حرف آخر| کار را سخت‌تر نکنیم

  • کد خبر : 146180
  • 22 مرداد 1399 - 14:28
حرف آخر| کار را سخت‌تر نکنیم

نیوز/ علی جوادی؛ قرعه‌کشی نیمه‌نهایی جام حذفی دیروز در سازمان لیگ برگزار شد. درباره این قرعه‌کشی باید چند نکته را بنویسیم:
۱- قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا که ۱۶ تیم در آن حضور دارند، ۱۵ دقیقه‌ای تمام می‌شود، اما قرعه‌کشی دو بازی نیمه‌نهایی جام حذفی ۳۰ دقیقه طول کشید. این رکوردی است که فقط در اختیار ماست و این رکورد را به غریبه هم واگذار نمی‌کنیم.
۲- از زمانی که مشخص شد پرسپولیس و استقلال در نیمه‌نهایی جام حذفی برابر هم قرار می‌گیرند، کانال‌های هواداری دو باشگاه، صحنه‌های خاص داوری دربی علیه تیم‌شان را انتخاب کرده و نوشته‌اند سر ما را در دربی‌های گذشته بریده‌اند و این بار هم سرمان را می‌برند.
۳- با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال از اول هم تمایلی برای مقابله با مصاحبه‌های گزنده و حاوی توهین و تهمت و همین‌طور بیانیه‌نویسی‌های تند نداشت، در حقیقت مقصر شماره یک در شکل‌گیری این جریان بود. داغ شدن این فضا در کانال‌های هواداری در حقیقت در ادامه این روند غلط است و حالا همه می‌گویند دیگر نمی‌شود کاری برایش کرد.
۴- کری‌خوانی‌های افشین پیروانی و سعید رمضانی برای هم نشان داد این دربی با همه دربی‌های ۱۰ سال اخیر تفاوت دارد. مسابقه‌ای خاص در شرایطی خاص‌تر. شاید این بازی اگر بلیت یک میلیون تومانی هم داشت، ورزشگاه پر می‌شد.
۵- وزارت ورزش و جوانان توصیه کرده دیگر قرارداد خارجی بسته نشود و در چنین شرایطی طبیعی است اگر اجازه ندهند داور خارجی این بازی را قضاوت کند. با توجه به موضعی که هواداران استقلال نسبت به وزیر ورزش و جوانان دارند، بد نبود اگر اجازه می‌دادند داور خارجی این بازی را قضاوت کند تا حاشیه‌های این بازی به حداقل برسد.
۶- دکتر بیژن حیدری، جدی‌ترین گزینه برای قضاوت این بازی است. او این فصل به نوعی در حال ایفای نقشی است که علیرضا فغانی در چند سال اخیر در فوتبال ما بازی کرد. او می‌تواند آینده داوری فوتبال ما باشد و بی‌هنری است اگر او را قربانی جریان‌های تند، خشن و بی‌رحم فوتبال‌مان کنیم.
۷- وظیفه کمیته داوران برای انتخاب داور این بازی بسیار سخت است، اما فراموش نکنیم که غلیظ شدن این فضا به دلیل بی‌تفاوتی فدراسیون فوتبال در برابر هجمه‌ها و بیانیه‌ها و توهین‌های پیشین است. آن روز که به فغانی به عنوان فخر داوری ما حمله کردند، کسی از فغانی حمایت نکرد تا او از ایران برود. آن روز که مصاحبه‌های آتشین با عبارات غیر قابل تحمل انجام شد، هیچ مدیری در فدراسیون فوتبال به مقابله برنخاست. آن روز‌ها که بیانیه‌ها، آبروی فوتبال ما را نشانه رفت، اراده‌ای برای ریشه‌کن شدن این ناهنجاری شاهد نبودیم. حالا کار کمیته داوران ما برای یک انتخاب بزرگ، بسیار سخت شده است. کار را سخت‌تر نکنیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=146180

ثبت نظر

-