تشکر حماس از تشکیلات خودگردان!

  • کد خبر : 148081
  • 24 مرداد 1399 - 10:48

وی گفت: ما همگی دنیوزر شما هستیم و با هرگونه تصمیم‌گیری یک‌جانبه که باعث تضییع حقوق فلسطینیان و نقض تصمیمات بین المللی می‌شود، مخالفیم.

رییس دفتر سیاسی حماس همچنین از آمادگی این جنبش برای همراهی با هرگونه تحرک مشترک با رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.

در همین پیوند، فوزی برهوم سخنگوی حماس نیز در اظهاراتی گفت: امارات پاداش جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین را داد.

وی افزود: عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی با اسرائیل، تلآویو را برای انجام جنایات بیشتر علیه مردم فلسطین تشویق خواهد کرد.

از سوی دیگر «داود شهاب» مسؤول دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی نیز گفت: این توافق برای نجات رژیم صهیونیستی است و امارات به مسأله فلسطین خیانت کرد.

وی افزود: توافق عادی سازی روابط میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی به رژیم اشغالگر این فرصت را می‌دهد تا حملاتش را به مردم فلسطین افزایش دهد.

مسؤول دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی اضافه کرد: مردم فلسطین به خود اتکا می‌کنند و دل در گرو ناتوانی جهان عرب نبستند. این توافق جنایت علیه مردم فلسطین است.

پیش از این نیز شماری از مقام‌ها و احزاب فلسطینی به توافق میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط واکنش تند نشان داده بودند.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند که قبل از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با اسرائیل دست یابند؛ زیرا در اصل این رابطه، شخص ترامپ قرار دارد و معلوم نیست که وی دوباره به عنوان رییس جمهوری آمریکا انتخاب شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=148081

ثبت نظر

-