تونل ضدعفونی و کمک‌های دولت در این زمینه گفت: محرم امسال به دلیل شیوع کرونا مدارس کشور تبدیل به حسینیه شود.

علی گچکار مداح اهل بیت در گفت‌وگو با خبرنگار نیوز درباره موضوع ماه محرم و کرونا و تمهیداتی که باید در حسینیه‌ها جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در میان عزاداران حسینی در نظر گرفت، اظهار داشت: هیئت‌ها باید تلاش کنند که به صحبت‌ها و رهنمودهای کارشناسان بهداشت و درمان توجه کنند و با در نظر نگرفتن تمهیدات آب در آسیاب دشمن نریزند

 

 وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تعطیلی ماه محرم است، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روضه‌های حسینی امسال باید به صورت جامع و کامل هم توسط هیئت ها و هم توسط مردم رعایت شود و هر کوتاهی در این زمینه می‌تواند آسیب‌های فراوانی را به همراه داشته باشد و جان عزاداران را به خطر اندازد.

 

گچکار ادامه داد: برگزاری عزاداری‌های حسینی در فضای سرباز بسیار مناسب است ولی باید حمایت‌های لازم در این راستا صورت گیرد چرا که به هر حال برگزاری مراسم در فضای باز نسبت به برگزاری مراسم در حسینیه و مسجد بار اقتصادی بیشتری برای هیئت‌ها به همراه دارد که با توجه به شرایط و مشکلات مالی قطعاً حمایت دولت و مسوولین مربوطه در این زمینه امری حائز اهمیت است.

 

این مداح اهل بیت به ضرورت استفاده ۱۰۰ درصدی از ماسک در مراسم روضه‌های حسینی و بهره‌مندی هیئت‌ها از تونل‌های ضدعفونی در جلوی درب ورودی هیئت‌ها اشاره کرد و گفت: به نظرم دولت نه تنها اقدامات مناسب را تاکنون جهت حمایت از هیئت‌ها انجام نداده بلکه کوتاهی‌های زیادی نیز در این راستا صورت گرفته است.

 

گچکار بیان داشت: شهرداری‌ها از جمله دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند حمایت‌های لازم را از هیئت‌ها انجام دهند که به نظرم شهرداری مشهد در حال حاضر گام های مناسبی در این زمینه برداشته و امیدواریم که الگویی برای سایر دستگاه‌ها نیز باشد.

 

این مداح اهل بیت تاکید کرد: استفاده از فضای باز مدارس جهت برگزاری روضه‌های حسینی امسال می‌تواند مد نظر قرار گیرد و به نظرم آموزش و پرورش باید هماهنگی های لازم را در این زمینه با هیئت‌ها انجام دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه محرم امسال تعطیل نشود و مراسم عزاداری حسینی با وجود کرونا پرشورتر هم برگزار شود لازم است که اقدامات حمایتی به صورت کافی توسط دولت انجام گیرد. که این کمک‌‌ها می‌تواند از تهیه باند، ماسک و مواد ضدعفونی تا اختصاص فضای باز برای هیئت‌ها باشد.

 

وی گفت: برخی پیشنهاد می‌کنند که امسال مراسم عزاداری به صورت کارناوال‌های عزاداری برگزار شود ولی من این موضوع را مناسب نمی‌دانم چرا که می‌تواند سبب ازدحام جمعیت و انتقال ابتلا به کرونا شود بنابراین باید همه تلاش کنیم که عزاداری امسال به صورت هدفمند و کاملاً بهداشتی برگزار شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=153241

ثبت نظر

-