قایدی، مأمور مهار غلامپور

  • کد خبر : 146251
  • 22 مرداد 1399 - 15:27
قایدی، مأمور مهار غلامپور

به گزارش نیوز، بازی فوق العاده حساس استقلال و سپاهان در چارچوب رقابت‌های جام‌حذفی دقیقاً همان‌طور که پیش‌بینی می‌کردیم، بسیار پرحاشیه از آب درآمد و اتفاقات عجیبی در آن رخ داد که با توجه به ساعت برگزاری و عدم حضور تماشاگران، بدون شک تعداد قابل ملاحظه‌ای از این حواشی به چشم شما عزیزان نیامده است بنابراین خواندن آن‌ها قطعاً می‌تواند جذاب و لذت‌بخش باشد. اتفاقاتی که شاید بعضی از آن‌ها پای کمیته انضباطی را نیز به این مسابقه باز کند.
مجیدی، نفر اول
فرهاد مجیدی اولین نفری بود که از اتوبوس استقلال پیاده شد. به محض خارج شدن سرمربی آبی‌پوشان از اتوبوس، گزارشگر برنامه فوتبال برتر سمت او رفت و خواهان مصاحبه شد ولی مجیدی طبق عادت هفته‌های گذشته این کار را نکرد و حاضر به گفتگو نشد. البته برخلاف او، امیر قلعه‌نویی با فوتبال برتر مصاحبه کرد.
شیخ آبادانی!
شیخ دیاباته که به دلیل مصدومیت بازی را از دست داده بود، همراه با استقلالی‌ها به ورزشگاه آزادی رفت. این بازیکن بی‌حاشیه هنگام خارج شدن از اتوبوس، یک عینک آفتابی «ری‌بن» به چشم زده بود که خیلی مورد توجه سایر بازیکنان استقلال قرار گرفت. استقلالی‌ها سر به سرش می‌گذاشتند و می‌گفتند: «به‌به، شیخ با این عینک حسابی آبادانی شده! البته حیف که بازی زیر نور پروژکتور است و خبری از آفتاب نیست.» بنده خدا دیاباته البته اصلاً متوجه نمی‌شد که مفهوم این شوخی‌ها چیست!
حضور زودهنگام
حسین حسینی مانند بازی هفته گذشته با سپاهان، زودتر از سایر بازیکنان استقلال وارد زمین چمن شده و مشغول گرم کردن خود شد. سنگربان آبی‌پوشان عادت دارد با هماهنگی کادر فنی چند دقیقه قبل از سایر همبازیان خودش به زمین بیاید.
کاپیتانی تعمدی
بازیکنان استقلال بابت اتفاقات رخ داده در جدال قبلی، رابطه گرمی با امید نورافکن نداشتند و این مسئله حداقل در نیمه اول به وضوح قابل مشاهده بود. استقلالی‌ها معتقد بودند کاپیتان شدن نورافکن در این بازی در واقع یک حرکت تعمدی از طرف سپاهانی‌ها بوده تا جنگ روانی را با آن‌ها آغاز کنند. البته در خاتمه مسابقه چند بازیکن استقلال با امید مشغول خوش‌وبش شدند و فضا اندکی بهتر شد.
درگیری کریمی
در اواخر نیمه اول هنگامی که تماشاگران تلویزیونی به خاطر قطع مداوم تصاویر، اوقات عذاب‌آوری را تحمل می‌کردند، استقلال صاحب یک ضربه پنالتی شد و همین مسئله زمینه برای درگیری بازیکنان دو تیم را فراهم کرد. در میان استقلالی‌ها، علی کریمی عصبی‌تر از بقیه بود و ماجرا برای او می‌رفت تا به فراتر از یک جر و بحث کلامی کشیده شود، اما سایر آبی‌پوشان بلافاصله کریمی را آرام کرده و از معرکه خارج کردند.
درگیری سکونشینان
تعدادی از بازیکنان استقلال هنگام آغاز مسابقه از روی سکو‌های ورزشگاه آزادی تماشاگر کار شده بودند. در این میان هنوز نیمه اول به میانه نرسیده بود که صدای چند نفر از آن‌ها بلند شد. از قرار معلوم، میان داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی با چند نفر از عوامل برگزاری مسابقه درگیری لفظی رخ داده بود و به همین خاطر بازیکنان استقلال داد و فریاد می‌کردند! این جدال چند دقیقه به طول انجامید و با وساطت اطرافیان همه چیز آرام شد.
قهر دیاباته
