درباره طرح «نذر خون» در «محرم» و «صفر» بیشتر بدانیم

  • کد خبر : 146331
  • 22 مرداد 1399 - 16:50
درباره  طرح «نذر خون» در «محرم» و «صفر» بیشتر بدانیم

کد خبر: ۱۶۰۶۴۱

تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۴:۳۷

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور با دعوت از مردم برای شرکت در نذر خون در ماه‌های محرم و صفر، گفت: حدود ۶ هزار نفر یعنی ۲ درصد بهبود یافتگان کرونا پلاسمای خود را اهدا کرده‌اند.

به گزارش نیوز:  پیمان عشقی، مدیرعامل سازمان انتقال خون در شبکه خبر با اشاره به اجرای طرح نذر خون در ایام محرم و صفر، اظهار داشت: سازمان انتقال خون از چند سال پیش تصمیم به اجرای طرح  نذر خون کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف این ایده نجات جان انسانهاست،ادامه داد: نذر خون امسال نیز ادامه دارد؛ البته با توجه به شرایط کرونا در کشور امکانات و تغییراتی در این خصوص اعمال کردیم که یکی از این تمهیدات سیستم نوبت دهی اینترنتی به نشانی nobatdehi.ibto.ir برای اهدای خون در جهت جلوگیری از ازدحام و معطلی اهدا کنندگان است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه در ۳۱ استان و در تمام ادارات کل ثبت نام و نوبت دهی اینترنتی از طریق این نشانی  nobatdehi.ibto.ir فعال است، گفت: نذر خون در ۴۰ روز یعنی تا اربعین حسینی انجام می‌شود و امسال این طرح با یاد و نام شهدای سلامت از چهارم ماه محرم آغاز خواهد شد.

عشقی درباره باور برخی افراد مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق اهدای خون، بیان داشت:با توجه به اینکه کرونا بیماری تنفسی است، هنوز هیچ مدرک و سندی وجود ندارد که ویروس کرونا از طریق خون منتقل می‌شود.

وی با تأکید بر استریل و ایمن بودن مراکز اهدای خون در کشور،گفت: از مردم می‌خواهیم تا در برنامه نذر خون شرکت کرده و در این ۴۰ روز اهدای خون داشته باشند و تصمیم بگیرند اهدای خون مستمر داشته و هر سه تا ۴ ماه یکبار خون خود را اهدا کنند؛البته افرادی که از نظر پزشکی مشکلاتی مانند فشار خون نداشته باشند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با دعوت از بانوان و جوانان برای اهدای خون، خاطرنشان کرد: جوانان در ایام محرم با یاد حضرت علی اکبر(ع) و بانوان به یاد حضرت زینب (س) خون خود را اهدا کنند.

عشقی درباره اهدای پلاسما توسط بهبود یافتگان کرونا، بیان داشت: اکنون ۲۸۰ تا ۲۹۰ هزار بهبود یافته از بیماری کرونا داریم، اما حدود ۶ هزار نفر یعنی تنها ۲ درصد این افراد برای اهدای پلاسمای خود مراجعه کرده‌اند.

وی با تأکید بر اثر بخشی پلاسمای بهبود یافتگان در درمان بیماران کرونا، افزود: این اثر بخشی بالاتر از احتمال تأثیر است و موفقیت آن در مقالات علمی داخل کشور و خارج از کشور نشان داده شده است.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=146331

ثبت نظر

-