ماجرای چک جعلی که ۱۲ میلیارد می‌ارزید

  • کد خبر : 152726
  • 28 مرداد 1399 - 2:19

به گزارش نیوز، ۱۱ مرداد امسال پرونده‌ای با موضوع جعل چک بانکی همراه دو متهم، به اداره سیزدهم پلیس آگاهی ارجاع شد.
بررسی پرونده نشان داد، ۱۱ مرداد فرشاد و فریبرز هر دو ۴۰ ساله برای وصول یک فقره چک بانکی به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان مربوط به یکی از سازمان‌های دولتی به بانک ملی در جنوب تهران مراجعه می‌کنند.
با توجه به مبلغ بالای چک ارائه‌شده از سوی مجرمان، متصدی بانک از آن اداره استعلام می‌گیرد که اعلام می‌کنند چکی به این مبلغ صادر نکرده‌اند و تمامی پرداختی‌ها از طریق شماره شبا انجام می‌گیرد. در ادامه با اعلام موضوع به پلیس ۱۱۰، متهمان دستگیر شدند
دو متهم در تحقیقات مقدماتی اظهار داشتند: ما چک را از دو نفر از دوستان‌مان که در یکی از شهر‌های شمالی کشور هستند، گرفته‌ایم و قرار شد پس از وصول یک درصد از کل مبلغ را به ما پرداخت کنند که دستگیر شدیم.
کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی، ۱۹ مرداد هر دو متهم دیگر پرونده را در شمال کشور دستگیر کردند که آن‌ها اظهار داشتند ما چک را از دو بچه‌محل به نام‌های سامان و رامین گرفته‌ایم که بلافاصله طی یک اقدام ضربتی هر دو متهم دیگر دستگیر شده و گفتند چک را از فردی به نام بابک گرفته‌ایم. ماموران پس از جمع‌بندی اطلاعات دریافتند بابک یکی از جاعلان حرفه‌ای و سابقه‌دار است که با هماهنگی قضایی، ۲۲ مرداد در مخفیگاهش دستگیر شد.
در بازرسی از خودروی متهم دو دسته چک بانکی متعلق به بانک پارسیان، مهر جعلی، کارت ملی اشخاص، مبایعه‌نامه خام و وسایل جعل کشف شد. بابک در تحقیقات گفت: حدود یک ماه قبل با دسته‌چک بانکی اشخاص و با استفاده از ابزار جعل، اقدام به جعل چک بانک ملی به نام یکی از سازمان‌های دولتی به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان کردم و قصد داشتم به‌واسطه دوستانم که نقش رخ – واسطه – را داشتند، چک را وصول کنم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=152726

ثبت نظر

-