بازیکنان سکونشین استقلال در حالی مشغول جروبحث شده بودند که شیخ دیاباته چند متر آن‌طرف‌تر ماجرا را تماشا می‌کرد. مهاجم سیه‌چرده استقلال با دیدن این صحنه‌ها، دستان و سر خودش را به علامت تأسف تکان داد و به نشانه اعتراض، صندلی‌اش را ترک کرد و روانه رختکن شد! شیخ تا انتهای نیمه اول داخل رختکن باقی ماند ولی با درخواست بازیکنان، دوباره از ابتدای نیمه دوم روی سکو‌ها مستقر شد و مسابقه را تماشا کرد. ظاهراً شیخ از بابت برخورد صورت گرفته با همبازیان خودش ناراحت شده بود.
اعتراض هماهنگ
اعلام پنالتی در آخرین دقایق نیمه اول به سود استقلال همانا و اعتراض هماهنگ تمام نیمکت‌نشینان سپاهان نیز همان! علاوه بر بازیکنان این تیم که داخل زمین حضور داشتند، همه سپاهانی‌ها و حاضران روی نیمکت نیز تا لب خط جلو آمده و معترض بودند. بعضی از آن‌ها در کنار زمین با صدای بلند داور وسط و کمک داوران خطاب قرار می‌دادند و می‌گفتند‌: «بابا! به خدا پنالتی نبود».
شوت مجیدی
فرهاد مجیدی تا انتهای مسابقه با شور و حرارت بسیار زیادی در کنار خط مشغول هدایت شاگردانش بود و گاهی اوقات از شدت عصبانیت کنترلش را از دست می‌داد. برای مثال دقایقی پس از به ثمر رسیدن گل دوم استقلال، مجیدی که بابت هدر رفتن یک فرصت مناسب حسابی عصبانی شده بود، توپی که در نزدیکی خودش قرار داشت را محکم شوت کرد و از قضا همین‌طور که می‌رفت تا به صورت عکاس باشگاه استقلال (رضا سعیدی‌پور) اصابت کند ولی خوشبختانه با جاخالی دادن این عکاس اتفاق تلخی رخ نداد. البته فرهاد بلافاصله پس از دیدن این صحنه از عکاس خودشان عذرخواهی کرد و انصافاً هم حرکتش عمدی نبود.
یزدانی خسته نباشید گفت
در میان بازیکنان استقلال، سیاوش یزدانی که سابقه حضور در سپاهان را دارد، پس از پایان مسابقه چند دقیقه‌ای در کنار زمین معطل ماند تا کادر فنی سپاهان را ببیند و به آن‌ها خسته‌نباشید بگوید. یزدانی فصل گذشته بازیکن سپاهان اصفهان بود.
عکس نمی‌گیرم!
ارسلان مطهری قبل از شروع نیمه دوم به شوخی خطاب به عکاسان نیوز می‌گفت: این‌طوری از من عکس نگیرید. من بدون ماسک عکس نمی‌گیرم! البته مهاجم خوش‌اخلاق استقلال وقتی متوجه شد کلی عکس بدون ماسک از او گرفته شده، دیگر مخالفتی برای عکاسی نداشت!
چقدر موقعیت را خراب می‌کنی؟
فرهاد مجیدی در اواخر مسابقه از اینکه مهدی قایدی موقعیت‌های بسیار زیادی را به راحتی هرچه تمام‌تر از دست داده بود، حسابی عصبانی شد. پس از اینکه مهاجم جوان استقلال یک توپ را خراب کرد، فرهاد لب خط آمد و با صدای بلند خطاب به قایدی گفت: «مهدی! چقدر موقعیت خراب می‌کنی؟ چند تا توپ را خراب کردی؟ سه موقعیت برایت فراهم شد، اما هیچ‌کدام را نزدی.»
این بازی هم مثل مسابقه قبل
شایان مصلح در خاتمه مسابقه به شدت از عملکرد داور وسط عصبانی بود و با صدای بلند می‌گفت‌: «این بازی هم مثل مسابقه قبلی شد. هفته گذشته یک پنالتی برایشان گرفتند و امشب هم همان ماجرا تکرار شد. هیچ‌کدام از پنالتی‌ها، پنالتی نبود. بازی قشنگ برایشان درآمد و سر سپاهان بی‌کلاه ماند.»
مأمور مهار
در لحظات پایانی مسابقه، بهزاد غلامپور خودش را آماده کرده بود تا بلافاصله پس از اینکه داور سوت پایان بازی را به صدا درآورد، روی سروکول فرهاد مجیدی ببرد ولی مهدی قایدی با یکی دیگر از نیمکت‌نشینان هماهنگ کرده بود تا مانع انجام چنین کاری شود! البته در نهایت زور آن‌ها به مربی دروازه‌بانان استقلال نرسید و غلامپور روی مجیدی پرید!
جواب منتقدان
… و بالاخره اینکه فرهاد مجیدی در خاتمه مسابقه یک بار دیگر با دستان خودش علامت هیس را تکرار کرد! استقلالی‌ها هنگام خروج از ورزشگاه معتقد بودند منظور فرهاد از این کار پاسخ دادن به منتقدانی است که قبلاً تأکید داشتند او تجربه لازم برای هدایت استقلال در شرایط حساس را ندارد.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=146251

ثبت نظر

-