تفاوت های شاهین S و شاهین G

  • کد خبر : 150323
  • 02 تیر 1400 - 14:56
تفاوت های شاهین S و شاهین G

به گزارش نیوز، شاهین S و شاهین G چه ۲ سالی می شود که از رونمایی خودرو شاهین  سایپا گذشته است. این خودرو در ابتدا با نام رهام معرفی شد اما با تغییر و تحولات اساسی همراه بود.

 پس از معرفی رهام، نام این خودرو تغییر کرد و نام شاهین جایگزین آن شد. در ابتدا قرار بر این بود که رهام نمونه ای از خودرو برلیانس باشد اما پس از آن تحریم ها پیش آمد و  پس از آن در پی همکاری نکردن شرکت برلیانس برای تامین قوای محرکه، سایپا مجبور به تغییر در قسمت‌های فنی این خودرو شد. طبق گفته ها، «رهام» قرار بود با نمونه ساده ۵ دنده تا اتومات ارایه شود.

موتور سایپا شاهین مشخصات خاص خود را دارد نوع موتور M۱۵ Turbo charger، حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی، حداکثر قدرت موتور ۱۰۸ اسب بخار، حداکثر گشتاور ۱۶۵ نیوتن متر، نوع گیربکس ۵ سرعته دستی، استاندارد آلایندگی یورو ۵ در نظر گرفته شده است.

دیگر مشخصات شاهین شامل ظرفیت باک خودرو ۴۷ لیتر، رینگ ۱۵ اینچ فولادی و آلومینیومی، سایز تایر ۱۸۵/۶۵۰ R۱۵، ترمز جلو و عقب خنک شونده دیسکی است. تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی شاهین شامل ایربگ راننده، ایربگ سرنشین جلو، کمربند پیش کشنده شرنشینان جلو، هشدار بستن کمربند راننده، سطح ایمنی مطابق با استاندارد‌های اروپا ECE ، مجهز به سیستم‌های SBD، ABS، BAS و هشدار تعویض دنده GSI، سیستم ورود و خروج بدون سوئیچ، سوئیچ‌های روی فرمان سیستم پخش صوتی است.

تفاوت شاهین S و شاهین G چیست؟

نسخه‌های جدید خودرو شاهین

سایپا به تازگی برای خودرو شاهین دو مدل S که نسخه پایه و مدل G که نسخه فول آپشن است در نظر گرفته است. مشتریانی که در پیش فروش تیرماه خودرو را خریداری کرده اند، با توجه به کاتالوگ قبلی تصور می‌کردند که آن نسخه را تحویل می‌گیرند که در واقع نسخه فول آپشن محسوب می‌شد. اما الان سایپا قرار است نسخه S را تحویل مشتریان بدهد.

تفاوت شاهین S و شاهین G چیست؟

تفاوت شاهین  S و شاهین  G در چیست؟

در نسخه S (شاهین اس) سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، مولتی مدیا ۷ اینچ، سوییچ‌های روی فرمان سیستم پخش صوتی، دوربین دید عقب وجود ندارد. در شاهین G نیز رادیو پخش مجهز به پورت USB و AUX وجود ندارد. اما در بقیه مشخصات هر دو خودرو یکسان هستند.

تیپ S G
ایربگ راننده و سرنشین جلو + +
استارت دکمه ای + +
سیستم ورود خروج بدون سوییچ + +
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک +
سانروف +
مولتی مدیا، ۷ اینچ +
رادیو پخش مجهز به پورت USB و AUX +
سیستم هشدار موانع دنده عقب(سنسور پارک خودرو) + +
مجهز به سیستم های BAS ،ABS،EBD و هشدار تعویض دنده (GSI) + +
سیستم هشداردهنده ضدسرقت و (immobilizer) + +
سوییچ های روی فرمان سیستم پخش صوتی +
کمربند پیش کشنده سرنشینان جلو + +
چراغ مه شکن جلو و عقب + +
چراغ روشنایی در روز (Day light) + +
چراغ های اتوماتیک (Auto light) + +
دوربین دید عقب +
نشانگر تعویض دنده + +
مجهز به Iso Fix (محافظ ایمنی کودک) + +
باز شدن درب‌ها هنگام تصادف + +
چراغ هدایت تا درب منزل + +
قفل اتوماتیک درها در سرعت بالای ۱۰ کیلومتر + +

 

اخبار را از نیوز دنبال کنید …

کدام خودروهای خارجی رقیب قیمتی دنا پلاس توربو اتوماتیک هستند؟

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=150323

برچسب ها

ثبت نظر

-