خواص بهار نارنج؛ یک دیازپام فوق العاده

  • کد خبر : 144915
  • 21 مرداد 1399 - 15:32
خواص بهار نارنج؛ یک دیازپام فوق العاده

بهار نارنج شکوفه درخت نارنج است که  خواص و کاربرد زیادی دارد که در عطرسازی و ساختن اسانس، انواع نوشیدنی‌های فصلی و عرقیجات و تهیه مربا، گز، سوهان و …استفاده می شود. از بهار نارنج عرق تهیه می‌شود که طبیعتی گرم دارد که این سنت عرق گیری بهار نارنج از آیین های سنتی مازندران هست.

نارنج میوه‌ای از خانواده مرکبات است و رایحه آن که از گل آن به دست می‌آید دارای خواص ضدافسردگی و آرام‌بخش بوده و خود میوه هم ضد اسهال، نرم‌کننده پوست و جلوگیری کننده از شکنندگی مویرگ‌ها است.

بهار نارنج در فصل بهار درخت را زینت داده و در پائیز و زمستان، جای خود را به میوه نارنج می دهد، این میوه خواص دارویی فراوانی دارد که از دیرباز مورد توجه انسان‌ها قرار گرفته است و به همین جهت در این مطلب به بررسی فواید و مضرات این گیاه می پردازیم:

>>>بیشتر بخوانید:

اگر جز این گروه‌ها هستید بیش از دیگران بهارنارنج مصرف کنید

شکوفه نارنج / آرامش بخش و مسکن

 درمان اختلالات دستگاه گوارش

نوشیدن دمنوش بهار نارنج به تسکین دردهای پی در پی شکمی، درمان دردهای نفخ معده، اسپاسم، سوء هاضمه و سکسکه مفید است. به طورکلی مصرف منظم دمنوش بهار نارنج اشتهاآور است و تاثیر بسیاری در تقویت معده دارد.

 درمان اختلالات خواب

برای داشتن خواب آرام و راحت شبانه مصرف دمنوش بهار نارنج راه حل خوبی است، البته نباید در مصرف آن زیاده روی شود. افرادی دچار اختلال خواب هستند ، با نوشیدن مقدار عرق بهار نارنج ۲ ساعت قبل از خواب، خواب بسیار آرامی خواهند داشت.

با نوشیدن دمنوش بهار نارنج خواب راحتی داشته باشید

آرامش اعصاب

دمنوش بهار نارنج با ایجاد آرامش و کاهش اضطراب و تحریکات عصبی ،تاثیرات مثبتی روی سیستم عصبی می گذارد. همچنین این دمنوش برای رفع قولنج های عصبی و برطرف کردن غم و افسردگی بسیار مفید است.

بهبود رفتار

معمولا در روزهای گرم سال ، با افزایش دما و میزان تعریق ، رفتار و خلق و خوی بسیاری از افراد تغییر می کند. برای جلوگیری از این تغییر رفتار ،بهتر است هر روز عصر نصف لیوان عرق بهارنارنج را با نصف لیوان آب خنک و یک قاشق سکنجبین شیرین کرده و میل کنید.

 با خوردن عرق بهار نارنج خلق و خوی عالی داشته باشید

 رفع سنگ کلیه

مصرف بهارنارنج به همراه آب کرفس، جهت استخراج سنگ های کلیه و مثانه و خرد کردن آنها بسیار مفید می باشد.

 تقویت سیستم ایمنی بدن

بهار نارنج سرشار از آنتی اکسیدان است که از بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کرده و موجب کاهش خطر ابتلا فرد به بیماری های جدی و مزمن و در نهایت موجب تقویت سیتم ایمنی بدن می شود.

درمان سردرد های عصبی و میگرن

در طب سنتی ، دمنوش بهار نارنج را برای تسکین سردرد های عصبی و میگرن استفاده می کنند.

نوشیدن دم نوش  شکوفه نارنج یک مسکن بی نظیر برای سردردهای عصبی و میگرن

 کمک به هضم غذا و درمان ناراحتی های معده

برای بهبود هضم غذا و کاهش ناراحتی های معده می‌توان ، مقداری عرق بهار نارنج به چای اضافه کرد.

رفع بزرگی طحال

برای رفع بزرگی طحال ، مصرف منظم و مداوم بهار نارنج موثر است.

 تحریک سلول های پوستی

عرق بهار نارنج شکل گیری سلول های جدید پوستی را تحریک می کند. این ماده می تواند سلول های مرده را از بین ببرد و کمک کند که به جای آن ها سلول های جدید به وجود بیایند و به این ترتیب ظاهر پوست را روشن تر کند. عرق بهار نارنج همچنین می تواند مواد مغذی را به میزان کافی به پوست برساند و از شکل گیری سلول های سرطانی در پوست جلوگیری کند.

با نوشیدن عرق بهار نارنج از سرطان پوستی جلوگیری کنید

بهارنارنج به عنوان یک دیازپام

برای درست کردن چای بهار نارنج، کافی است ۱۰ گرم از گل بهارنارنج را در دو لیوان آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید، سپس آن را صاف کرده، همراه یک قاشق سوپ خوری عسل میل کنید. با خوردن این چای، خواب خوش و آرامی خواهید داشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=144915

ثبت نظر

-