ارتباط محمد امامی با تصویر گستر پاسارگاد علی اسدزاده چیست؟

  • کد خبر : 148167
  • 24 مرداد 1399 - 12:25
ارتباط محمد امامی با تصویر گستر پاسارگاد علی اسدزاده چیست؟

به گزارش ، مرور آگهی‌های قانونی شرکت‌ها در روزنامه رسمی کشور که با جست‌وجو در سایت روزنامه رسمی در دسترس عموم است، نشان می‌دهد که محمد امامی در اردیبهشت سال ۹۷ به مدت دو سال به عنوان رئیس هیات مدیره تصویر گستر پاسارگاد انتخاب شده است.

نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات مدیران سابق بانک سرمایه اعلام کرد برای امامی پرونده جداگانه‌ای تشکیل شده که در یک شعبه دیگر دادگاه به آن رسیدگی خواهد شد.

در آگهی منتشر شده در صفحه ۲۷ روزنامه رسمی شماره ۲۱۳۲۲ تهران به تاریخ ۵ خرداد ۹۷ آگهی تغییرات شرکت تصویر گستر پاسارگاد اعلام شده که بر اساس صورتجلسه مجمع عمومی عادی فوق العاده در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ اعضای هیات مدیره به مدت دو سال تعیین شدند: محمد امامی به سمت رئیس هیات مدیره، محمدحسن زرین اقبال به سمت نایب رئیس هیات مدیره و علی اسدزاده به سمت مدیرعامل و عضو هیات مدیره.


در این آگهی قید شده است: «کلیه اسناد و اوراق بهادار و تعهد آور شرکت از قبیل چک سفته برات – قراردادها و عقود با امضای ثابت آقای محمد امامی به همراه امضای آقای علی اسدزاده یا آقای محمدحسن زرین اقبال متفقا همراه با مهر شرکت معتبر می‌باشد.» (تصویر ۱ بالای صفحه را ببینید).

مرور آگهی‌های قانونی تصویر گستر پاسارگاد در روزنامه رسمی نشان می‌دهد که این شرکت در تیر ماه سال ۸۷ با سرمایه ۵۰۰۰۰۰۰ ریال (پانصد هزار تومان) تاسیس شده بود. علی اسدزاده به عنوان رئیس هیات مدیره و افشین ساعی مدیرعامل شرکت معرفی شده بودند.

در این آگهی موضوع شرکت این‌طور قید شده است: «تولید لوازم جانبی کامپیوتر، صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی و شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی، اخذ وام و اعتبار از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری.»


دو سال بعد در آگهی دیگری در روزنامه رسمی به تاریخ ۱۲ خرداد ۸۹ اعلام شده که موارد دیگری به موضوع شرکت اضافه شده است: «تهیه و تکثیر برنامه‌های ویدیویی جهت نمایش خانگی دارای پروانه نمایش از اداره کل توسعه و همکاری‌های سمعی و بصری…»


اما اولین بار که نام محمد امامی در آگهی‌های شرکت آمده، به سال ۹۳ برمی‌گردد که در کنار علی اسدزاده و افشین ساعی به عنوان عضو هیات مدیره تصویر گستر پاسارگاد انتخاب شده است (تصویر ۲ بالای صفحه).

نکته جالب آن است که یک سال بعد از حضور امامی در هیات مدیره، تصویر گستر پاسارگاد سریال «شهرزاد» را در سال ۹۴ توزیع کرد و به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نمایش خانگی شروع به خرید رایت فیلم‌های سینمایی کرد و دو فصل بعدی «شهرزاد» هم در سال ۹۶ پخش شد.

نکته دیگر آن که بر اساس آگهی‌های درج شده در روزنامه رسمی، سرمایه شرکت تصویر گستر پاسارگاد به فاصله یک ماه در سال ۹۵ حدود چهار برابر شده است. ابتدا آمده که در مجمع عمومی به تاریخ ۴ مرداد ۹۵ سرمایه شرکت از ۲۵ میلیارد ریال به ۷۰ میلیارد ریال افزایش یافت (تصویر ۳ بالای صفحه) و در آگهی بعدی اعلام شده در مجمع عمومی به تاریخ ۶ شهریور ۹۵ سرمایه شرکت از ۷۰ میلیارد ریال به ۹۵ میلیارد ریال افزایش یافت (تصویر ۴ بالای صفحه).

همه این اسناد در سایت روزنامه رسمی به آدرس www.rrk.ir در دسترس است.

محمد امامی و تصویر گستر پاسارگاد طی پنج سال اخیر علاوه بر سریال «شهرزاد» چند فیلم سینمایی هم تولید کرده‌اند. فیلم‌های «خوک» و «مغزهای کوچک زنگ زده» به عنوان محصولات این شرکت روی پرده سینما رفتند.

این در حالی‌ست که نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات مدیران سابق بانک سرمایه اعلام کرد برای امامی پرونده جداگانه‌ای تشکیل شده که در یک شعبه دیگر دادگاه به آن رسیدگی خواهد شد.

مجموعه اتفاق‌هایی که برای او رخ داده، بار دیگر هشدار برخی سینماگران و فعالان صنفی درباره ورود پول‌های مشکوک و آلوده به سینما و شبکه نمایش خانگی را یادآوری می‌کند. نکته جالب آن است که سکوت سازمان سینمایی و وزارت ارشاد در برابر این اتفاق‌ها همچنان ادامه دارد.

منبع : آی سینما

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=148167

ثبت نظر

-